6-4 cilinder voorlader?

Hallo,

Ik heb gehoord dat een 4 cilinder voorlader niet op een 6 cilinder past . Maar past een 6 cilinder voorlader wel op een 4 cilinder? En is het praktisch ?

Groeten Rickjd

Deel dit topic

Reacties

ErDee
Nee, en of het praktisch is, tsja wat bedoel je, een 6 cillinder of een 4 cillinder met frontlader? een 4 cillinder is wat kleiner en wendbaarder, een 6 cillinder is wat meer geschikt voor de grote aanhangers/plateauwagens.
rickjd
@ErDee
Ik bedoel, Of als wij nu een voorlader kopen voor onze 3050 , En we later een 6110-6210-6310-6410 zouden krijgen hij erop zou kunnen?
ErDee
@rickjd Als je de aanbouwbok passend maakt wel. Maar ik weet niet of de frames precies even breed zijn.
JD 6430 The Best
Ik zou gewoon nu een voor een 6 cilinder kopen en dan later inruilen voor een 4 😉
bart-mf
Je zegt zouden krijgen? dan kun je later toch ook een 6510 kopen? heb je ook 6 cylinder, of de breedtes dan t zelfde zijn durf ik niet te zeggen.
ErDee
De frontlader zelf kun je houden, alleen dan een nieuwe bok kopen voor de nieuwe trekker als die van de 3050 niet passend te maken is.
rickjd
@bart-mf
Diesel word duur . En 2 zes cilinders is niet nodig
ErDee
@rickjd Dan zou ik voor de sterkste 4 cillinder gaan, dus de 6410.
Fendttrisixfan
Maat van me heeft een fendt 410 met voorlader (4cilinder) en diezelfde voorlader past ook op de 716 (6 cilinder)
NewHollandErik
Meestal verschillen de voorladerframes toch per type trekker?
bart-mf
@rickjd
oow je koopt er 1 bij, ik dacht deze inruilen voor een 4 cyl 10 serie....
RvM96
@rickjd
de vraag is alleen of een john deere 3050 geschikt is voor een voorlader, vaak kraken ze nogal gauw en veel in de groepenschakeling en moet je hem eerst uit de versnelling halen voordat je de groepschakeling kan verzetten (voor-achter/achter-voor)
ford8630power
@RvM96

Niks van waar! Ideale trekker ervoor, lekker scherp sturen en de kont krijg je niet zomaar de lucht in.
Wordt lastig verhaal, maar alles is pas te maken. 3050 is heel anders van bouw als 6000 en verder, dit zijn frame trekkers. Daar komt nog bij dat 50 serie met constant druk systeem werkt (closed center) en latere series (6000 en verder) met rondpompsysteem (open center). Je zult dus ook je ventielenblok moeten ombouwen.
RvM96
@ford8630power
is wel wat van waar die groepenschakelinng gaat gewoon niet altijd even soepel maar dat hij scherp stuurt en achter zwaar is is idd een feit
ADB996
@Fendttrisixfan duur ik niet te zeggen, maar kwa breedte zal het wel niet uitmaken, wat is de bouw jaar van die twee,
de latere 410 zijn ook weer anders als de eerste, de lengte word wat anders.
Fiat-Fendt
@Fendttrisixfan ja dat is tog logisch ze hebben dan allebij gwn aanbouwdelen de ene van een 4 cilinder en de andere van een 6 cilinder en dan is het gewoon het zelfde merk en aansluiting ik kan onze voorlader ook aan een 4 cilinder hangen als die maar stoll aansluiting heeft
Ernst-Jan
Voorlader van een 6534 past vast wel op een 6530 😛 Geld ook voor Valtra T en M serie 😛
johndeerefiat
Wij hebben een 2 de hands voorlader gekocht 651 van het mech bedrijf. Hij zat op een jd 6400 van een klant van hun en ze wilde hem op een nieuwe jd 6630 maken maar toen liep die ronde midden balk vast op de neus. Toen konden wij de voorlader kopen de aanbouwdelen hebben ze toen wel op die 6630 gezet en wij hebben nieuwe aanbouwdelen er bij gekocht voor op onze 6410.
rickjd
@RvM96
Dat van dat groepen is wel waar, Maar ik ben ook niet van plan om in groepen te gaan schakelen. Ik denk dat alles prachtig kan in ze lage 2. Hij word waarschijnlijk alleen maar stro en grasland waar hij rijd. En op het erf stapelen. Maar ook ruimte zat.

@Joozt ? Hoe werkt het met jullie 3650
RvM96
@rickjd
als je van voor naar achteruit wilt dan schakel je toch in de groepenschakeling?!
rickjd
@RvM96
Dan sta ik altijd stil . En van hoog naar achteruit gaat hardstikke soepel altijd
rickjd
@Fendt-Farmer-Vario
Weet je dat heel zeker?

En zou een klein pompje aftakas aangedreven of gewoon hydroliek door een ventielenblok heen pompen kunnen?
RvM96
@rickjd
ja dat snap ik dat je dan stil staat maar vaak kraakt hij dan toch nog of wil hij niet in de groep en moet je hem eerst uit de versnelling halen voordat hij wil wisselen van groep.
rickjd
@RvM96
Dat heb ik weleens van laag naar achteruit. Maar keertje koppeling in dan kan het wel
RvM96
@rickjd
hé :? een 3050 ging het toch over? Daar moet je zowieso altijd de koppiling gebruiken ook bij voor-achteruit?!
rickjd
@RvM96

Ja , Maar als hij niet in de versnelling wil en hij gaat tandjes poetsen om t zo maar te noemen dan trap je de koppeling nog een 2e keer in en wil het wel
RvM96
@rickjd
ooh zo ja, vaak haal ik hem dan uit de versnelling en dan gaat het wel zonder knarsen maar dat is een beetje omslachtig als je met een voorlader moet rijden omdat je dan heel vaak voor en acheruit moet 😉
rickjd
@RvM96
Moet waarschijnlijk ook bij de hefmast. En duurt maar n halve minuut. nieteens
RvM96
@rickjd Dat een 50 serie heel anders opgebouwd is als een 6000/6010 serie weet ik wel zeker.

Dat van open center en closed center ook.

Maar licht ook aan de opbouw van het ventielenblok. Als je de voorlader aanstuurt op de ventielen van de trekker heb je dit natuurlijk niet.

Als je er een koopt met eigen ventielenblok dan ligt het er ook net aan wat voor ventielenblok er op zit. Zijn zoveel soorten en maten van, en dus ook manieren om er een closed center blok van te maken. Kan door de vormgeving van het blok, ook zijn ze er met iets om inwendige doorgangen in het blok dicht/open te draaien, of bij electrisch blok door een extra 2/2 ventiel enzovoort. Makkelijkste is gewoon bij de koop even te informeren.
JOHNDEEREBOERTJE
@Ernst-Jan
Dat een voorlader van een 6534 op een 6530 past is logisch.
Want een 6534 is gewoon een 6530(waar een 6-cilinder in ligt)met een 4-cilinder motor.
Het chassis en dergelijke is allemaal het zelfde.
Ernst-Jan
@JOHNDEEREBOERTJE
Ja dat weet ik, was ook niet heel serieus bedoeld. Hetzelfde geldt voor de Valtra M serie: dit was het chassis van de T(6cilinder) maar dan met een 4 cilinder onder de kap
JOHNDEEREBOERTJE
@Ernst-Jan
Maakt niet uit, er is licht iemand die er wat aan heeft.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
2