Illustratie van:

Unimog 421 - motortype

Wie weet waar ik het motor type van mijn unimog kan vinden?
het gaat om een unimog 421 van 1969 tractorfan.nl/picture/663335/

alvast bedankt

mirko

Deel dit topic

Reacties

goeiedag eem
Als ik mij goed herinner moet je even de binnen bak uit de cabine pakken en dan kijk je tussen het olie filter en de brandstofpomp door op de motor en daar zit een type plaatje waar je motor type opstaat, aangezien die van jou van 1969 is ligt daar waarschijnlijk de om615 in
barteltie
@goeiedag eem oke hardstikke bedankt ik zal direkt even kijken (handig o'n pc in de werkplaats 😃 )
barteltie
@goeiedag eem ik heb even gekeken en links boven in de hoek staat 615 ingeslagen duid dit er op dat het een om615 is?
goeiedag eem
Ja volgens mij wel maar op dat type plaatje moet opstaan om 615 met nog een x aantal cijfers, dat is je volledige motor nummer,
barteltie
@goeiedag eem er zit helaas geen typeplaatje meer op er straat alleen nog 615 in de hoek
unimogbommel
Er staat ook ergens een motor nummer ingeslagen alshet goed is. Net onder de cilinderkop aan een van de zijkanten van de motor. Als ik me niet vergis aan de kant van de brandsofpomp.
Joop3
Een 615? Uit ervaring kan ik zeggen dat die al moeite heeft met een personenauto. Hoe gaat dat wel niet in een Unimog? Is het geen OM314? Als je er eens een foto van plaatst, dan kunnen we het een en ander beoordelen.
barteltie
@Joop3 een 421 is wel geleverd met een 615 en zo verschrikkelijk snel is de unimog niet op gang dus wat dat betreft zou het kunnen (een foto komt morgen want hij staat nu achter (niet startende ) trekker in de loods)
goeiedag eem
@joop3 Ja zeker ligt de om615 (2.2 liter motor inhoud 45 pk) in de 421, Na 70 is het volgens mij een om616 (2.4 l motor inhoud 52 pk) geworden, een OM 314 ligt in de 403
Joop3
@goeiedag eem Kan heel goed. Is de 2,2 ook een 615? In mijn eerste autotje lag ook een 615, maar dan als 2 liter. Wel van net na de update in '79, dus met de volle 60 pk. Dat is wel ruim 10% vermogenstoename in vergelijk met voor de update. Een heerlijk blok, stationair in de 3 over rotondes, en zonder morrelen weer oppakken, altijd starten, maar oooooh wat traag. Bij zulke auto's meet je de acceleratie niet met een stopwatch, maar met een kalender. De 616 doet het al heel wat beter, die heeft mijn pa in z'n /8 liggen. Is nog geen vergelijk met de OM617A in mijn combi, daar wordt je gewoonweg vrolijk van! Zo'n blok kan ik me wel weer goed voorstellen in een Unimog, maar een 615.... Ben ik blij dat ik niet zo'n ding heb. 😃
barteltie
@Joop3 er snel is hij niet nee maar het gaat mij hard genoeg (loopt 58-59)
Joop3
@barteltie Tuurlijk schiet dat lekker op. Maar hang er eens een wagen achter met 15 ton aan ronde balen er op.
Als ik mijn 900 met frontlader, achtergewicht, en aanhanger (leeg) op de weegbrug heb staan, zit ik precies aan 10 ton. Incl. 17 balen á 800-900 kg als ze vrij zwaar zijn, ga je mooi op de 25 ton aan. Dan is een OM314 al vrij krap, laat staan een 615. Ik heb mijn stervoertuigen om te gebruiken, niet om rondjes te rijden. Dan is een 421 mij gewoon te krap. Voor de lol, en bijvoorbeeld naar een oldtimershow te rijden kan het zat.

Ik had gewoon nooit verwacht dat de 421 een OM615 heeft.
barteltie
@Joop3 weet ik ik heb hem ook om mee naar school te gaan en oldtimershows af te gaan
heb er laatst een grote vrachtwagen trailer achtergehad toen kreeg ik hem ook niet op gang in de 6
Joop3
@barteltie Als die kar niet geremd is, is dat ook hard zat... 😉
Houdt er rekening mee dat die Unimog van achter erg licht is, en zo'n combinatie met een ongeremde aanhanger erg gauw schaart.
barteltie
@Joop3 kar was gelukkig wel geremd anders had ik de trekker er wel voor geknoopt

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Unimog 421 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
11