Illustratie van:

John Deere 3350 - Andere zuigers nodig bij plaatsen van turbo?

Zou ik van zuigers moeten wisselen doordat er een turbo op een niet turbo motor is geplaatst?
Ik heb nu (te) weinig turbodruk,zouden 3650 zuigers / verstuivers hier al een verschil in kunnen maken?

Deel dit topic

Reacties

radium45
@GROENEDEERE weet dit wel, maar dit heeft niks met je zuigers te maken.
wouterdp
Te weinig turbo druk heeft niet veel met de zuigers te maken. is de turbo wel goed? niet te groot of te klein? kan hij genoeg aanzuigen? heeft de uitlaat genoeg doorlaat? als je tegendruk krijgt in de uitlaat maakt de turbo geen toeren.
billy194
Beetje diesel bijgeven anders krijg je de turbo nie aan de gang
Hverpaalen
Ja dat snap ik ook wel dat je meer diesel nodig hebt.
Pomp staat al max. Heb misschien 0,3 bar druk. Dit is toch echt te weinig.

Had met een 2850 ruim 1 Bar turbodruk met dezelfde pomp-afstelling en originele turbo.

Turbo is aan de kleine kant, komt van een 4 cilinder, dus is zeker niet te groot.

@radium45 bedankt voor de tip
Wimsumar
Quote @Beste Hverpaalen:
Turbo is aan de kleine kant, komt van een 4 cilinder,

Een 4 of 6-liter motor 'volblazen', dat maakt nogal wat uit! Denk je zelf ook niet?
Hverpaalen
@Wimsumar
Natuurlijk maakt dat uit. Maar dat moet niet zo`n lage druk opleveren. 0,3 bar is echt niet veel.
Ik zoek het probleem in de motor ergens. Ik denk dat er meer verschillen zijn tussen de turbo- en niet turbo motor.
Als ik die verschillen helder heb kan ik een beetje turbo keuze maken (voor de volgende turbo). En evt. de motor wat aanpassen.
GROENEDEERE
Nee je hoeft niet perse nieuwe zuigers te plaatsen voor een turbo 0.3 bar druk is erg weinig werkt de turbo nog wel.naar behoren?
kace
Hoe meet je de turbodruk ? misschien zit daar het verschil in.
Heb hier een orginele 3650 kan eens kijken wat de turbo druk daar is.
Geeft aan de waterrem zonder te kietelen 130pk.
Wimsumar
Quote @kace:
Heb hier een orginele 3650 Geeft aan de waterrem zonder te kietelen 130pk.

Beste Kacé: 😃 Nou, dan is de waterrem zeker 'origineel' gekieteld? 😉

P.S.: Of heb je een schrijffout gemaakt en bedoel je 113 in plaats van 130 p.k.. 😄

konedata.net/Traktorit/jd3050.htm/
Hverpaalen
@GROENEDEERE Ik heb van iemand gehoord dat er verschil zat in de verstuivers. Dat de een werkte met een naald en de andere niet vanwege de turbo. Kan dat kloppen?
Deze turbo heb ik nog niet nagekeken. Hij zweet al wel wat olie. Is al een voorteken.
Hverpaalen
@KACE er zit een nippel aan de luchtpijp naar de cilinderkop. Hier zit een slangetje aan wat rechtstreeks naar de meter in de cabine gaat.
RobertR
Kennis van mij heeft ook een 3350 met een turbo van een 3650,Geeft ook 130 pk aan de rem zonder pluimpje rook!Geeft tussen de 1 en 1,5 bar turbo druk.
Hverpaalen
@RobertR Kijk daar wil ik naartoe. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe.
jammermaarhelaas
@Hverpaalen

Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat elke verstuiver in een dieselmotor een naald heeft (waarmee de verstuiveropening wordt afgesloten). Naast de verstuiver in een dieselmotor met een inspuitpomp voor indirecte of direkte inspuiting ook in de pompverstuiver (bij bv. auto's van VAG) en commonrail verstuiver.
kace
@Wimsumar

Drie weken geleden getest na een brandstofpomp revisie.

