Ford 8100 motor

Hallo, een kameraad van mij zou graag een Ford 8100 voor trekkertrek kopen, hij is al in het bezit van een klaargemaakte powerstar motor, nu is mijn vraag, past deze daar zo in?

Deel dit topic

Reacties

ford5000
Heb geen ervaring met het inbouwen van een Powerstar motor aan een 7700 bak en achterbrug, dus wie het weet mag het zeggen.
Als niemand hier het weet kan ik er wel achter komen.
wouterdp
Is tezien, past gewoon aan versnellingsbak en kop. maar indien je de olie koeler en dergelijke er op laat staan is er wel wat aanpassingswerk.
Jahn
Gewoon die motor verkopen. en een complete trekker weer kopen is het makkelijkst. Wat moet hij voor die motor hebben?
boerekebart
Ja, ik ben anders ook wel geinterresseerd in die motor. hij kan mijn 6.6l er dan voor terugkrijgen, die gaat al beter passen in die 8100 vn hem.
stevenpaas
Wat moet jij met een 8100 motor @boerekebart ?
malcon
Past er gewoon voor.. vliegwiel aanpassen dat wel en je gaskabel olie koeler..enz..
boerekebart
@stevenpaas
die industriemotor hoef ik niet, die powerstar daarentegen wel
stevenpaas
Powerstar motor??? leg es uit...
valmet6400power
@stevenpaas

Langere slag, houdt beter vast, alleen ja.. Het blijft een Ford motor 😉 😃
stevenpaas
@valmet6400power nieuwer model motor?
valmet6400power
@stevenpaas
Dát weet ik dan niet, alleen dat ie langere slag heeft en dat het vergelijkbaar is met een 1455 motor wat je ermee kunt zeg maar 😄
Valtra-Fordpower
Volgens mij lagen de Powerstars in de 40 serie?
stevenpaas
Hhhmmmmm.... kunnen toch niet aan een 1455 tippen et blijft een ford
Valtra-Fordpower
@stevenpaas Standaard 14 komt nergens, een standaard Ford blok die komt er wel 😃
stevenpaas
boerekebart
@stevenpaas
jij met je 14 blok. en wat @valtra-fordpower ook zegt, standaard 14tje haalt et ind niet tege zo'n ford blok 😉
stevenpaas
Jammer
jammermaarhelaas
De Powerstar motor lag als eerste in de 40 serie.
De 5640 en 7840 hadden een "vierkante" motor, boring 112mm en slag 112mm (maten die in de vorige, sinds 1964 in gebruik zijnde motorserie al werden toegepast), en de 6640, 7740, 8240 en 8340 hadden een "langeslag" motor, boring 112mm, slag 127mm.

Voor de International mensen wil ik even zeggen dat we tijdens de rondleiding die we met onze schoolklas kregen in Neuss met veel trots werden gewezen op het feit dat de Maxxum een vierkante motor had. Ik vond het wel grappig om dat te horen, wetende dat Ford het al decennia lang had.

Nu zal ik niet zeggen dat korteslag of vierkant beter is als langeslag, feit is wel dat je een lagere zuigersnelheid hebt, en relatief grotere kleppen kunt gebruiken. Ook bij JD is er na de 50 serie volgens mij gewerkt met motoren met kortere slag dan voorheen, waarna er in advertenties gewezen werd op de de voordelen hiervan... het is maar hoe je het brengt 😄

Zou overigens leuk zijn als iemand ipv. alleen te roepen dat deze of gene beter is, ook eens met echte cijfers komt om het te onderbouwen.
ford9700
Moet je wel de powerstar hebben van een 8340 en dergelijke die hebben kleiner vliegwiel en als je er gewoon je oude lijnpomp op wil zetten moet je dat ook beetje aanpassen en olie koelers voorderest past het wel motor aan achterbrug is wel effies piele maar gaat wel

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
15