Illustratie van:

Claas Ares 577 ATZ - zit er ook nog ergens kracht in??

Bestaan er ook 577'ers die wel vermogen hebben? MAW wel terugvechten als het er op aan komt en niet direct in elkaar zakken bij minste of geringste tegenstand?

Deel dit topic

Reacties

bertd
Ik vrees ervoor. Het is gewoon een kwestie van onder de knie te hebben. Eenmaal je de tractor gewend bent is er heel wat uit te halen, als je er niet veel ervaring mee hebt valt hij inderdaad snel dood...
genoeg uren maken er mee en je komt er wel uit 😉
fendt-vario
@cs-agrar wij hebben een 697ATZ en deze wil aardig vermogen vast houden 😉 hij heeft bij ons vant winter wel een boost gekregen waarmee hij nu bijna 170pk heeft 😉
fendt-vario
@bertd je kunt trekker rijden of niet.
DaanHaar
Nee, er bestaan er geen met trek-vermogen. Hebben ze je dat niet verteld dan toen je hem gekocht hebt? Het gaat nu met de nieuwe modellen wel beter maar ze hebben nog een lange weg te gaan als ze willen tippen aan bv. John Deere / Case / New Holland.
Newholland2
Ik weet niet wat jij in de tank gooit maar die van ons is super fel voor een 120pk 4 cilinder, krijg hem niet dood voor een 15 tons miedema vol aardappelen. Hij bevalt ons super goed en hij is nog gewoon standaart.
jmos
Quote @bertd:
Ik vrees ervoor. Het is gewoon een kwestie van onder de knie te hebben. Eenmaal je de tractor gewend bent is er heel wat uit te halen, als je er niet veel ervaring mee hebt valt hij inderdaad snel dood...
genoeg uren maken er mee en je komt er wel uit

volgens mij is dit de beste reactie.
maartendankers
Quote @Newholland2:
krijg hem niet dood voor een 15 tons miedema vol aardappelen. Hij bevalt ons super goed en hij is nog gewoon standaart.
Schakel maar door als het nat word, dan gaat ie wel door de knien!
Wimsumar
Beste C.S.-Agrar: Wat is er aan de hand met uw 'speeldingetje'?

P.S.: Het gras maait bij mij ook opvallend zwaar vandaag.
cs-agrar
@Newholland2 ik kan begrijpen dat jij zo'n ding fel vindt, immers, als je n-h gewend bent..

Ik ben JD gewend, die stoppen niet, en gaan ervoor, als je gas geeft krijg je gas. Dit Claas-geval heeft het overal moeilijk me, zelfs als er bijna geen gras voor de maaiers staat. Valt nog mee dat ie 's ochtends starten wil.
Is opgedraaid naar 135pk, hangen 2 maaiers aan, totaal5,5mtr effectieve maaibreedte.
En is niet alleen maaien, mesttank (10m3) gaat ook niet vanzelf, totaal geen koppel in.
Nu lees ik van ene bertd over het onder de knie hebben en je kan rijden of je kan het niet, mijn antwoord daarom is, opscheppen is ook een vak.
Als zo'n ding zelfs bij 8kmh het moeilijk heeft met 5,5mtr maaiers bij een 2500kgds snede, airco zelfs uit, alles nieuwe filters erop, zegt dat echt niets over de chauffeur en als je die strijd aan wilt, kom maar op.
Met 2000 uur moet dat ding wel eens los zijn.
Ik had hier reakties verwacht waar ik wat mee zou kunnen, technische oplossingen zoals bijv andere verstuivers, roetfilters eruit slopen, wat ik nu lees heb ik niets aan.
Overigens niet zelf gekocht, maar bij het bedrijf gekregen. Zou zelf nooit de fout maken om een Claas te kopen.
Claas zit met z'n tengels aan de JD afstelling en zet er een achterlijke transmissie achter.
Wimsumar
Beste b
Quote @C.S.-Agrar:
Als zo'n ding zelfs bij 8 kmh het moeilijk heeft met 5,5mtr maaiers bij een 2500kgds snede,

Dat lijkt inderdaad nergens op.

