Illustratie van:

Valmet 8400 - probleem

Daarnet stapte ik op de valmet en wou hem starten maar dat lukte helaas niet. Ik probeerde hernieuw en toen startte hij, maar kon helaas niet mijn gaspedaal lossen want hij viel anders stil. dus ik reed naar de werkplaats toen hij weer stil viel. Ik pompte een beetje mazout en toen hij terug draaide kon ik zonder gas te geven blijven draaien. Plots viel hij weer stil en toen ik het contact aanlegde gebeurde er gewoon niets. geen lichtjes op mijn dashbord,...

Waaraan zou dit probleem liggen?

Deel dit topic

Reacties

Peter-fendt
Mischien wel einde verhaal
afbrekerke
Computer om zeep ?
jouwstra
Accu leeg mischien, dynamo laadt niet meer...
deutzPJ
@jouwstra zou me sterk verbazen want hij startte al altijd nooit problemen gehad
Payton
Al je zekeringen kastje na gekeken?
deutzPJ
@Payton dat nog niet. dat is een goed idee. thx
afbrekerke
Accu heeft meestal wel nog iets van "fut" om en lampje van het contact te laten branden als je dan start hoor je krrrrrr en springt alles uit dus zal de accu wel niet zijn
Payton
@deutzPJ

Np, kijk ook even of je motor mischien een apart kastje hebben, willen ze nog wel eens doen hier een daar. Een apart kastje ergens verstopt voor de motor.
jouwstra
@deutzPJ jij vraagt en ik kom met suggesties 😃 je moet toch ergens beginnen... maar die met de zekeringen is ook goed, ook de grote hoofdzekeringen even nakijken..
Daniel-valtrafan
Kabelbreuk?

Heeft die trekker een electrische stop op de brandstofpomp?
Valtra-Fordpower
Ik zou eens beginnen met het testen van de accu, en bijbehorende bekabeling, zoals de dikke + naar de startmotor en de - naar het frame. Deze bekijken of ze los kunnen zitten, bij de startmotor wordt de kabel vertakt, deze vertakking is het hoofd + van de trekker.

Voor de rest is het verdomd lastig diagnose stellen op basis van deze informatie. Ik zeg niet dat het onjuist/onvolledig is, maar de trekker zelf bekijken werkt meestal beter 😃
Thomastrekkerfan
Zekeringen zou ik niet meteen naar kijken want als ik het goed begrijp heb jij een brandstofprobleem; ofwel je trekker krijgt niet genoeg brandstof, het kan wezen dat het filter verstopt zit. ff waterafscheider schoonmaken en het brandstoffilter vervangen en dan ontluchten en dan zou die het weer moeten doen
maar het kan ook zijn net wat de anderen zeggen dat het een elektrisch probleem is.
ramrod
Het lijkter op dt je nu twee problemen hebt.
Brandstof en electrisch.
Misschien er wel een accuklem gebroken, if de massakabel gesmolten of slecht contact van de massakabel aan het chassis.
Als er niets meer doet, en zelfs de verlichting niet (al geprobeerd?) is er iets mis met de hoofdstroomvoorziening
jehan
Hoeveel uren heefd die trekker op de teller staan ?
deutzPJ
@Valtra-Fordpower had ik gedaan. Ik dacht dat het aan de elektronica van de brandstofpomp lag maar er was een zekering doorgebrand. Ik Heb het namelijk wel zelf gevonden 😄
deutzPJ
@jehan 8450 waarvan wij al 450 uren hebben gewerkt ermee.
deutzPJ
Het is opgelost. zekering die was gesmolten
jehan
Aha mooi dus dat het opgelost is
Valtra-Fordpower
@deutzPJ Volgens mij een 20A zekering?
Kukel
@deutzPJ Maar hoe kan het dan dat die zekering stuk was dan?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valmet 8400 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
4