Deutz Agrotron 210 of 165.7??

Hallo allemaal, wij zijn aan t kijken om een occasie trekker aan te schaffen om in de aalton te hangen. Er hangt nu een agrotron 135 in die de ton niet goed baas kan...
Nu stond bij de dealer een 165.7 met 8750 uren en een 210 met 14000 uren !!
de 210 is van 2003 en heeft altijd in een dumpkar gehangen en de 165.7 is van 2007 en heef altijd in een grote drie asser gehangen en bieten naar de fabriek gebracht...
We vrezen echter wel dat de 210 te lang is om, om te geraken om deze te kunnen vol te trekken ( 5m 29 om precies te zijn!!)
welke van de 2trekkers zou geschikt zijn en hoe kunnen we daar achter komen
Alvast bedankt!!
p.s bij lees meer staat een foto van de ton!

Deel dit topic

Reacties

fiatnhpower
Als het van mij zou afhangen zou ik geen van beide nemen. Ze hebben alle 2 veel uren en vooral veel afgezien als ik de info lees. Kijk goed uit en wacht tot je op de goede traktor komt.
BrechtC_671
Geen van de 2 nemen, veel uren. Als je toch ene wil neem dan de 165.7
Ronijn
@BrechtC_671 Helemaal mee eens. Niet aan zo'n trekker van 14.000 uur beginnen. Veel te veel uren. Binnen de kortste keren heb je allemaal kleine slijtagegevalletjes....
ljdekker
Met 14 000 uur deed ik liever ook niet. Zou dan voor die 165 gaan
deutzdx630
@ljdekker in die 210 (die met 14000 uur) zit wwel voor 10000 euro nieuwe stukken in maar er moeten dan nog voor 3600euro nieuww banden op ...
Ik zou liever de 165 nemen maar de baas wil liever de 210 omdat die dikker is...
deutzdx630
Sorry ik heb perongelukt op da duimpje geduwdt
ljdekker
Zoek dan een 210 op met minder uur.
Voor die ton een 210??? 160/170 pk moet meer als zat zijn. Die 'bemester' vraagt ook al bijna geen vermogen. Dus die 165.7 moet het zat kunnen doen. En als je niet in heuvelachtig gebied zit moet die 135 het eigenlijk ook wel kunnen doen. Al keer voor de vermogenstester gehad?
deutzdx630
@ljdekker ja en vindt zo eens ene ze worden allemaal in een dumpkar gehangen en maken daar ook veel uren!
deutzdx630
@Fendt-Farmer-Vario het probleem is dat het hier redelijk heuvelachtig is en de 135 op een heuveltje van 50 per uur op een plat stuk naar 20 a 25 gaat op de berg
En zo duurt het al wa langer voor een ton te rijden!
dx11
Quote @deutzdx630:
van 50 per uur op een plat stuk naar 20 a 25 gaat op de berg
Geeft niets, zo snel gaat onze trekker altijd 😃
deutzdx630
@dx11 ja 😄 ma ik weet nie of gij ook honderduizende liters aal moet uitrijden als de tijd dringt en de regering overal datums op plakt 😞
dx11
@deutzdx630 haha, nee. Dat niet.
jef vanschoubroek
Wij doen het ook met een 130 maar die staat alleen op het veld en dan moet je 2 of 3 vrachtwagens huren en je laat die rijden van de hoeve tot het veld zo doen wij het en dat over tanke duur niet langer dan 2 min
jmos
Al eens naar een ander merk gekeken? het ene merk is wat taaier dan het andere.
deutzdx630
@jef vanschoubroek Bwa daar hebben we het niet zo voor.
Gaat trouwens niet bij de vleesvarkens want daar ligt een mixer en trechter om de arm van de de ton er in te laten zakken...
@jmos Liever niet...
mf6495driver
Mijn gebuur heeft ook zo een 135 voor een aalton van 13000l, met 4.5m steeno bouwlandbemester hangen, en die doet het toch ook, al denk ik wel dat die er moeite mee heeft.

De uren die de trekkers gemaakt hebben is idd wat veel. 14000u is sowieso teveel, er mag dan wel al wat aan vernieuwd zijn, met deze uren zullen versnellingsbak, motor, koppeling,... sowieso veel slijtage vertonen.
Wat de 165 betreft, die uren vallen dan iets meer mee (vind het nog veel), maar die uren die die gemaakt heeft aan een 3asser in heuvelachtig gebied zal hem zonder twijfel geen deugt gedaan hebben, dus denk ik dat die ook al heel wat slijtage zal vertonen. persoonlijk zou ik ook uitkijken naar ene van 5000-6000u. en dan nog kan je voor verrassingen komen te staan, maar dat heb je altijd als je naar tweedehands gaat.
jmos
Als je toch een deutz wil, misschien op zoek naar een oudere DX, kan ook minder aan kapot i.v.m. elektrisch. en zijn vaak taaier dan nieuwere types.
deutzdx630
@mf6495driver Wij hebben al 3 keer geluk gehad met een tweedehands-trekker te kopen...
fiat1000DTsuper
Zet die dikke 6.30 er voor 😃
deutzdx630
@jmos er is veel elktronica aan de ton dus da gaat nie...
jmos
@deutzdx630
voor die.elektronika is vaak alleen een plus en een min nodig en die zit er wel op.
fiat1000DTsuper
Maar persoonlijk vind ik de uren toch wel wat te veel. En als ik het zo hoor is het ook niet om maar 100 uur per jaar te maken met deze trekker.
Ik zou toch uitkijken naar een andere trekker met wat minder uur.
De aankoopprijs ligt wel wat hoger maar dat verdien je terug aan allerhande onderdelen die je niet moet vernieuwen of herstellen dan bij een trekker met meer uren.
deutzdx630
@fiat1000DTsuper Het is zit zou de boerdeij staat te koop en het is niet de bedoeling dat de trekker nog lang bij ons zal blijven (een 3 a 4 jaar)
fiat1000DTsuper
Ahzo dan snap ik jullie beslissing toch al wat meer.
Maar ik zou persoonlijk toch voor de 165 gaan.
Die zal de ton wel goed de baas kunnen 😄
deutzdx630
@fiat1000DTsuper ja normaal wel he
fiat1000DTsuper
En uit mijn ervaring is een 165 toch wel een zeer taaie trekker. Ik heb er nog nooit klachten van gehoort.
Siegers
Is het geen optie om hem te chippen? Is hier ook gebeurd bij een agrotron 130. Een 130 is bij mijn weten praktisch hetzelfde als een 150. Hij werd er ook een stuk feller van!
deutzdx630
@fiat1000DTsuper ja het schijnt da het zeer degelijke trekkers zijn
deutzdx630
@Siegers ja ma drinken doet hij dan ook ze !!
Siegers
Als ze hem goed chippen verbruikt hij net zoveel als een andere trekker met het zelfde aantal pks
newholland6640
@deutzdx630