B.T.W.:
P.S.: Op dit uur van de dag is het de tijd voor : " Hoe leer ik iemand een lampje verwisselen'' 😉
bertd
@cs-agrar
jammer dat je zo reageert. Het gaat mijn niet over opscheppen.
had het zelf in het begin heel vaak voor dat hij gewoon doodvalt. ondertussen na enkele jaren heb ik het probleem minder, kwestie van aan te voelen in welke gebieden hij het meest aankan, en tijdig te reageren.
en je mag nog met zo veel trekkers gereden hebben als je wilt, iedere trekker is anders, dus ook al heb je jaren ervaring, andere trekker = opnieuw leren aanvoelen.

PS, jammer dat je nh en dergelijke zo snel afbreekt. tegenwoordig is er geen enkele trekker nog slecht, het komt erop neer wat je zelf prefereert en mee opgegroeid bent
Tom VB
Quote @cs-agrar:
Claas zit met z'n tengels aan de JD afstelling en zet er een achterlijke transmissie achter.

Dat zijn uitspraken.
Overigens had ik vandaag met de 697ATZ ook vergelijkbare problemen. Wss geeft de ECU van Claas storing en daardoor loopt ie maar op halve kracht. Heeeeel irritant wanneer je grond aan het rijden bent en die trekker laat je met een halve kipper staan.
Valtra-Fordpower
Dit hoor ik vaker, Dat Claas niet Wil... Maar dat licht natuurlijk aan de persoon die er mee rijdt zou R V dan zeggen..... Maar die prijst Claas ook de hemel in natuurlijk 😃
bert8210
@cs-agrar dat van die achterlijke transmissie gaat me toch wat te ver. Die Gima bak is toch echt wel een betrouwbare en eenvoudige transmissie
Newholland2
Dan is het toch echt een probleem van alleen jullie claas want wij hebben er geen last van, en natuurlijk even leuke grapjes maken over new-holland want dat is ook rommel. op zon vraag bestaat geen antwoord wat jou tot het zin is behalve reacties zoals claas is rommel zul jij geen commentaar op hebben
samie
Ik vind claas een super merk maar niet voor trekkers voor hakselaars en combinen en persen zijn ze zeer goed ik vind ieder merk heeft zijn sterke en mindere kanten
Newholland2
Met zon profiel foto kom je trouwens erg serieus en betrouwbaar over!!
Fast Eddy
Nee Jan-Hert is goed. Misschien presteren ze motorisch beter als een Claas maar je bent meer diesel kwijt.
Misschien houdt je met een Claas afgestelde J-D motor wel meer diesel over.
IH-Jansen
Laat bij de dealer de achterste tempratuur sensor is doormeten via de laptop, als die kapot is of de verkeerde waarde doorgeeft dan ist ook zoon slaatje.
hadden er hier een die gaf met een koude motor al 150graden aan.
JD 6430 The Best
Wij hebben met het aardappel rooien ook altijd een claas 657 ATZ voor een 15 tons kipper staan 😉 die haalt ook maar de 6 km met volle kipper 😉 terwijl onze 6430 met 1- pk minder 10-15 km per uur over het land scheurt met een 13 tons kipper 😉
cs-agrar
Quote @bert8210:
Die Gima bak is toch echt wel een betrouwbare en eenvoudige transmissie

Sorry, eenvoudig? Betrouwbaar?
Niets van dat.
Ze makken dezelfde fout als N-H TM's met een range command hebben, ze vreten vermogen en schakelen op verkeerde moment en op de verkeerde plek de groepenwissel
cs-agrar
[quote="@Fast Eddy"] Nee Jan-Hert is goed. Misschien presteren ze motorisch beter als een Claas maar je bent meer diesel kwijt.
Misschien houdt je met een Claas afgestelde J-D motor wel meer diesel over.[/quote

