Illustratie van:

John Deere 2130 - krukas

Hallo Allemaal

De John Deere 2130 we hebben het blok uit elkaar gehaald.
Nu is de krukas beschadigt, en nu ben ik opzoek naar een andere of de krukas laten slijpen. waar kun je dat het beste laten doen, en zijn de kosten beheersbaar. De cilinders zien er nog goed uit. Heeft er iemand een idee ieder geval iedereen bedankt die antwoord.

Met vriendelijke groet, Rudi

Deel dit topic

Reacties

JD3010
Piet Everts in Winsum zal er wel 1 hebben liggen. Bel hem maar is.
dirkao
Aangezien je motor toch al uit elkaar ligt, en er met de krukas al iets gebeurd is wat niet goed is, is het misschien weizer om wat meer controle te doen; hoe zijn de kleppen? klepgeleiders? nokkenas? moet je klepzetings slijpen? de cilinders kunnen nog mooi zijn (geen slijtage)maar aan de buitenkant van de bussenkan er ook al corosie opgetreden zijn, effe de bussen eruit trekken en controleren, als ze nog goed zijn zet je ze er gewoon weer in kost een uurtje werk en nieuwe rubber O-ringen, voor een paar centen weet je dan zeker dat daar geen problemen van te verwachten zijn. het lijkt allemaal misschien wat overdreven,maar de motor ligt toch al uit elkaar. je kunt nu beter een paar centen uitgeven, dan heb je er weer 15.000 uur plezier van.
john deere 7810
@dirkao
kun je wel zeggen maar wie betaalt dat? en maakt hij er ubberhoud nog 15000 uur mee?

ik had kop laten vlakken + kleppen laten slijpen en verder nieuwe zuigerveren er op maar zou geen onodige dingen los gaan trekken als hij hiervoor goed liep
dirkao
@john deere 7810 okee, direct mee eens,maar wat ik aan wil geven is dat het wat kortzichtig is om alleen wat an de krukas te doen en niet naar de rest om te kijken,temeer omdat de motor toch al gedemonteerd is
charliepingvogel
Hallo allemaal

Het is de bedoeling de nokkenas er uit te halen en onderzoeken en de rest goed na kijken, kan er nu bij komen en vervangen wat nodig.

gr Rudi
OhDeere
Ga je trekkertrek doen met deze tractor? Krukas, drijfstangen en zuigers van een 4045 motor erin.... Past allemaal, krijg je grotere slag en 600 cc meer inhoud...
john deere 7810
@dirkao

in dat geval ben ik het volledig met je eens 😉
ronald73
Laat je krukas maar slijpen, dan weet je direct welke maat lagerschalen nodig zijn om dit deel van de reparatie tot een succes te maken. Als blijkt dat slijpen geen optie meer is (vertellen ze toch wel bij revisiebedrijf?), koop dan die gebruikte krukas, maar laat die ook slijpen en koop de bijbehorende passende lagerschalen!

Succes ermee!
JD3010
@OhDeere Zijn de blokken dan hetzelfde van de 3.9 en 4.5 lt. motoren? Dat wist ik niet. Zijn dan de zuigers of drijfstangen dan korter, omdat de slag langer is?
OhDeere
@JD3010 klopt als een bus. Krukas heeft de zelfde lengte en de tappen zitten op dezelfde plek.
JD3010
@OhDeere Oh, dat wist ik dus niet. Weer wat geleerd.
Hverpaalen
@Dirkao helemaal mee eens
@OhDeere passen er ook bussen van een andere 6 cillinder in een 6359 motor? (5,9 liter)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 2130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
2