Hallo,
Ik heb gehoord dat een 4 cilinder voorlader niet op een 6 cilinder past . Maar past een 6 cilinder voorlader wel op een 4 cilinder? En is het praktisch ?
Groeten Rickjd
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik bedoel, Of als wij nu een voorlader kopen voor onze 3050 , En we later een 6110-6210-6310-6410 zouden krijgen hij erop zou kunnen?
Diesel word duur . En 2 zes cilinders is niet nodig
oow je koopt er 1 bij, ik dacht deze inruilen voor een 4 cyl 10 serie....
de vraag is alleen of een john deere 3050 geschikt is voor een voorlader, vaak kraken ze nogal gauw en veel in de groepenschakeling en moet je hem eerst uit de versnelling halen voordat je de groepschakeling kan verzetten (voor-achter/achter-voor)
Niks van waar! Ideale trekker ervoor, lekker scherp sturen en de kont krijg je niet zomaar de lucht in.
is wel wat van waar die groepenschakelinng gaat gewoon niet altijd even soepel maar dat hij scherp stuurt en achter zwaar is is idd een feit
de latere 410 zijn ook weer anders als de eerste, de lengte word wat anders.
Dat van dat groepen is wel waar, Maar ik ben ook niet van plan om in groepen te gaan schakelen. Ik denk dat alles prachtig kan in ze lage 2. Hij word waarschijnlijk alleen maar stro en grasland waar hij rijd. En op het erf stapelen. Maar ook ruimte zat.
@Joozt ? Hoe werkt het met jullie 3650
als je van voor naar achteruit wilt dan schakel je toch in de groepenschakeling?!
Dan sta ik altijd stil . En van hoog naar achteruit gaat hardstikke soepel altijd
Weet je dat heel zeker?
En zou een klein pompje aftakas aangedreven of gewoon hydroliek door een ventielenblok heen pompen kunnen?
ja dat snap ik dat je dan stil staat maar vaak kraakt hij dan toch nog of wil hij niet in de groep en moet je hem eerst uit de versnelling halen voordat hij wil wisselen van groep.
Dat heb ik weleens van laag naar achteruit. Maar keertje koppeling in dan kan het wel
hé :? een 3050 ging het toch over? Daar moet je zowieso altijd de koppiling gebruiken ook bij voor-achteruit?!
Ja , Maar als hij niet in de versnelling wil en hij gaat tandjes poetsen om t zo maar te noemen dan trap je de koppeling nog een 2e keer in en wil het wel
ooh zo ja, vaak haal ik hem dan uit de versnelling en dan gaat het wel zonder knarsen maar dat is een beetje omslachtig als je met een voorlader moet rijden omdat je dan heel vaak voor en acheruit moet
Moet waarschijnlijk ook bij de hefmast. En duurt maar n halve minuut. nieteens
oké
Dat van open center en closed center ook.
Maar licht ook aan de opbouw van het ventielenblok. Als je de voorlader aanstuurt op de ventielen van de trekker heb je dit natuurlijk niet.
Als je er een koopt met eigen ventielenblok dan ligt het er ook net aan wat voor ventielenblok er op zit. Zijn zoveel soorten en maten van, en dus ook manieren om er een closed center blok van te maken. Kan door de vormgeving van het blok, ook zijn ze er met iets om inwendige doorgangen in het blok dicht/open te draaien, of bij electrisch blok door een extra 2/2 ventiel enzovoort. Makkelijkste is gewoon bij de koop even te informeren.
Dat een voorlader van een 6534 op een 6530 past is logisch.
Want een 6534 is gewoon een 6530(waar een 6-cilinder in ligt)met een 4-cilinder motor.
Het chassis en dergelijke is allemaal het zelfde.
Ja dat weet ik, was ook niet heel serieus bedoeld. Hetzelfde geldt voor de Valtra M serie: dit was het chassis van de T(6cilinder) maar dan met een 4 cilinder onder de kap
Maakt niet uit, er is licht iemand die er wat aan heeft.