International 956 XL - 2wd
Kun je 956xl 4wd ombouwen naar een 2wd zo ja welk type voor as ben er voor nodig
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
waarom wil je um trouwens ombouwen?
dat past ook is allemaal het zelfde
van 2wd maar 4wd bouwen is veel moeilijker. als het orgineel een 2wd is
een paar tandwielen in de bak erbij bouwen. maar dat zal niet meevallen
die zit in de bak
die gaat meestal ook nietzomaar passen
Als je 4wd en sper aan hebt staan op een tractor zonder stuubekrachtiging, en je bent een mietje, ja idd. 2wd is fijn, maar een 4wd maakt echt niet een zo veel ruimere bocht.
bij een oude international kan het zijn dat de aandrijfas van de 4wd aan de linkerkant van het motorblok zit, dat beperkt wel je draaicirkel behoorlijk.
als je de 4wd nooit gebruikt kun je die as demonteren en je stuuruitslag bijstellen.
ja wij gebruiken nog maar 1 2wd trekker (max 100/jaar) rest 4wd.
ik werk veel op 2,25 spoor op cultuur en dan altijd met gewicht in de fronthef, moet er niet aan denken dat met een 2wd trekker te doen.
2wd of 4wd maakt niks uit met gewicht op de fronthef. Trekkracht heeft t, die 4wd. Je kan ook een goed bekrachtigde 2WD hebben
mn loofklapper weegt 1200 kilo. wordt gekgenoeg op 2,25 op cultuurwielen.
Ja maar dat maakt niks uit of je dan 2wd of 4wd hebt???
de fusee's in een 2wd as zijn behoorlijk zwakker dan in een 4wd as.
en daarnaast ben ik met dat werk de 4wd wel nodig.
Ik denk dat de 2WD assen als ze die nu maken wel net zo sterk zullen zijn... Het verschil is dat er haast geen tractor meer wordt verkocht met 2WD...
ja dat zou het wel kunnen zijn.
en boven de 120 pk zie je helemaal geen nieuwe 2wd trekkers.
Boven de 80 eigenlijk al niet... 4WD is praktisch standaard geworden
2wd mag je minder belasten Boven de 80 pk zie je ze hier steeds minder, maar wil je een Maxxum of Puma, met 2wd, is dat vast te regelen. In the States worden ze nog gewoon zo gebouwd
@Husqvarna
Lijkt mij inderdaad ook het best, en bovenal goedkoper
op een 2WD as kan toch ook wel 1200kg op de fronthef?
Ligt eraan hoe!
Kiek aan
Das geen 1200 kg, Marco
Moet je eens werkschoenen aan doen
Die 296F weegt ongeveer 655 kilo, onze 320F weegt maar liefst 550 kilo.
Vooras vering vind het anders niet echt fijn hoor. Bovendien als de achtermaaier er niet in hangt, krijg je hem amper de bocht om (zwaar sturen).