Illustratie van:

Ford 2600 - toeren

Ik heb een vraag. bij mijn ford als ik in de hoogste versnelling volgas rij gaat het lampe van de olie branden en als ik in andere versnellinge volgas rij dan niet. zou iemand mischien kunnen uitleggen hoe dat kan?

mvg patrick

Deel dit topic

Reacties

interbriels
Is dat lampje voor oliedruk of dat er te weinig in zit
fordjuh94
Voor oliedruk
RvM96
Ik denk dat de oliedruk op het randje zit en dat de oliedruk een een beetje afneemt als hij in de hoogste versnelling staat omdat de aandrijflijn dan harder rondgaat.
fordjuh94
Maar kan het ook eraan liggen dat hij te veul toeren maakt?
Boemrang
Ik zou het lampje er gewoon er uit halen, heb je er ook geen last meer van 😉
johan6640
Kan ook door de olie druk sensor komen.dat die bijna op zijn end is en dat het lampje in de hoogste versnelling begint branden om dat hij dan zwaarder moet trekken.
basia
jmos
Bij half gas is hij dan uit?
jammermaarhelaas
@fordjuh94

Op zich weet ik zo geen reden, misschien is je olie te dun? Heb je het oliefilter bij de laatste keer olie-verversen ook vervangen?
(persoonlijk gebruik ik een 15W40, nooit last gehad. Ford raad dit ook aan in het Nederlandse klimaat)

Maakt de kabel tussen lampje en druksensor goed kontakt op de sensor, en zit ie er goed vast op geklemd?

Hoeveel toeren maakt je 2600 bij volgas rijden in hoogste versnelling?
(persoonlijk lijkt me 2100tpm een mooi max.belast toerental)
jammermaarhelaas
@Boemrang

Waar slaat zoiets op?
fordjuh94
Hij loopt 2600 toeren volgas en er zit sinds hmt in panninge een nieuwe sensor op omdat de oude alleen maar lekte
ford5000
Ik ga een heel eind in het verhaal van @jammermaarhelaas mee.
Hoeveel toeren maakt hij en welke olie gebruik je zijn ook de vragen die zich als eerste bij mij aandringen.
Ik denk dat hij wel wat meer toeren aankan als 2100, maar je moet het natuurlijk niet overdrijven.
Je sensor lijkt me niet kapot aangezien hij het in de andere versnellingen wel gewoon doet, maar hij kan wel een keer aan vervanging toe zijn.
Vervuiling van het filter kan ook een oorzaak zijn waardoor hij teveel olie door de bypassklep in het filter drukt en dus de weerstand in je olie flow toeneemt.
Het kan dus meerdere oorzaken hebben.
jammermaarhelaas
@fordjuh94, @ford5000,

Hoeveel toeren je hem geeft is natuurlijk aan jezelf, je hebt hem neem ik aan zelf betaald 😄.

Mij gaat het erom dat je eigenlijk zo weinig uithaalt met een paar toeren meer, enigste is dat ie gaat zuipen. Maar das mijn mening 😄.
ford5000
@jammermaarhelaas Ik zie de zin van het hoger afstellen van het maximum toerental ook niet in, maar ik weet wel dat die vierkante en overvierkante Ford blokjes wel goed tegen hoge toeren kunnen zonder kapot te lopen. Dat is een voordeel van een korteslag motor t.o.v. een langeslag motor.
Adviseren zal ik het echter ook nooit doen.
ford5000
@jammermaarhelaas Heel verstandig van je!
fordjuh94
Maar ik heb er pas een nieuwe sensor in gedraait.
maar kan het ookzijn als hij ietjes te veel olie erin heeft dat hij darom gaat branden?
jammermaarhelaas
@ford5000

Excuses voor het verwijderen van mijn bijdrage, zal hem even terugtypen.

Toen we gingen kijken voor onze 6640 liep deze over de 2700tpm. Na aankoop heb ik hem teruggedraaid naar ca. 2400tpm max. onbelast. 😄
ford5000
@fordjuh94 Nee hoor. Te veel olie erin gaat hij hooguit een hoger olievebrbruik krijgen. Welke oliesoort zit erin?
10W30?
l de b
2400 is zat, anders krijg je olie zuipers! kan t niet dat t draad je naar de zender toe ergens contact maakt aan de massa zo dat ie raar doet!
fordmichel
Ik gooj in mijn ford 15w40 nergens last van, en meen dat @fordjuh94 dat ook erin goojd.
ford5000
@l de b Draadbreukje zou inderdaad ook nog heel goed kunnen. Had ik nog niet eens aan gedacht.
case inter kracht
Had ik ook was bijna vergelijk baar was gewoon een kapote sensor maar je kan je olie druk meten met een druk meter der op en dan gewoon gaat rijden als die warm niet onder de 0.8 bar komt is der niks aan de hant en volgas rond een bar of 3 en stationar rond de 1 bar
case inter kracht
Kan ook een massa probeel zijn dat der een bolteje geen goede masse heb en de masa over het lampje van de olieduk pakt of een draat breuk suukes
malcon
@fordjuh94 ik zit even mee te lezen. Maar denk dat achter je dashbord het lampje van je luchtfilter restrictie en het lampje van je motorolie druk verwisseld zitten achter je dashbord. Daarom gaat het lampje van je motoroliedruk aan als je volgas rijdt, maar zit waarschijnlijk je luchtfilter dicht.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 2600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
3