Ik heb een vraag. bij mijn ford als ik in de hoogste versnelling volgas rij gaat het lampe van de olie branden en als ik in andere versnellinge volgas rij dan niet. zou iemand mischien kunnen uitleggen hoe dat kan?
mvg patrick
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
+ 1
Op zich weet ik zo geen reden, misschien is je olie te dun? Heb je het oliefilter bij de laatste keer olie-verversen ook vervangen?
(persoonlijk gebruik ik een 15W40, nooit last gehad. Ford raad dit ook aan in het Nederlandse klimaat)
Maakt de kabel tussen lampje en druksensor goed kontakt op de sensor, en zit ie er goed vast op geklemd?
Hoeveel toeren maakt je 2600 bij volgas rijden in hoogste versnelling?
(persoonlijk lijkt me 2100tpm een mooi max.belast toerental)
Waar slaat zoiets op?
Hoeveel toeren maakt hij en welke olie gebruik je zijn ook de vragen die zich als eerste bij mij aandringen.
Ik denk dat hij wel wat meer toeren aankan als 2100, maar je moet het natuurlijk niet overdrijven.
Je sensor lijkt me niet kapot aangezien hij het in de andere versnellingen wel gewoon doet, maar hij kan wel een keer aan vervanging toe zijn.
Vervuiling van het filter kan ook een oorzaak zijn waardoor hij teveel olie door de bypassklep in het filter drukt en dus de weerstand in je olie flow toeneemt.
Het kan dus meerdere oorzaken hebben.
Hoeveel toeren je hem geeft is natuurlijk aan jezelf, je hebt hem neem ik aan zelf betaald .
Mij gaat het erom dat je eigenlijk zo weinig uithaalt met een paar toeren meer, enigste is dat ie gaat zuipen. Maar das mijn mening .
Adviseren zal ik het echter ook nooit doen.
maar kan het ookzijn als hij ietjes te veel olie erin heeft dat hij darom gaat branden?
Excuses voor het verwijderen van mijn bijdrage, zal hem even terugtypen.
Toen we gingen kijken voor onze 6640 liep deze over de 2700tpm. Na aankoop heb ik hem teruggedraaid naar ca. 2400tpm max. onbelast.
10W30?