Wanneer mag een trekker op oldtimershow??
Hallo beste tf's mijn vraag was mogen alle trekkers ouder als de afgesproken ouderdom, meedoen aan een oldtimershow of zijn daar regels voor. want ooit zullen de moderne trekkers van nu ook oldtimer zijn maar deze gaan dan niet meer de charme hebben dan als de oldtimers van nu.
Mag een DX 6.30 dan ook nog op de oldtimershow staan of dan weer niet ...
Alvast bedankt deutzdx630
Mag een DX 6.30 dan ook nog op de oldtimershow staan of dan weer niet ...
Alvast bedankt deutzdx630
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
een fendt 936 of wat dan ook word nooit geen oldtimer
over 100 jaar is een 936 ook een klassieker...
nee ik denk het niet. Hier bij oldtimer shows staan ook trekkers als een case International 845 xl. Dat vind ik ook niet echt een oldtimer, maar die mag ook gewoon meedoen.
mooie profiel foto!
@Valtra-fordpower ah da wist ik nie bedankt voor de info!!
haha. Ja tis zo'n mooie tractor! En ik ben Inter1246fan, dus dan moet er ook een mooie 1246 als PF staan hè.
Denk je dat? De hedendaagse moderne trekker zal misschien "oldtimer" mogen heten binnen 25jaar, maar niemand zal zoiets moeten, vanwege de veel te veel elektronica waar ze gene weg meer mee kunnen zonder laptop's...
dat ben ik helemaal met je eens. de techniek met electronica is niet erg intressant op hobby gebied
De mensen zullen er niet happig op zijn om de soms dure softwarepakketten te kopen om storingen te zoeken en uit de trekkers te halen.
Een Fendt 820, John Deere 6830 Premium of MF 7615 zou mooi zijn mocht je ze nog tegen komen binnen 50 jaar, als ze er nog zijn tenminste.
kom bv een MF 3090 tegen. Dat was in die jaren een erg moderne trekker met ook al de nodige electronica, maar die zou dus ook op een oldtimershow kunnen staan.
Tja, een MF 135 was zijn 1e trekker en hij heeft em nog steeds en gebruikt em ook nog wel eens. Gekocht als jong 2ehands, dus toen het nog een moderne trekker was. Voor pa zal zoiets mischien wel nooit een oldtimer worden.
Die mening deelt mijn vader ook. Jaren terug ook al s naar een oldtimerdag geweest. Reed een 8000 tussen. Zo?n hoge Amerikaanse bok zonder hut. Vond hij geen oldtimer. Als je pa mmoet geloven, praat je over t kleinere spul als TEF?jes, D-series en Fordsons en oudere (Lanz, Hanomag etc) als zijnde oldtimer...
dat maken wij toch niet meer mee over 100 jaar als er dan nog trekkers zijn denk het niet eens
haha ja das een ding wat zeker is.
dan praten onze kinderen over "vroegah"
na 1980 word het minder intresant
daar ben ik het volkomen mee eens want dat mechanische is het mooist om daar want extra pk's uit te halen en storingen op te zoeken, ik ben nu net 16 maar het is idiaal omdat het zo te leren . nu vandaag de dag is het bij de moderne trekker laptop er aan code intikken en daarna een fortuin betalen aan laptop kosten en dat soor shitt
klopt ja. echt sleutel vriendelijk is de trekker van vandaag de dag niet meer als je iets wil leren...
wat dat betreft is onze pampa geheel electronica loos en dat is wel t mooist,
zowiezo is er in de jaren 70 veel veranderd en dat is toch wel t leukste om te zien hoe diverse merken dit op de markt brachten
nee klopt
ik vind het machtig mooi om aan mij 844-s te sleutelen en sta zoms versteld dat het ook alemaal nog zo goed werkt ik heb een paar weken bij een mechanisatie bedrijf gewerkt maar als je ziet hoe ze dat tegenwoordig opzoek die storingen lijkt me werken tot mijn pensioen minder leuk als aan die ouder wetse dingen te werken
Mechanisch zou het wel gaan, maar de elektronica problemen zullen wel steeds meer worden. Ook het problemen zoeken wordt steeds lastiger met rotte connectors, massaproblemen etc.
dat probleem kwamen wij ook tegen met 46ers op sommige evenementen, te groot en te nieuw , terwijl hun fendtje, van degene die liepe te mauwe, die kleiner is vaak weer een paar jaar jonger is dan onze 46ers
Nou fijn, dan kom ik toch niet?
