Hallo,
Onze TS135A, heeft ergens een probleem met de olie pomp of een regelventiel. hij doet het volgende: de pomp hoor je blijvend druk geven! als je bv de fronthef bediend met de olie hendels kan de pomp even ergens haar olie kwijt maar als de hef boven is hoor je weer die overdruk constant,gevolg is dat de boit olie zo heet word als vuur...
Hebben nu een nieuwe olie pomp gezet maar het probleem is nog steeds hetzelfde ook nu werkt zelfs de voorasvering niet meer...
Heeft iemand hier ervaring met dit probleem?
mvg
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de New Holland TS 135 A ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
er is inderdaad ook een soort ombouwset met een andere ziugleiding, zit deze er nu ook op?
En komen je ventielenhendels wel helemaal terug in de neutraalstand, als deze iets blijven hangen heb je ook kans dat de oliepomp constant door de overdruk heen gaat.
Die regeling op de nieuwe pomp zat er op en is dus ook mee vervangen
ja aan de hendels vind ik geen fout heb alle olie valves geprobeerd met een werktuig en ze doen het allemaal.
Ik weet niet waar ik nu moet zoeken, deed een test rit vandaag en merkte dat de vooras nu ook niet veert?
dat hebben wij ook met die van ons
als je even met de hendels heen en weer gaat dan stopt ie met druk geven.
nou heeft ie nog maar 3880 gedraait, maar toch
die jammert bij ons ook wel es door
laod sensing is een bepaald soort hydrauliek pomp. deze werkt zo dat er pas olie geleverd word als je olie vraagt.
dit werkt doormiddel van een load sensing leiding of zoals sommige zeggen een snuffelleiding.
Als er iets bedient word zoals je hef of een ventiel dan veranderd de druk in je load sensing leiding waardoor je pomp op grote opbrengst komt te staan, de pomp gaat nu olie leveren.
word de gebruiker gestopt dan veranderd de druk ook weer in je ls leiding waardoor hij de pomp weer terug regelt en zo dus onnodig olie gaat rond pompen.
dat regelblokje bovenop je pomp zit een kleine leiding aan, dit is je ls leiding.
Maar als je pomp door de overdruk blijft gaan dan kunnen er 2 dingen zijn.
of je pompt blijft op maximale opbrengst staan doordat deze vast blijft zitten.
of er blijft een gebruiker open staan waardoor de pomp op maxmimale opbrengt word gezet.
nu heb je een nieuwe pomp gezet dus moet dit goed zijn.
dan zal ik toch gaan zoeken naar de gebruikers of deze goed terug komen zoals je hefklep,voorasvering,ventielen.
succes ermee
vandaag nog eens verder gewerkt aan de olie pomp gebeld naar de dealer blijkbaar moest de vooras vering nu terug gekalibreerd worden, via telefoon de nodige stappen uitgevoerd en nu werkt alles prima.
Blijkbaar zou je ook de versnelings boit om de 1000 uren moet calibreren!
Iemand een idee in welk menu dat je dan moet staan, of hoe gaat dit te werk?
Groetjes
hier heb ik van de week helemaal uitgelegd hoe je de versnellingsbak kan calibreren.
[tractorfan.nl/topic/46507/]
Mooi dat alles weer naar behoren werkt.
als je 17 versnellingen hebt dan heb je een 50 km/h bak, dus het hele verhaal van calibreren gaat voor jou op.
als je het hele verhaal opvlogt dan is je bak helemaal goed gecalibreerd.
ondanks het prachtig geschreven verhaal van nhmonteur waar je goed mee uit de voeten komt.
nu hebben jullie zelf alles gedaan, vervlogens blijft het probleem ontstaan en ga je zelf dingen lopen doen wat iedereen op het internet voorschrijft.
ik zou persoonlijk zulke dingen laten uitvoeren door de dealer, want die werken er elke dag mee en hebben kennis.
succes