De carterdruk in mijn 650 motor is zo erg dat de olie behoorlijk begint te lekken (kwart liter in een paar uur).
Betekend dit automatisch reviseren of kan bij dit model iets anders aan de hand zijn.
hij verbruikt geen olie, geen zwarte walm, hij lekt alleen als de ziekte. En als ik de vuldop er af haal komt hier rook uit.
Bij voorbaat dank,
Gonies
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Steyr 650 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Reviseren of een nieuwe kopen.
ook weer opgelost, volgende probleem.
De olie lekt uit de pijlstok en de bij de krukaspoulie (volgens mij door de druk).
Ik zou zeggen, reviseren. Is niet gruwelijk duur, complete revisie. Bij ons koste het toendertijd 4500 gulden. Dat is een 2000€... En dan is hij motorisch helemaal goed.
cam-agri-parts.fr/moteurs/…
cam-agri-parts.fr/moteurs/…
kan best zijn dat je met een setje zuigerveren + bussen uithonen er bent
Kijk voor de prijs van de onderdelen kun je ook een berg olie kopen.
Overigens, vul je misschien te vaak en te veel bij? Ik stel me voor dat bij een lager oliepeil (juist boven minimum) ook minder lekkage op zou kunnen treden.
Carterdruk wordt veroorzaakt door compressieverlies langs zuiger/zuigerveren. Dit zou ook gepaard moeten gaan met olieverbruik door de motor. Vreemd is dat je zegt dat dat laatste niet het geval is.
Daarnaast schrijf je dat de olie langs de peilstok en krukaslager er wordt uitgeblazen. Zit het carteronluchtingspijpje verstopt? (dat komt voor).
best doen: cilinderbussen, zuigers en zuigerveren, lagerschelpen, oliepomp, kleppen, klepgeleiders, klepzittingen bijwerken of vervangen, kop vlakken, krukas slijpen, injecteurs en alle dichtingen.
ook best de injectiepomp controleren en of reviseren
een goed gereviseerde motor is in principe terug een nieuwe motor...
druk in je carter wil zeggen dat de zuigerveren niet voldoende meer afdichten...
dit kan je vrij makkelijk laten controleren door de compressie te laten controleren maar de kans is vrij groot dat dit bij u wel het geval is.
Hoe het met Steyr zit weet ik niet, maar een Zetor motor gaat olie verbruiken als je hem te weinig gebruikt: door te lage verbrandingstemperaturen gaat roet aankoeken in de zuigerveergroef waardoor de afdichting niet goed meer gaat.
Ik weet niet of je Steyr ooit gewerkt heeft, maar als je er altijd maar een beetje halfgas mee prutst zou je kunnen proberen de injectors eruit te halen, en dan een potje DOT4 remvloeistof over de vier cilinders te verdelen: Dan laat je hem een week of 2 staan zodat de remolie langs de zuigerveren in het carter zakt. Dan op de startmotor, zonder verstuivers erin rondtollen zodat eventueel teveel aal remolie door het gat naar buiten vliegt (als je veel vloeistof boven je zuiger hebt die niet samendrukbaar is, kun je je drijfstangen krom jagen: als een trekker te water raakt bijvoorbeeld) dan verstuivers terug erin en de motor 10 minuten stationair laten lopen: Dan de olie verversen (remolie vernietigt alle smeereigenschappen van de olie) en dan de trekker voor de mestmixer zetten om hem goed op de flikker te geven.
De remolie lost de koolafzetting in de zuigerveergroef op, en als je hem daarna flink aan het werk zet, brandt de rest ook goed schoon.
We hebben al diverse oude lijken op deze manier weer "fris" gekregen.
motor up is wat je bedoeld..........werkt wel alleen miet met dit probleem..........
Andere vraag, heb je speciaal gereedschap nodig om de cilinderbussen te verwijderen of de cilinders in de bussen te krijgen?
Tot zover al hartelijk dank voor de wijze raad!!
Gonies
als de versnellingsbak goed is, kan die rond de 100Pk max aan....
Als het goed is, kun je ze er zo uitkrijgen... En anders eruit er rustig uit tikken
Iemand die zoiets zegt heeft 'zeer weinig verstand' van motorreparaties.
AANVULLING:
B.T.W.: Iemand die het geloofd ook.
Natuurlijk verbruikt de motor wel motorolie,dit wordt weer "aangevuld" doordat er dieselolie langs je zuigers lekt en in je karter komt. Er treed vermenging op waardoor je oliepeil op peil blijft. Dit gebeurt bij elke motor,naarmate hij ouder wordt neemt het verschijnsel over het algemeen toe.
Ik begin morgen met demonteren en dan kom ik 't vanzelf tegen.
Mochten er nog meer vragen opduiken dan weet ik waar ik ze moet stellen!
Iedereen bedankt voor jullie hulp en euh... Wimsumar, iemand die weet dat hij weinig verstand heeft is zo dom nog niet .