Geluk, je zegt hetzelf........
newholland6640
@Siegers

Lijkt me niet erg bevordelijk voor n trekker die al veel uren heeft gemaakt.
Siegers
@newholland6640
zie jij ergens het aantal uren van de trekker staan dan? Ik niet....
mf6495driver
@deutzdx630
Wij kopen ook dikwijls tweedehands trekkers.
de 920 hebben we gekocht met 7000u, tot nu toe geen klachten, de 924 met 6000u, ook nog geen klachten, maar ooit hebben we eens een steyr gekocht met 6000u, en dat was echt een rotding.
Wat ik wil zeggen is dat het gewoon risico's inhoud, omdat je niet altijd weet hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan.
SimonD
165.7 !!! Zeker. Dikke taaie beren 😉. En zeker handig te bedienen, een 180 vind al weer wat lomper 😄.
christophe b
165.7 !! doet makkelijk 190pk !
fiat1000DTsuper
@SimonD

Hehe en ik kan zegn da simon da weet dat taaie beren zijn 😃
SimonD
@fiat1000DTsuper

Ja vooral voor de karre 😛. Taaier of nen tw wiiiii
fendt trekkertje
Ik zou er geen 1 van beide kopen.
(het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn) maar vaak zijn er onderdelen versleten met deze uren. en voor het geld dat jij moet betalen voor al die (kleine?) onderdelen had jij een trekker kunnen kopen met minder uur.
als je al die bedragen bij elkaar opteld. dat was onze
wel ervaring tenmiste 😉
casejxu
Als jullie nu een 135 met elektronische motorregeling hebben even een data set er in van de 165. Kopieren plakken. Trekkers zijn namelijk nagenoeg het zelfde....
JD 6430 The Best
Al naar een ander merk gekeken?
deutzdx630
@JD 6430 The Best Ja maar we houden het liever bij deutz omdat de dealer naaste familie snapt ge ...
JD 6430 The Best
@deutzdx630 oke 😛 ik snap het 😉
cxdriver
Ik zou voor de 165 gaan is stukken beter dan 210, deze serie hebben veel problemen met de remmen. 165 Zijn zeer degelijke trekkers goed opletten dat de hoofdkoppeling niet verbrandt zit. Mvg Tom
pruttelpower
@casejxu

bij een 135 kun je er ook gewoon een dataset van een 200 overheen gooien hoor, en die slijtage aan motor en versnellingsbak geloof ik niet echt, er zit bij beide een zf bak tussen, dit zijn over het algemeen zeer goede versnellingsbakken. de motor zal ook niet zo veel slijtage vertonen, hier in de buurt rijden drie 120's met dik 20000 uur en die zijn nog niet los geweest, terwijl ze nog steeds dik 160-180 pk uitstoten
RobDeutz104
135 en 165 hebben wel iets verschillende achterbrug, die van de 165 is wel zwaarder uitgevoerd als van de 135 en andere overbrengingsverhouding
RobDeutz104
@casejxu
Zit nog wel meer verschil in tussen een 135 en 165
deutzdx630
@RobDeutz104 wat is nu juist het verschil tussen een 165 en een 165.7 ??
pruttelpower
@deutzdx630

165.7 heeft een grotere motor
pruttelpower
Ik zou trouwens sowieso geen 210 kopen, dat is wel erg lomp groot voor het vermogen wat ie eruit perst
RobDeutz104
@deutzdx630 De 165 en de 165.7 zijn precies hetzelfde, alleen andere motorkap
sebas deutz150
Quote @pruttelpower:
165.7 heeft een grotere motor

dat is niet waar beiden hebben een 7.1 liter motor volgens mij is de 165.7 de opvolger van 165. als je een mk3 165 zit er weinig verschil tussen de twee zo uit me hoofd gezegd
deutzdx630
Bedankt allen voor de info het is de 165.7 geworden 😄
Ronijn
Gefeliciteerd! Plaats je even een foto als ie binnen is?
deutzdx630
@Ronijn ja zal ik doen ma hij is nog in de garage om de trekker aan te passen aan de ton...
Marci

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
57
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
4