Illustratie van:

John Deere 1120 - slecht starten

Hallo,

Ik ben bezig met een 1120 aan het opknappen maar het beesje wil niet al te snel starten.
Het ligt niet aan de start motor de draden zijn goed enz iemand nog een idee hoe of wat ?

alvast bedankt,

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste HenriF.: Om een diesel (vlot) te laten starten zijn naast een goed functionerende startmotor slechts 2 dingen nodig:
compressie en een op goed moment ingespoten hoeveelheid diesel.
Met de gegevens die je tot nu toe hebt gegeven is het onmogelijk om vanachter een toetsenbord/beeldscherm te zeggen waarom jouw John Deere 1120 niet vlot start.
martijnbuijsse
Start hij wel goed als je hem aantrekt?
jmos
Misschien dat de accu te licht is dat hij niet snel op gang komt.
ErDee
Zijn alle verbindingen nog goed, dus even alles loshalen (kabels) en opschuren.
dave 7810
Grotere accu helpt ook. Onze 6600 startte ook altijd slecht en staat nu een dikkere accu in en slaat zo aan 😉
valmet6400power
Startpiloot!
3130ls
Startpiloot moet je zo min mogelijk gebruiken,probeer eerst je accu eens door te meten en je massakabels op te schuren.
daarnaast kan het ook wezen dat je opvoerpompje vuil is .
lekt hij nergens diesel?
dan kan het wezen dat de brandstof terugloopt zegmaar als hij uitstaat
casepowers
De Kleppen stellen, daar start hij ook sneller door.
jd user
Als je zeker weet dat je startmotor goed is,dan moet je de accu testen.En dan je dynamo.En als deze het niet zijn ,verstopt luchtfilter.Bij een nat luchtfilter wil het weleens voorkomen dat er teveel olie afgevuld word.Als je luchtfilter schoon is,dan kan het bijna niet mis gaan.Zeker niet met deze hoge temperaturen.
henrif
Zit een nieuwe grote accu op,
lucht filter: olie bad filter is recent ververst
lekt nergens olie
kleppen zijn gesteld dat kan het ook niet zijn
de startmoter gaat snel genoeg rond, en is genoeg diesel aanvoer (de retour loopt redelijk hard)
henrif
Draden massa en plus naar accu en dynamo zijn allemaal nieuw kan het probleem ook niet zijn
johndeere1120
Welk type pomp heb je? hij kan dan van tijd afstaan dat ie vroeger of later inspuit dan willen ze ook slecht starten. je kan dat zien aan het streepje aan de bevestigings kant van de pomp.
deutzstijn
Het ken ook weze dat je pis verstuivers heb dan verstuifen je verstuivers niet goed dan loopt de diesel er gewoon met een straaltje in dan start hij ook niet goed onze fiat had het ok dus gewoon je verstuivers ff laate testen bij de dealer of motorrevisie bedrijf als ze dan druupe dan hep je nieuwe nossels nodig
henrif
Zal morgen even met de verstuivers naar de dealer,

verder heb ik nog een vraag : ik wil mijn tank metertje aansluiten maar zodra ik het draadje van de tank vlotter aansluit en er + bij wil doen maakt hij kortsluiting metertje stuk of doe ik wat fout?
deeremeneer
@henrif Waar wil jij plus bij doen dan?
henrif
Er zitten 2 pootjes op en alleen de tank vlotter kabel deed hij niks op daarom?
henrif
Probleem gevonden, 2 pissende verstuivers,

bedankt allen
menke
Voor je tankmeter gaan als goed is 2 kabels uit, eentje na je vlotter in de tank dat is je min van je meter. De andere vanuit je meter is de plus. Maar vergis je niet met de 2 bouten die achter op zitten. Deze zijn vaak voor het vast zetten van de meter!!! Moeten als het goed is 2 aansluitingen op zitten ( schroefjes of steekverbindingen.)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
9