Het is graag of helemaal niet wat mij betreft.
Heb het je geloof ik laatst wel verteld toen je hier was.
Zeiden ze ook nog: "Je kunt toch wel een trekker van iemand anders lenen?"
Ja duhuh, als ik mee doe dan doe ik dat met mijn eigen door mijzelf opgeknapte trekker.
Alsof die tocht van hun belangrijker is dan met welke trekker je meedoet.
Ik dacht ut nie!!!
@1046 Ach Marco. Hier lopen ze ook wel te mauwen dat mijn 5000 van 1973 met die cabine geen oldtimer is en te jong is
Met ow erop toch zeker niet!
Het stinkt hier.
Hij wil gewoon niet met een Fendt man spreken haha
Mits je een RMA shirt gedragen zou hebben.
desmond.imageshack.us/Himg228/scaled.php/…
wie is die homo
/me runs
Sorry.
Die zou ik ook nie willen zien!
hmck.be/oldtimer-festival/wil-je-deelnemen/…
100%
Dat doet niks aan mijn verhaal af.
Bravo voor bovenstaand commentaar!
Had het niet beter kunnen verwoorden!
+100!
Tja, bij die trekkers voor de dumpkarren en dumpers weet ik ook wel dat het een beetje bij hoort. alleen stumpers rijden met dumpers tenslotte.
Maar om een mooi klasieke trekker met die troep te verkrachten, dat moet eigenlijk gewoon verboden worden.
Het antwoord op die vraag is voor iedereen persoonlijk en dus anders. Daarom is dit ook een goed discussie punt.
Overigens is één vraagteken meestal wel genoeg.
voor de mensen die altijd lopen te mauwen , probeer zelf maar eens iets te organiseren waarbij je et iedereen naar de zin kan maken
Klopt helemaal dat is erg lastig. Je kunt het nu eenmaal nooit iedereen naar de zin maken.
Maar het punt wat oa. @deeremeneer uitgebreid aanhaalt begint meer mensen te storen. Ik ben het dan ook volledig met hem eens.
Ik heb zelf 2 youngtimers, een van eind '60 en een van '82, die volgens de regels op oa. Panningen mogen staan. Toch doe ik het niet om de doodeenvoudige reden dat ik het geen echte oude trekkers vind.
Tsja uiteindelijk wel haha
Volgens mij vindt de HMT het moeilijk om hun eigen doelstelling 100% te bereiken :
"De HMT stelt zich tot doel een vereniging te zijn van eigenaren en/of belangstellenden in oude klassieke tractoren en stationaire motoren, ten einde zo een waarborg te zijn voor het behoud van werktuigen die met name in de landbouw uit het oogpunt van techniek en vormgeving van historische waarde zijn. Ze stimuleert het publiekelijk tentoonstellen van het historisch waardevol materiaal, zoveel mogelijk in de oorspronkelijke staat en/of gerestaureerd of geconserveerd."
afkomstig van : hmtklep.nl/nl/vereniging/…
Als ze dat willen doen, moeten ze echte landbouwtractoren laten komen
Volgens mij doet je H het niet..
Klopt helemaal, dus een scheiding aanbrengen lijkt me een goede optie.
Wouter ofzo
nee maar z'n types, die daar heen gaan om te showen. En dan hun tractor voor de wagen zetten. Wat ik opzich niet zo verkeerd idee vind. Altijd leuk, z'n bulldog voor de sleepwagen
Ja, maar dat soort showen, doel ik op een andere manier. Maar opzich vind IK het niet verkeerd om te zien, 'youngtimers' er ook bij. Ik ken der ook een, die gaat er al jaren heen met zijn 'youngtimer'. Daarbij is hij liefhebber, en heeft hij ook veel meer oldtimers. Maar op sommige dingen wordt men te gauw beoordeelt.
maarja, deze discussie zal blijven bestaan. Jij zal blijven vinden dat jou tractor er bij mag horen als 'youngtimer'. En andere zullen blijven denken, dat jij er alleen maar TT mee doet.
Met hok, en kleinere banden
Beter als van die fietswielen
ik weet dat wel uit ervaring haha
Als ik tractorpool zoek op 1987 dan kom ik trekkers tegen die ik bij veel boeren nog dagelijks gebruikt zie worden.