Illustratie van:

Mc-Cormick D 430 - reparatie en opknappen

Hallo ik ben hier net nieuw en al gelijk een paar vragen over mijn cormick ik gebruik hem voor hobby matig ,maar sinds vandaag krijg ik hem niet meer aan de loop en ik zag dat er olie in de radiateur zit best veel na mijn inschating.
Na mijn gevoel is het de startmotor zeker weten doe ik niet voorheen met starten was het net als je een auto in verkeerde versnelling zet het geluid tanden poetsen zeggen we ook wel eens het kraakt dan dat geluid deed de trekker als ik hem starte en een behoorlijke blauwe wit rookpluimen kwam er bij weg.
Nu wil ik hem eigenlijk wel uitelkaar halen om te kijken wat er mis is en als er onderdelen moeten komen wat het geval toch is er op te zetten,maar vuil weten waar kan ik terecht .
En wie kan mij vertellen wat er aan de hand is doordat hij niet meer lopen wil,en wie weet een redelijk adres hier in de buurt voor banden.
Zelf ben ik afgekeurd dus moet ik kijken naar een betaalbare onderdelen er voor ,en omdat ik er alleen voorsta kwq onderhoud van de trekker zelf ben ik niet zo heel handig ,maar probeer het wel.
Graag hoor ik of er iemand mij met mijn probleem kan helpen.

Deel dit topic

Reacties

deutznoud
Bij dat kraken kan het zijn dat je accu te leeg is, waardoor de tanden van de startmoter overslaan, of hij loopt al, en je blijft hem starten 😉 onderdelen kun je bestellen bij histoparts, kramp of granit, of bij de dealer... banden staan veel op Marktplaats enzo. Ik denk dat je zuigerveren en bussen en het hele zaakje verselten is... toen hij liep, kwam er toen rook uit zon pijpje aan de onderkant? (karterontluchting) zoja, dan is je binennwerk aan revisie toe 😉 olie in de radiateur kan volgensmij liggen aan de koppaking, dus daar zou ik ook naar kijken 😉
jim353
Ik kan dit amper fatsoenlijk lezen!
deutznoud
@jim353 n beetje valt er toch wel wat van te maken 😉
Boemrang
@jim353

Wat kan je amper en fatsoenlijk lezen??
Komt dit nu omdat je vakantie hebt en geen les hebt in het lezen.
Echt triest, het is wel degelijk en goed te lezen. 😉
deutznoud
@Boemrang het valt wel te lezen, je moet gewoon bijdenken waar leestekens zouden moeten staan 😉 ik heb mn best gedaan om advies tegeven zoals ik t dacht met zijn/haar trekkertje, dus ik vind t prima
Boemrang
@deutznoud Ik zie hier dan ook geen probleem in, het is goed te volgen en best goed uit gelegt, prima gedaan..
jim353
Na mijn gevoel is het de startmotor zeker weten doe ik niet voorheen met starten kun je dit voor me vertalen?
Boemrang
@jim353 Ik kan alleen maar zeggen, hopelijk dat voor jou de school weer zeer snel begint, ik kan het wel goed volgen, en begrijpend lezen, haal hier eens je voordeel uit.
Verder succes met je onderzoeken op de Nederlandse taal. 😃
Wimsumar
Beste Tina: Om maar met het gemakkelijkste te beginnen:
Voor banden kun je o.a. geschikt naar KUIL-banden in Engelbert (Vlak bij Nieuw-Scheemda).
Maar als je de maten hier opgeeft is er misschien ook wel een T.F.-er die er een mouw aan weet te passen.

kuil.nl/contactpage/

De startmotor lijkt mij aan vervanging/revisie toe te zijn.
dennis fordson
@Wimsumar kuil banden is ook niet duur
jd4050
Quote 'ik zag dat er olie in de radiateur zit'

ben bang dat er een koppakking kapot is of iets erger..
Wimsumar
Quote @Beste Dennis Fordson:
niet duur

Dat moeten ze ook wel want: " er gaat niets boven Groningen" (dus ook gen afzetgebied voor bandenhandel Kuil. 😃

@ Tina: Aan de andere kant van de "Olde Grieze" zit Berend Dijkhuizen & zn. in Niebert. Voor onderdelen MC-Cormick.

garage-dijkhuizen.nl/contact/
Tina
Hallo iedereen,

Sorry voor de tekens , die ik vergeten ben .
Sowieso denk ik ook dat het met de startmotor ook iets aan de hand is want met hamertje er zachtjes aan te tikken heb ik vaker gedaan ,en toen deed hij het wel.
En voorheen met starten sloeg hij ook wel tanden over of hoe jullie dat ook zeggen ik zeg tanden poetsen 😉
En zijn er ook mensen die restaureren?
Ben nog een leek in dit ,maar nooit te oud om te leren natuurlijk of ervaring op te doen.
Ik denk dat hij Sowieso uit elkaar moet om helemaal op te knappen ,maar ja kan ik niet alleen ,ben bang als ik er aan ga sleutelen dat er wat overblijft .
Had ook gehoord dat misschien de koppakking misschien stuk is en net wat ik las misschien wel meer niet te hopen eigenlijks ,want ben de trekker wel nodig.
Voor de banden zal ik eens kijken maten kan ik strak wel even door geven hier .
En het klopt aan de onderkant kwam ook inderdaad rookpluimen vandaan .

Dus denk dat ik hier wel een heel werkje aan heb om het weer op en top te krijgen .
Want stroom heeft de trekker wel want lampje brand fel .
Tina
Ik heb net gekeken wat de banden maten zijn.
De voorbanden die er om zitten staat 6.00-16 6 playing staat er op.
Achterbanden 12-4-28 6 pr TZ-13 staat er op.
IHC-power
Hmm ja dat duidt er wel op dat een gehele revisie nodig is. Nieuwe bussen en zuigerveren. En waarschijnlijk ook krukas slijpen, kop vlakken en nieuwe koppakking. Dat gaat nog wat kosten vrees ik...
deutznoud
@IHC-power dat is precies want ik net wou zegen 😃
IHC-power
@deutznoud idd, daar sluit ik me dan ook bij aan! 😃
Tina
Oke bedankt allemaal, zal hier in de buurt ook eens kijken .
Misschien dat er een handige harrie misschien mij kan helpen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 430 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
6