Hallo tractorliefhebbers,
Ik heb een vraag,
Ik heb onlangs een Hanaomag r228/c224 opgeknapt.
Voor dat ik ermee begonnen ben sputterde hij olie uit de uitlaat. Toen is mij verteld dat wanneer ik hem eens goed gebruikte het wel minder zou worden.
Ik heb er nog nieuwe zuigerveren opgezet maar vandaag een rondrit gehad (ongeveer 60 kilometer totaal) en het loopt er letterlijk uit. Nu staan 2 takt's er om bekend dat ze wel een beetje smeren willen maar dit is wel heel erg.
Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of komt het iemand bekend voor die weet wat ik hier aan kan doen.
M.v.g
Chris
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Hanomag R228 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(Ik zie dit namelijk als zinloos:de zuigergroeven en de cylinderwand hebben immers een heel ander (slijtage)patroon dan de nieuwe zuigerveren).
Deze vorm van olielekkage wordt meestal veroorzaakt door versleten afdichtingen om de klepstelen. (ook: olieverbruik langs de zuigerveren wordt mee verbrand met de werkslagen).
Wim ; het is een 2 tact; en heeft geen kleppen .
Smeerautomaat te ruim afgesteld ?
Of de oliesoort speelt ook een belangrijke rol ; misschien een Lanz Buldog specialist raadplegen ?
hanomag.nl/pages/
Basia je hebt er staan smeerautomaat, ik heb er niet veel verstand van maar zit die erop en waar kan ik die vinden?
Het is idd een 2 takt
KLik:
auto.howstuffworks.com/diesel-two-stroke1.htm/
Kijk, 2-takt-diesel, met kleppen.
static.ddmcdn.com/gif/diesel-two-stroke.gif/