Steyr 650 - plaatwerk schuren
Hallo, hoe kan ik het beste het plaatwerk schuren van mijn steyr ik wil graag de primer lak laten zitten dus niet helemaal blank schuren kan ik het het beste met een hout schuurpapier doen of met iets anders?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Steyr 650 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik zou toch echt beginnen met ontvetten (anders wrijf je het vet zo de lak of het metaal in), en na het schuren nog een keer .
@Adri-JD850]Een zgn. professionele spuiter gebruikt 'industrielak', verf van hoge kwaliteit, daarbij voegt hij meestal ook nog 'verharder' bij de verf zodat de lak snel uithardt en uiteindelijk ook veel harder is.Je loopt minder kans dat er snel krassen op komen. Een spuiter beschikt meestal ook over een mengbank, hij kan dan alle mogelijke kleurencombinaties zelf aanmaken. Het spuiten op zich is niet zo duur, wel de voorbereidingen (zitten veel uren in). Een setje spatborden en een kapje moet je kunnen gespoten hebben voor zo'n 150 euro, verf inbegrepen.
Helemaal mee eens! In de auto industrie dragen ze allemaal ook handschoenen, om te voorkomen dat het vet van de huid op het metaal terecht komt. Veel mensen ontvetten met thinner ik gebruik liever pre-paint van bijvoorbeeld Motip.
Ik werk eerst met korrel 400, en daarna met korrel 1000. Speciaal schuurpapier om oude lak op plaatwerk helemaal strak te krijgen. Korrel 80 maakt van die diepe groeven.
Heb ik dus een keer gedaan, met het plaatwerk van een golf drie (zij scherm), had de lak zo verkracht dat ik het hele plaatwerk opnieuw in de menie en primer kon zetten. Gewoon met de hand schuren, dan hou je het beste overzicht! Bij voorkeur met een schuur blokje, wat je voor een paar euro bij de bouwmarkt kunt kopen.
Helemaal mee eens!
Deze is goed voor grof schuurpapier ?
Daar ben ik achter gekomen, van fouten leer je ! Maar om een beginner nu meteen met een schuur machine aan de slag te laten gaan, op een stuk plaatwerk, laat die jongen eerst maar met de hand schuren.
Steyr had in die tijd nogal een slechte lakstraat. Begin jaren tachtig werd er een trekker getest in Boerderij trekker testen, die op veel punten al roest vertoonde, onder meer op de lasnaden van de cabine.
Niet om Steyr af te kraken want Deutz-Fahr had begin jaren negentig ook een verouderde fabriek .
Jammer genoeg is dit geen Steyr Cabine . Dit is een tractor van 32 jaar oud. En je ziet nu echt sinds dat die buiten staat dat de lak niet zo goed meer is
Dat had ik al in de gaten, maar de al gehele lak kwaliteit kon bij Steyr in die jaren wel beter .
De cabine heeft trouwens wel heel slechte lak. 17 jaar geleden roestte die al. Maar toen was de lak nog piekfijn! Maar keertje opspuiten is ook niet veel werk . Het voorbereidend werk daarentegen...
Dan moet die misschien helemaal uit elkaar, wil je hem helemaal mooi krijgen. Voorbereidende werk kun je misschien uit besteden, laten stralen, net hoeveel je er aan kwijt wil.
zo min mogelijk . Schuurpapier over de kappen. Hogedrukreiniger over het blok. Verfspuit erover ?
Moet je Hammerite gebruiken, kun je gewoon de roest er onder kwasten . Al betwijfel ik of die dure troep echt werkt !
Welke roest? Op de cabine ?
Ben zeer benieuwd, niet dat het bij alle beginners fout gaat, maar bij mij de eerste keer wel .