Illustratie van:

Mc-Cormick CX 100 - meer grijze rook dan normaal

Hallo,

Ik heb een mccormick cx100 uit 2002 die de laatste tijd meer rookt dan normaal. Ik ga zondag mee doen aan de trekkertrek in Biest-Houtakker, en zou het zonde vinden als er dan iets kapot gaat.(Dan zal pa over de zeik zijn) Wat kan ik controleren? Hij start en loopt prima.

Deel dit topic

Reacties

sjmcscheepens
Eerst rookte hij namelijk niet, en nu eigenlijk continu.
lindehydrocart30
Koppakking lek ergens?
lindehydrocart30
Of als hij echt heel erg wit/grijs rookt, mischien turbo kapot, weet niet of dat erop zit?
ford5000
@lindehydrocart30 Wit/grijze rook kan ook duiden op onverbrande diesel, en dus lekkende verstuivers, of toch ergens compressieverlies.
Hoewel er wel gezegd wordt dat de trekker vlot start, maar dat wil bij deze temperaturen dan ook nog wel een keer.
Als de eventuele turbo kapot zou zijn is de kans groot dat je carter ook leeg is, dus ook even goed kijken naar olieverbruik.
Als de turbo eruit knalt zuigt hij binnen enkele tellen alle olie uit je carter.
valmet6400power
'meer grijze rook dan normaal '

Als je over de grijze rook praat, heb je het niet over de pluim die de trekker produceert wanneer hij ergens goed voor moet werken neem ik aan? 😮
DennisVanDerSteen
Oei oei Bas, als dat maar goed komt.
ErDee
Luchtfilter nog in orde/schoon?
valmet 605
Misschien foto van de rookpluim?
sjmcscheepens
Ik heb helaas geen foto van de rookpluim. Ik ben net bij de trekker geweest, hij geeft de rookpluim als ik gas geef, terwijl als ik rij en ik de rem in trap, zonder koppeling dus, valt het mee. Ik praat niet over enorm veel rook, alleen eerst had ik totaal géén rook. Misschien dus gewoon zuigerveren die vervangen moeten worden, of anders de verstuivers? Hij is overigens weer aan een beurt toe, want de vorige beurt was 250 werkuren geleden.
sjmcscheepens
Zo erg als in deze filmpjes is het niet:

maar meer zoals deze twee:

hoewel hij dus een pluim geeft als hij eigenlijk geen last hoeft te verzetten, gewoon stilstaand.
sjmcscheepens
Luchtfilter zag er nog redelijk goed uit. Het binnenste filter was nog schoon en de buiteste was wat stoffig, maar niks speciaal. Het oliepijl is prima in orde, misschien ietswat gezakt, maar niet dat de turbo hem helemaal leeg heeft getrokken of zo. Koelvloeistof is ook prima, heb ik nog nooit bij hoeven te vullen zelfs.
Siegers
Niet een buis los geschoten die van de turbo naar de motor gaat? hadden wij ook een keer met de deutz dan gaat hij ook goed roken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick CX 100 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
2