Ford 8100 motor
Hallo, een kameraad van mij zou graag een Ford 8100 voor trekkertrek kopen, hij is al in het bezit van een klaargemaakte powerstar motor, nu is mijn vraag, past deze daar zo in?
Deel dit topic
Lees ook
Fordson Dexta - Voorlader gaat niet omhoog
MF65 hoe horen de inspuitleidingen te lopen?
Renault 89 - laadprobleem dynamo Renault 89
Fendt 308 LS - Slechte of geen uitwijking temperatuurmeter koelvloeistof
Ford 4600 - Temperatuurmeter geeft te hoge motortemperatuur aan - opgelost
David Brown 995 - Hoeveel mag piston uitsteken
Fordson Dexta - monteren oliedruklampje en spanningslampje
Hydrauliek olie in carter
TractorFan 3.0 - Nieuwe functionaliteit voor groepen
International 844S of 845XL
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als niemand hier het weet kan ik er wel achter komen.
die industriemotor hoef ik niet, die powerstar daarentegen wel
Langere slag, houdt beter vast, alleen ja.. Het blijft een Ford motor
Dát weet ik dan niet, alleen dat ie langere slag heeft en dat het vergelijkbaar is met een 1455 motor wat je ermee kunt zeg maar
jij met je 14 blok. en wat @valtra-fordpower ook zegt, standaard 14tje haalt et ind niet tege zo'n ford blok
De 5640 en 7840 hadden een "vierkante" motor, boring 112mm en slag 112mm (maten die in de vorige, sinds 1964 in gebruik zijnde motorserie al werden toegepast), en de 6640, 7740, 8240 en 8340 hadden een "langeslag" motor, boring 112mm, slag 127mm.
Voor de International mensen wil ik even zeggen dat we tijdens de rondleiding die we met onze schoolklas kregen in Neuss met veel trots werden gewezen op het feit dat de Maxxum een vierkante motor had. Ik vond het wel grappig om dat te horen, wetende dat Ford het al decennia lang had.
Nu zal ik niet zeggen dat korteslag of vierkant beter is als langeslag, feit is wel dat je een lagere zuigersnelheid hebt, en relatief grotere kleppen kunt gebruiken. Ook bij JD is er na de 50 serie volgens mij gewerkt met motoren met kortere slag dan voorheen, waarna er in advertenties gewezen werd op de de voordelen hiervan... het is maar hoe je het brengt
Zou overigens leuk zijn als iemand ipv. alleen te roepen dat deze of gene beter is, ook eens met echte cijfers komt om het te onderbouwen.