International 423 - koppeling

Hoi

ik heb een probleempje bij de koppeling van onze international 423 . als ik de koppeling inderuk dan blijft hij zachtjes door rijden en krijg em moeilijk in een versneling en ik kan hem niet verder indrukken .zou het nou komen omdat de koppeling gewoon versleten is of dat er niet genoeg olie in is. ik weet niet of de olie er iets mee te maken heeft zo ja waar kan je precies nakijken hoe veel er op is
vincent123456789

Reacties

SJB533
Inderdaad: versleten. Is de koppeling nog na te stellen?
vincent123456789
SJB533

nee hij is zo ver mogelijk in gedraait
ik had er deeze morgen nog mee gekeert en toen ging het nog normaal pas toen ik voor de 2 de keer ging keeren dat hij niet meer wilde
IHC-power
Dan is ie op en moet ie in 2 vrees ik. 😄
Rega
Dan zijn spontaan je kabels verrekt en of je platen aan elkaar gekleeft!
vincent123456789
Quote @Rega:
Dan zijn spontaan je kabels verrekt en of je platen aan elkaar gekleeft!

wat bedoel je daar juist mee ? de platen aan elkaar gekleeft
@Rega kabels verekt kan niet want een 432 heeft nog stangen waar aan getroken wort door op het pendaal te drukken.
maar der kan wel dat er spontaan 1 vinger is afgebroken of een stelboutje van zoon vinger heb wel eens meegemaakt.Maar meeest hoor je dan wel een raargeluit als het afbreekt.
maar omdat het dan tog open leg dan ook maar de kopeling al is die ver versleten.
SJB533
@Rega
Je kunt gewoon van een versleten koppeling uitgaan.
kabels voor de bediening zitten er niet op, kleven kan ook niet, koppeling is een droge 😉
casejxu
@SJB533 wanneer de krukas keering of de keering aan de transmissie kant lek is dan kan er wel degelijk olie bij de koppeling komen en daardoor kan ik gaan kleven 😉
Rega
@SJB533

Ja dat dacht ik vroeger ook altijd! mooi niet dus, ook "droge" platen plakken met een beetje vochtigheid als een huis.
Rega
@case inter kracht

Ok dat wist ik niet, dacht dat deze al werkte met bowdenkabels net als de XL series.
@Rega nee niet net als bij xl cabines.
Maar ja niemand kan iedere trekker uit zijn hooft dus niks aan de kapzijst!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!