Dag iedereen!Kheb even een vraagje.
Een vriend van mij is ergens naar een JD 6810 gaan kijken,bouwjaar 2000,ongeveer 6000uren op de teller.
Hij wist mij te vertellen dat de 4 traps powershift geschakeld was met een aparte hendel,net zoals bij een 6800.
Maar was dit wel leverbaar op een 6810?Ik dacht dat enkel de oudere types dit hadden.
Hoe kan je op zicht zien (uiterlijke kenmerken) of het om een echte 6810 gaat,of een 6800 met stickers van een 6810?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar zijn er geen specifieke dingen waarvan je zegt die heeft alleen een 6810 of dat is enkel op een 6800 zo?
En hoe kan je eigenlijk een foto bij een reactie posten,want dat weet ik niet?
6810 heeft omkeer onder het stuur en kan vooras vering hebben (hoeft niet) want dat was op de 6800 nog niet leverbaar voor se rest zou ik het niet weten
de 6810 heeft licht bruine (bage) kleur
en de 6800 heeft caramel bruin met zwart.
en vaak is bij de 6000 seri de kleur van de versnellingspook enz. rood
bij de 6010 seri is dat vaak oranje.
onderste de 6000
onderste een 6000
iedereen bedankt voor de goeie reacties,moest er nog iets te binnen schieten mag je het altijd laten weten!
een powerquad+ zet de powershift in de goede versnelling tijdens het over- of terugschakelen met de pook.
Verder kun je denk ik het makkelijkst kijken naar de kleur van het interieur inderdaad, en het JD-tekentje voor in de grille, deze is bij de -10 serie geel.
En wat zegt het typeplaatje?
Los van deze dingen is het geluid natuurlijk een wereld van verschil!
Volgens mij was dat er in het begin nog niet,premium.
Bij het loonbedrijf waar ik stage heb gelopen hadden de 6810
geen omkeer onder het stuur maar wel alle optie`s.
Dat zou kunne maar onze 6610 is wel premium met powershift knopjes en omkeer bij stuur.
voorbeeld met de 20/30 serie de laatste 20 serie's hebben het schakelpatroon van de 30 serie al
zou zowiezo rechts achter je stoel kijken of daar een groot gat in de stijl zit. omdat dit vaak import is en het gewoonweg niet de eerlijkste/beste trekkers zijn.