Hallo allemaal, wij zijn aan t kijken om een occasie trekker aan te schaffen om in de aalton te hangen. Er hangt nu een agrotron 135 in die de ton niet goed baas kan...
Nu stond bij de dealer een 165.7 met 8750 uren en een 210 met 14000 uren !!
de 210 is van 2003 en heeft altijd in een dumpkar gehangen en de 165.7 is van 2007 en heef altijd in een grote drie asser gehangen en bieten naar de fabriek gebracht...
We vrezen echter wel dat de 210 te lang is om, om te geraken om deze te kunnen vol te trekken ( 5m 29 om precies te zijn!!)
welke van de 2trekkers zou geschikt zijn en hoe kunnen we daar achter komen
Alvast bedankt!!
p.s bij lees meer staat een foto van de ton!
Lees ook
Fendt 718 - Vermogen valt af en toe terug.
draaiuren trekkers
Deutz DX - Geen stroom op stroomkabel aan 1 koplamp
Deutz-Fahr D 7207 - Na het breken van de v-riem is de claxon gaan toeteren,
Deutz D7206 - Heeft iemand een instructieboek van de D7206?
John Deere 6420 - Wat voor Tractor ga ik kopen?
Gezocht: Stuurkogels
Ombouw zekeringkast naar steekzekeringen
Deutz F2L912 krukaskeerring zelfde als F3L912?
Deutz-Fahr - Aansluiten Camera's op Deutz Fahr Scherm (Imonitor 3)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik zou liever de 165 nemen maar de baas wil liever de 210 omdat die dikker is...
En zo duurt het al wa langer voor een ton te rijden!
Gaat trouwens niet bij de vleesvarkens want daar ligt een mixer en trechter om de arm van de de ton er in te laten zakken...
@jmos Liever niet...
De uren die de trekkers gemaakt hebben is idd wat veel. 14000u is sowieso teveel, er mag dan wel al wat aan vernieuwd zijn, met deze uren zullen versnellingsbak, motor, koppeling,... sowieso veel slijtage vertonen.
Wat de 165 betreft, die uren vallen dan iets meer mee (vind het nog veel), maar die uren die die gemaakt heeft aan een 3asser in heuvelachtig gebied zal hem zonder twijfel geen deugt gedaan hebben, dus denk ik dat die ook al heel wat slijtage zal vertonen. persoonlijk zou ik ook uitkijken naar ene van 5000-6000u. en dan nog kan je voor verrassingen komen te staan, maar dat heb je altijd als je naar tweedehands gaat.
voor die.elektronika is vaak alleen een plus en een min nodig en die zit er wel op.
Ik zou toch uitkijken naar een andere trekker met wat minder uur.
De aankoopprijs ligt wel wat hoger maar dat verdien je terug aan allerhande onderdelen die je niet moet vernieuwen of herstellen dan bij een trekker met meer uren.
Maar ik zou persoonlijk toch voor de 165 gaan.
Die zal de ton wel goed de baas kunnen
Geluk, je zegt hetzelf........
Lijkt me niet erg bevordelijk voor n trekker die al veel uren heeft gemaakt.
zie jij ergens het aantal uren van de trekker staan dan? Ik niet....
Wij kopen ook dikwijls tweedehands trekkers.
de 920 hebben we gekocht met 7000u, tot nu toe geen klachten, de 924 met 6000u, ook nog geen klachten, maar ooit hebben we eens een steyr gekocht met 6000u, en dat was echt een rotding.
Wat ik wil zeggen is dat het gewoon risico's inhoud, omdat je niet altijd weet hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan.
Hehe en ik kan zegn da simon da weet dat taaie beren zijn
Ja vooral voor de karre
(het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn) maar vaak zijn er onderdelen versleten met deze uren. en voor het geld dat jij moet betalen voor al die (kleine?) onderdelen had jij een trekker kunnen kopen met minder uur.
als je al die bedragen bij elkaar opteld. dat was onze
wel ervaring tenmiste
bij een 135 kun je er ook gewoon een dataset van een 200 overheen gooien hoor, en die slijtage aan motor en versnellingsbak geloof ik niet echt, er zit bij beide een zf bak tussen, dit zijn over het algemeen zeer goede versnellingsbakken. de motor zal ook niet zo veel slijtage vertonen, hier in de buurt rijden drie 120's met dik 20000 uur en die zijn nog niet los geweest, terwijl ze nog steeds dik 160-180 pk uitstoten
Zit nog wel meer verschil in tussen een 135 en 165
165.7 heeft een grotere motor
dat is niet waar beiden hebben een 7.1 liter motor volgens mij is de 165.7 de opvolger van 165. als je een mk3 165 zit er weinig verschil tussen de twee zo uit me hoofd gezegd
Marci