Misschien is er in die 20 jaar al zoveel diesel door de leidingen gegaan dat alles wat ruimer is geworden.;-)

@Hverpalen

Geeft die meter het dan nogwel goed weer.
Tom VB
Verstuivers van een 3650 werken met een hogere inspuitdruk als ik mij niet vergis. Daar zit wel een verschil in met een 30- of 3350.
JD3010
@Tom VB Daar kun je best gelijk in hebben. Bij de 4-cilinders zit er ook verschil tussen wel en geen turbo.
mels
Je kan eigenlijk geen turbo op een 3350 zetten,een 3650 heeft oliesproeiers die de onderkant van de zuigers koelen omdat anders de verbrandingstemperatuur te hoog wordt,het risico zit erin dat je de koppakking eruit brand en de zuigers en kleppen kunnen ook te heet worden.Mijn advies is;niet doen en een 3650 kopen,gebruik je de trekker intensief dan zit het risico erin dat je dure motorschade krijgt wat in het verleden vaak genoeg gebeurt is.Ook voor trekkertrek kan dit zomaar gebeuren omdat de belasting van de motor dan extreem is.Wil je het toch doen zal de turbodruk naar 1-1,5 bar moeten en de inspuitdruk en de inspuithoeveelheid omhoog,je kan op JDparts zien of en hoe ea in elkaar zit,bv typenr van de verstuivers en de oliesproeiers zijn daar te vinden,ook kun je de lagering in de motor e.d bekijken.Succes van een 3350 rijder zonder turbo die 110pk levert.
ramrod
- Een turbo met een te klein compressor huis of wiel geeft wel degelijk te weinig druk. Verder is het met zo'n kleine turbo opletten dat je em niet over de toeren jaagt, met het gevolg dat je de stukjes inlaatwiel boven de zuigers weg kunt rapen.
- Weet je zeker dat je geen lek hebt in de slangen of bij het spruitstuk?
- De pomp staat al op max; heb je nu ook veel rook?
- De luchttoevoer is in orde?
valmet6400power
Beste reactie overduidelijk van @mels lijkt mij?
Hverpaalen
@valmet6400power ja klopt geeft ontzettend veel info maar helaas heb ik geen ambitie om `even` een trekker bij te kopen om met gekoelde zuigers rond te rijden.
@mels de 33(6)50 staat hier al even en de turbo staat er al langer op en blijft erop. Hoeft geen intensief werk te doen. Wat hefmasten, lichtgewicht-transport en beetje grondbewerking in het voorjaar. Pomp gaat altijd terug dicht als het geen trekkertrek is.
@Tom VB juist die info zocht ik. Als ik de verstuivers vergelijk (bij kramp of Granit, jdparts) zijn dit idd niet dezelfde.
@ramrod klopt maar een te grote turbo is ook niks. Het zou makkelijk kunnen dat de lagers al wat versleten zijn van deze. Ga binnenkort deze H1C inspecteren. Wat zou een goede vervanger zijn? Een HX 35 ging wel goed op de 2850, HX 40 zal toch wat te groot zijn voor de 3650. En ik heb zowat geen rook heb de pomp al bijna op zn vroegst staan en de schijfjes max verdraaid. Het is een ouder type CAV pomp met radial aansluiting
john deere 7810
Weet alleen dat er bij de 4 cilinders verschillende verstuivers in zitten met turbo 5 gaats en zonder 4 gaats.
minkema
Verstuivers zit verschil in daardoor haal je de pk s niet mooi en ja te hoge temperatuur krijg ik ook als je te lang echt zwaar werk doet
Tom VB
@valmet6400power overduidelijk
Snaky Bill
Doordat we van 18 lbs manifold (inlaad druk) naar 32lbs verhoogde door groteren turbo op onze cat 3606 te plaatsen bebben we hardere zuiger veren moeten plaatsen van wege de hitte die daardoor onstaat door de verhoogde druk.
ramrod
Quote @mels:
Succes van een 3350 rijder zonder turbo die 110pk levert.

Sterke kerel, die mels 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 3350 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
26