Illustratie van:

New Holland TS 135 A - probleem oliepomp

Hallo,

Onze TS135A, heeft ergens een probleem met de olie pomp of een regelventiel. hij doet het volgende: de pomp hoor je blijvend druk geven! als je bv de fronthef bediend met de olie hendels kan de pomp even ergens haar olie kwijt maar als de hef boven is hoor je weer die overdruk constant,gevolg is dat de boit olie zo heet word als vuur...

Hebben nu een nieuwe olie pomp gezet maar het probleem is nog steeds hetzelfde ook nu werkt zelfs de voorasvering niet meer...

Heeft iemand hier ervaring met dit probleem?

mvg

Deel dit topic

Reacties

Valtrapowerr
Je hoort het wel meer bij die dingen..
ford8630power
Bij ons is het nu wel over nadat we er een nieuwe pomp in hebben laten zetten. Ik zou maar weer eens naar je dealer gaan.
ford 6610
Hadden jullie ook een ts135a? we hebben deze pomp zelf er in gezet en moeten aanpassen zoals de dealer zei want als je dezelfde pomp terug zou nemen zou je alweer na een 3000tal uren die problemen krijgen. De nieuwe pomp daar hebben we een andere aanzuig leiding moeten van maken...
ford8630power
Nee, mxu 125, is precies hetzelfde als een tsa.
ford 6610
En op hoeveel uren was dat probleem er bij jullie?
ford8630power
Vanaf 3000 uur begon hij er al mee, en bij 5000 uur is hij vervangen. Geen spijt van 😉
nhmonteur
Is de hele pomp compleet vervangen? en is ook de regeling vervangen die bovenop de pomp zit? deze zorgt er namelijk voor dat je pomp terug moet gaan als er geen olie gevraagd word.

er is inderdaad ook een soort ombouwset met een andere ziugleiding, zit deze er nu ook op?

En komen je ventielenhendels wel helemaal terug in de neutraalstand, als deze iets blijven hangen heb je ook kans dat de oliepomp constant door de overdruk heen gaat.
ford 6610
Ja de pomp is helemaal vervangen, er was een dikkere aanzuigleiding bij deze hebben we aangepast want er was geen plaats voor ook was er een lange metalen buis bij die we moesten aanpassen, dit alles is gelukt.
Die regeling op de nieuwe pomp zat er op en is dus ook mee vervangen
ja aan de hendels vind ik geen fout heb alle olie valves geprobeerd met een werktuig en ze doen het allemaal.

Ik weet niet waar ik nu moet zoeken, deed een test rit vandaag en merkte dat de vooras nu ook niet veert?
NewHollanddriver
Als je een zuigerveer om je zuigertje van ja ls pomp maakt is het probleem over. daar gaat de olie langs als hij hem wil terug regelen. met de zuigerveer er tussen gaat er geen olie meer langs. hiermee kun je een paar duizend besparen.
tjerk-koetje
@nhmonteur
dat hebben wij ook met die van ons
als je even met de hendels heen en weer gaat dan stopt ie met druk geven.

nou heeft ie nog maar 3880 gedraait, maar toch
tjerk-koetje
Is het trouwens niet de load sensing?

die jammert bij ons ook wel es door
ford 6610
Die load sensing waar bevindt die zich en wat doet die?
nhmonteur
@ford 6610
laod sensing is een bepaald soort hydrauliek pomp. deze werkt zo dat er pas olie geleverd word als je olie vraagt.
dit werkt doormiddel van een load sensing leiding of zoals sommige zeggen een snuffelleiding.
Als er iets bedient word zoals je hef of een ventiel dan veranderd de druk in je load sensing leiding waardoor je pomp op grote opbrengst komt te staan, de pomp gaat nu olie leveren.
word de gebruiker gestopt dan veranderd de druk ook weer in je ls leiding waardoor hij de pomp weer terug regelt en zo dus onnodig olie gaat rond pompen.

dat regelblokje bovenop je pomp zit een kleine leiding aan, dit is je ls leiding.

Maar als je pomp door de overdruk blijft gaan dan kunnen er 2 dingen zijn.
of je pompt blijft op maximale opbrengst staan doordat deze vast blijft zitten.
of er blijft een gebruiker open staan waardoor de pomp op maxmimale opbrengt word gezet.

nu heb je een nieuwe pomp gezet dus moet dit goed zijn.
dan zal ik toch gaan zoeken naar de gebruikers of deze goed terug komen zoals je hefklep,voorasvering,ventielen.

succes ermee
ford 6610
Hallo nhmonteur,

vandaag nog eens verder gewerkt aan de olie pomp gebeld naar de dealer blijkbaar moest de vooras vering nu terug gekalibreerd worden, via telefoon de nodige stappen uitgevoerd en nu werkt alles prima.

Blijkbaar zou je ook de versnelings boit om de 1000 uren moet calibreren!
Iemand een idee in welk menu dat je dan moet staan, of hoe gaat dit te werk?

Groetjes
nhmonteur
@ford 6610

hier heb ik van de week helemaal uitgelegd hoe je de versnellingsbak kan calibreren.

[tractorfan.nl/topic/46507/]

Mooi dat alles weer naar behoren werkt.
ford 6610
Ok ik heb het gelezen, maar wij hebben een versnellings bak van 17 versnelingen ook kunnen deze automatisch gaan, zijn er dan andere handelingen die dienen te gebeuren?
nhmonteur
@ford 6610
als je 17 versnellingen hebt dan heb je een 50 km/h bak, dus het hele verhaal van calibreren gaat voor jou op.
als je het hele verhaal opvlogt dan is je bak helemaal goed gecalibreerd.
Rene2506
Persoonlijk vind ik dat je zulke dingen, en vooral als je er niet zeker van bent, beter kan laten uitvoeren door de dealer.
ondanks het prachtig geschreven verhaal van nhmonteur waar je goed mee uit de voeten komt.

nu hebben jullie zelf alles gedaan, vervlogens blijft het probleem ontstaan en ga je zelf dingen lopen doen wat iedereen op het internet voorschrijft.

ik zou persoonlijk zulke dingen laten uitvoeren door de dealer, want die werken er elke dag mee en hebben kennis.

succes

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TS 135 A ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
14