Illustratie van:

Fiat 110-90 - drukverlies op de remmen

Hallo iedereen

Toevallig iemand een idee over volgend probleem?
Heb hier een 110-90 staan waar de klant het laatste jaar reeds 4 liter remolie heeft ingegoten. Nergens lekken te zien, trekker stopt goed, doch de laatste week valt de druk geregeld plots volledig weg. Na wat pompen komt deze terug en de trekker stopt nog steeds perfect.(dus toch al geen remcilinder denk ik dan) Rempompen zijn vrij droog en werken volgens mij wel.
Iemand een idee?
Groeten uit België

Deel dit topic

Reacties

HGJR68
Beste..
Het komt regelmatig voor dat de afdichting van de remzuigers in de achterbrug lek zijn.Beide kanten vernieuwen is dan het beste.
Zeker als er al 4 liter bijgevuld is met olie
geen Dot4!! maar HLM 32 of soortgelijk
DESLAGERURRE
NOOIT REMOLIE GEBRUIKEN MET DIE TREKKERS ! er moet een minerale olie in ! allebij de trompetten kunnen er nu af en je kunt er nu nieuwe afdichtingen in zetten ...
dcmachines
Ja daar heb ik ook al aan gedacht, maar er gaat de juiste minerale olie in, dus ik twijfel aan lekkende remcilinders.
Ik denk eerder aan een lekkend/storend wagenremventiel.
De druk valt plots weg bij het remmen en kan er dan ineens terug zijn zonder pompen of ontluchten etc...
Als je de rechterpedaal indrukt, dan hoor je steeds een klop en die voel te slagen in je rempedaal.
Nu als je lekkende remcilinders hebt, dan zou je slechtere beremming hebben ook en dat is niet het geval, als hij remt slepen de wielen...
Iemand dit al eens aan de hand gehad?
306LS
@HGJR68 waarom geen dot 4 olie maar die andere olie?
HGJR68
Als er geen olie aan de buitenkant lekt (leiding koppeling enz )dan zijn afdichtingen in de achterbrug lek.
Als de afdichtingen goed zijn hoef je nooit olie bij te vullen.
Goede ringen zorgen er ook voor dat de zuiger op z'n plek blijft.(en dus de slag v/h pedaal)
Als de pedalen hard aanvoelen zal hij evenwel goed remmen ondanks wat lekage.
Als je het remventiel niet vertrouw kun je deze altijd even loskoppelen en afdoppen en kijken wat er dan gebeurt, maar waar blijft dan jouw olie die je steeds moet bijvullen?
Ontluchten gaat meestal het beste door de olie met een oliespuitje terug te pompen vanaf de trompet naar het reservoir
jouwstra
Het kan ook zijn dat je olie druk verliest in de vooras, probeer deze af te doppen of olie af te tappen van de vooras, die groene olie kun je niet missen, en anders wordt het een sleutel klusje met de trompetten van de achterbrug afhalen. Heb ik ook moeten doen met onze 110-90
dcmachines
Hallo

Volgens mij kan de remolie maar op 3 plekken weg.
1)Aan de rempompen (deze zijn wat nat maar niet in die mate dat er 4 liter is uitgekomen.
2)In het wagenremventiel (deze gedemonteerd en de dichting van de bedieningscilinder zit losjes maar zal wel afdichten, dichting is niet stuk.)
3)In de trompetten, maar dan vind ik het wel raar dat de ruk er gisteren niet was en vandaag weer wel...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 110-90 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
14