Zou ik van zuigers moeten wisselen doordat er een turbo op een niet turbo motor is geplaatst?
Ik heb nu (te) weinig turbodruk,zouden 3650 zuigers / verstuivers hier al een verschil in kunnen maken?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3350 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Pomp staat al max. Heb misschien 0,3 bar druk. Dit is toch echt te weinig.
Had met een 2850 ruim 1 Bar turbodruk met dezelfde pomp-afstelling en originele turbo.
Turbo is aan de kleine kant, komt van een 4 cilinder, dus is zeker niet te groot.
@radium45 bedankt voor de tip
Een 4 of 6-liter motor 'volblazen', dat maakt nogal wat uit! Denk je zelf ook niet?
Natuurlijk maakt dat uit. Maar dat moet niet zo`n lage druk opleveren. 0,3 bar is echt niet veel.
Ik zoek het probleem in de motor ergens. Ik denk dat er meer verschillen zijn tussen de turbo- en niet turbo motor.
Als ik die verschillen helder heb kan ik een beetje turbo keuze maken (voor de volgende turbo). En evt. de motor wat aanpassen.
Heb hier een orginele 3650 kan eens kijken wat de turbo druk daar is.
Geeft aan de waterrem zonder te kietelen 130pk.
Beste Kacé: Nou, dan is de waterrem zeker 'origineel' gekieteld?
P.S.: Of heb je een schrijffout gemaakt en bedoel je 113 in plaats van 130 p.k..
konedata.net/Traktorit/jd3050.htm/
Deze turbo heb ik nog niet nagekeken. Hij zweet al wel wat olie. Is al een voorteken.
Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat elke verstuiver in een dieselmotor een naald heeft (waarmee de verstuiveropening wordt afgesloten). Naast de verstuiver in een dieselmotor met een inspuitpomp voor indirecte of direkte inspuiting ook in de pompverstuiver (bij bv. auto's van VAG) en commonrail verstuiver.
Drie weken geleden getest na een brandstofpomp revisie.
Misschien is er in die 20 jaar al zoveel diesel door de leidingen gegaan dat alles wat ruimer is geworden.;-)
@Hverpalen
Geeft die meter het dan nogwel goed weer.
- Weet je zeker dat je geen lek hebt in de slangen of bij het spruitstuk?
- De pomp staat al op max; heb je nu ook veel rook?
- De luchttoevoer is in orde?
@mels de 33(6)50 staat hier al even en de turbo staat er al langer op en blijft erop. Hoeft geen intensief werk te doen. Wat hefmasten, lichtgewicht-transport en beetje grondbewerking in het voorjaar. Pomp gaat altijd terug dicht als het geen trekkertrek is.
@Tom VB juist die info zocht ik. Als ik de verstuivers vergelijk (bij kramp of Granit, jdparts) zijn dit idd niet dezelfde.
@ramrod klopt maar een te grote turbo is ook niks. Het zou makkelijk kunnen dat de lagers al wat versleten zijn van deze. Ga binnenkort deze H1C inspecteren. Wat zou een goede vervanger zijn? Een HX 35 ging wel goed op de 2850, HX 40 zal toch wat te groot zijn voor de 3650. En ik heb zowat geen rook heb de pomp al bijna op zn vroegst staan en de schijfjes max verdraaid. Het is een ouder type CAV pomp met radial aansluiting
Sterke kerel, die mels