Illustratie van:

Case International 845 XL - Case 845xla voorlader

Hallo,

Wij zijn hier thuis op zoek naar een voorlader voor onze case 845 xla uit 1991, ter vervanging van een hefmast en een achterlader. Wij willen hier mest en balen mee kunnen laden, dus een 3e functie en parallel geleiding zijn een must.
Nu is mijn vraag, hoe kom ik hieraan en is de standaard hydrauliek toereikend voor een voorlader met 3e functie?

Deel dit topic

Reacties

AW217
Ik heb de voorlader voor m'n 745 uit de agritrader. Was helemaal compleet met kruishandel en 3e funktie en aanbouwdelen en zelfs hoogkiepbak. Konden we er zo aanschroeven!
assink
Moet je net treffen denk ik ja.. Vossebelt in coevorden heeft d'r 1 te koop, alleen geen parallelgeleiding.
Boemrang
Heb je wel eens over wogen om een kleine loader te kopen.
Dit zou ook een oplossing kunnen zijn of worden.
assink
Ja.. alleen moeten we balen ophalen op percelen op afstand, en tevens komt die loader niet hoog genoeg, we stapelen balen 5 hoog.
Fendt926Driver
Deze is te koop bij kloosterziel elburg zonder consolen. die moet je dus nieuw kopen dan past deze lader er op tractors-and-machinery.com/site_display_content.ph…
Fendt926Driver
Misschien kun je hier wat mee combineren met een losse lader deze konsolen passen op case ih 33 en 40 serie tractors-and-machinery.com/site_display_content.ph…
assink
Is stoll en alo te combineren dan? Lijkt me haast niet toch?
En dan mis ik alsnog de bediening?
SJB533
@Fendt926Driver
tussen 33/40-series en de XL?s zit wel verschil 😉
ErDee
Een Stoll F30 HDPM staat hier bij de John Deere dealer te koop, heeft wat slijtage maar ik neem niet aan dat je hem intensief gebruikt.
grooten.jd-dealer.nl/Gebruikte-Machines/
DaanHaar
Ik heb nog wel een hydro ventiel liggen, die kun je er zo aanschroeven en daarmee kun je eventueel een extra functie bedienen.
Ronijn
@DaanHaar Ventielen zal de trekker genoeg hebben, maar ik denk dat het probleem meer zit in de olieopbrengst en de liters olie in de tank. Als ik de reacties hierboven zo lees zal dat wel goed gaan. Weet wel dat er bij onze Deutz met voorlader een grotere oliepomp op gezet is.
DaanHaar
Nou, normaal is dat wel ok. Alleen als de pomp al zo'n beetje op zijn eind is moet je hem gaan vervangen, dan zou ik er direct een type groter opzetten. Het oliepeil zou ik ook hoog aanhouden, extra tank is niet nodig alleen als je zeer veel olie gebruikt dan is een extra tank nodig die dan tevens voor wat koeling zorgt.
Corne S
@DaanHaar

Je moet wel uit kijken met een grotere pomp. Je systeem is hierop niet berekend. Dit heeft als gevolgen dat de olie warmer wordt (leidingen kunnen te dun zijn).

Waar je ook goed mee uit moet kijken, is de aslengte van de pomp. Wanneer deze as net iets te lang is, duw je hem door het aluminium heen, en heb je water bij de olie.
dehandigesmeerlap
@assinkEventjes geen topics op TF aanmaken maar goed je ogen de kost geven op internet dan kom je erachter dat je nog meer betaald voor oude,half complete troep dan een nieuwe....

Overigens dien ik je wel eventjes te waarschuwen wat er door de mechanisatie bedrijven erover het algemeen allemaal door de keel gewurgd word.Vaak incompleet,de helft van de aanbouwdelen of helemaal niet geen,of delen van hydrauliek ventielen,die ontbreken en naderhand voor geen goud er meer bij te krijgen zijn.Wie gebruikt wat kopen wil moet het compleet van een andere 845 kopen of er anders er niet aan beginnen en al helemaal niet van andere trekker merken.

