Illustratie van:

Fiat 450 - koppeling rammelt bij stationair.

Hallo.

Ik heb een vraag.
Ik ben mijn fiat 450 aan het opknappen ,maar nu zit
Ik met eeb probleempje. De koppeling rammelt bij het
Stationair draaien ,als je meer toeren geeft dan gaat het
Rammelen weg. Nu heb ik al het druklager vervangen.
Er was ook 1 vinger die stond dieper maar dat heb ik al
Verholpen. Ook als je de koppeling in trapt is het geluid weg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet zeker dat het aan de koppeling ligt en niet aan de versnellingsbak.
Alle tips zijn welkom.

Deel dit topic

Reacties

inter633733
Een 423 had het zelfde bij stationair draaien een tik in de bak nu bleek dat er een slag in de koppeling zat.
NewHollandErik
Dit hebben heel veel trekkers. Het wordt veroorzaakt doordat de motor niet constant even snel draait, dit vangt de koppeling op en dat veroorzaakt die tik. Volgens mij kan het geen kwaad.
jelle algera
@NewHollandErik

Het hoort net als of er iets los zit
in de koppeling. Dus er is niks aan te doen?
jim353
Dit hebben wij ook met de 353
NewHollandErik
Quote @jelle algera:
Het hoort net als of er iets los zit
in de koppeling. Dus er is niks aan te doen?

Volgens mij zit er niks los. Wat er aan te doen is weet ik niet.
1300power
Waarschijdelijk zit de rammel in de schokvanger.deze bevind zig achter het druklager supor. hierin bevinden zig 16 ronde rubbers die volgens mij tezacht of versleten zijn. als je deze schokvanger open maakt kom je ze tegen.draai eerst de twee bauten uit het supor dan kan je die uit nemen. let bij het vast draaien bij montage bauten niet meer dan net vast. omdat achter de bauten geen dragent deel zit . en bij tehoge spanning afbreekt. de schovanger bevind zig op de aandrijfas. deze kan verkeerd in elkaar gezet worden. je moet ervoor zorgen bij montage dat hij twee kanten in kan werken dan zit hij goed inelkaar. zorgen dat de aandrijfas splians van bak en moterzijde in het midden van de schokvanger uit komt. succes
jelle algera
@1300power

Deze heb ik al uit elkaar gehad en alle 16 ronde rubbers
Zijn nog in goede staat. Dus daar aan ligt het in ieder geval niet.
fiatfan
@jelle algera ik heb hier al eens gemeld toen je de trekker uit elkaar had dat je geen risico moet nemen en gewoon de drukgroep moet vervangen. ik heb mijn 250 3 keer uit elkaar gehad. niets aan te zien, de derde keer toch maar vernieuwd en het was weer als nieuw. toch slijtage wat niet te zien is. zeker als de vingers niet even hoog staan etc.
jelle algera
@fiatfan
En waar bestaat de druk groep allemaal uit als ik vragen
Mag?.
fiatfan
@jelle algera het complete gedeelte wat tegen het vliegwiel geschroefd is. dus niet die schokvanger..
voor 300,-- heb je het complete drukgroep hagelnieuw.
jelle algera
@fiatfan

Inclusief de koppelings platen?
fiatfan
@jelle algera ja. moet je even een pb sturen aan 1300power. zijn vader weet een goed adresje in waardenburg, maar ik ben de naam even kwijt. heeft me ook goed geholpen voor mijn 250. had er gewoon 3 op voorraad liggen...
jelle algera
@fiatfan

Oke bedankt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
2