Maar zoals gezegd wie even goed verder kijkt kan voor het geld van een gebruikte ook een nieuwe kopen met aanbouwdelen naar wens...
dehandigesmeerlap
@DaanHaar De hefdeksels van de 45 XL s staan er nou niet om bekend dat die zulke dikke olie stromen aan kunnen en dan heb ik het over die ontluchting en die kurk pakking als je begrijpt wat ik bedoel.En als je het over olie flow hebt,een hydro plus is wel makkelijk op dat moment
Fendt926Driver
Stoll en alo is niet te combineren maar bij de ene koop je de lader 2e hands en moet je nieuwe consoles van stoll passend op een 845 kopen.
bij de andere heb je de consoles 2e hands (als ze tenminste passen) en moet je een lader bijkopen
Straw
Op onze case 595xl zit een veto voorlader ding werkt prima
sven-fendt
Bij de boer waar ik werk staat er een mailleux voorlader op de case international 1056 en werkt nog goed vind ik, ik heb wel geen ervaring met andere voorladers dus kan ik het niet vergelijken
DaanHaar
@dehandigesmeerlap, die ervaring hebben wij niet. Het heeft bij ons altijd prima gedraaid, ook met grotere pomp erop. Bij voorlader werk is het geen contineu stroom van olie dit in tegenstelling tot een zodenbemester waar een constante stroom olie voor nodig is.
DaanHaar
@corne S, voor dit soort dingen zou ik altijd even langs de dealer gaan en niet zelf prutsen. Hij zal je ook adviseren om niet de standaard ventielen te gebruiken maar een extra ventiel (vaak bediend door een kruishendel) die meer olie doorlaten, enz. enz.
vroege lmb
halo ik zag dat je een voorlader zocht voor een 845xl die kompleet is met bevestigingsdelen en paralelbegeleiding en derde functie. het bouwjaar is 2003 het is een trima 360 professional voor meer vragen bellen naar 0348-557073

Vroege Landbouwmachines
groetjes
johan vroege
dehandigesmeerlap
@DaanHaarHet gaat ook niet om de pomp.Het gaat erom hoeveel olie het hefdeksel weer binnenkomt.Verder hangt het ervan af of de trekker al van een extra hydrauliek tank voorzien is.Waar normaal gesproken de ontluchting/peilstok komt dan een stop in te zitten.Boven op het hefdeksel komt een overloop naar de andere tank.De pomp zuigt ook via de reserve tank aan.Grote cylinders zoals kippercylinders lozen hun olie dan via de overloop.Gebeurt dit niet loopt de olie het filter van de ontluchting/peilstok in.Deze laat per direct geen lucht meer door waardoor de kurk pakking onder uit het hefdeksel knalt waardoor hydrauliek olie de versnellingsbak in loopt.Er zijn zelfs gevallen bekend dat ook de keer ringen op de price assen het begaven en de hele trekker achter de koppeling volledig los moest en dat voor een manko aan een filtertje....
assink
@dehandigesmeerlap
Denk dat deze trekker dat niet heeft, peilstok zit bovenop het hefdeksel.
Is dit een must voor voorladerwerk? De behoeft aan olie lijkt mij zeker niet groter dan bij een hefmast met balenklem?
Dat van die pakking is mij bekend, daarom ook nooit teveel hyraliekolie bijvullen, dan knalt deze pakking d'r ook uit.
dehandigesmeerlap
@assink Of dat een must is?...Tja..de tijd zal het leren.Even voor alle duidelijkheid,het gaat niet om de behoefte.Het gaat erom welke hoeveelheid olie en met welke snelheid die terug komt het hefdeksel in.Een voorlader heeft 2 cylinders,staat die in de hoogste stand en trek je het ventiel los dan is het van laat maar komen en waar blijft het...bij 2 dikke kuilhapper cylinders ging het niet iig.
assink
We gaan morgen kijken naar een voorlader in ameide bij hamoen landbouwmachines. Het is een trima 360 uit 2003, we nemen onze dealer mee die de voorlader ook gaat aanbouwen mocht de koop door gaan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
19