20ha, 140ltr diesel met claas, deed ik met 6-cil johnny fluitend 50ha mee en nog niet leeg
cs-agrar
Quote @Valtra-Fordpower:
Dit hoor ik vaker, Dat Claas niet Wil... Maar dat licht natuurlijk aan de persoon die er mee rijdt zou R V dan zeggen..... Maar die prijst Claas ook de hemel in natuurlijk

RV heeft zelf zeer weinig ervaring met meerdere merken, laat staan met meerder werkzaamheden en zeker niet als het op power aankomt.
cs-agrar
@IH-Jansen Kijk Jansen, zulke opmerkingen hebben we wat aan. Gaat motor overigens is save-modus staan in zo'n geval?
jd4050
Quote @cs-agrar:
Is opgedraaid naar 135pk

hoe dan?
cs-agrar
Quote @bertd:
kwestie van aan te voelen in welke gebieden hij het meest aankan, en tijdig te reageren.
en je mag nog met zo veel trekkers gereden hebben als je wilt, iedere trekker is anders, dus ook al heb je jaren ervaring, andere trekker = opnieuw leren aanvoelen.

Ga mij dan nu eens uitleggen hoe ik min 15km/u kan rijden ipv 8-9km bij 540 aftakasomw? Frontmaaier hangt er ook aan he, dus kom niet met eco-standen van aftakas aan. Bij die 8-9km zijnaftakasomw al gezakt naar 500, lager kan echt niet bij deze maaiers. Groep lager rijden in hogere powershift trap gaat ook niet, gaat alleen maar zwaarder.
cs-agrar
Quote @jd4050:
hoe dan?

Kan ik je niet vertellen, is gebeurd toen ik nog niet op dit bedrijf zat.
NH FENDT
Laat hem maar chippen dan trekt hij veel harder, meer koppel daardoor zuiniger
MBTrac1100
@NH FENDT het lijkt me dat door die 135pk dattie gechipt is.
cs-agrar
Quote @NH FENDT:
Laat hem maar chippen dan trekt hij veel harder, meer koppel daardoor zuiniger

Zal er eens achteraan gaan hoe ie opgevoerd is, deze heeft wel bosch vp44 pomp, dus kan gechipt worden.
Kans is overigens groter dat ie de deur uit gaat, dealer heeft ook fendt, 512 of 514 terug, zal wereld van verschil zijn.
cs-agrar
Quote @MBTrac1100:
@NH FENDT het lijkt me dat door die 135pk dattie gechipt is.

echter zuipt ie vreselijk, dan zou het zuiniger verhaal niet kloppen.
NH FENDT
Keek net bij essing (dieseltuning.nl) deze staat niet bij de lijst dat je hem kunt chippen zal het wel geen commonrail zijn
MBTrac1100
@NH FENDT @cs-agrar juist wel commonrail, een andere motor 'bedenkt' niet laat ik maar op halve kracht verder gaan....
deeremeneer
Quote @MBTrac1100:
juist wel commonrail, een andere motor 'bedenkt' niet laat ik maar op halve kracht verder gaan....

Hoezo niet?
MBTrac1100
Commonrail ontdekt ergens een 'fout' in het systeem en geeft de motor vervolgens maar de helft van de diesel en dus de kracht
deutzisthebest
Komt hij gewoon niet op toeren of toert hij echt af? Hier in de buurt rijdt een Zetor die zijn kracht pas krijgt bij 2000 tpm, daarbij gezegd dat dat ding max 3200 toeren loopt vanuit de fabriek al en waarschijnlijk zo ontworpen is. Misschien is het zoiets dergelijks bij de claas ook? Heb er verder geen verstand van.
deeremeneer
@MBTrac1100 Ja en een motor met elektronisch gestuurde brandstofpomp kan dat niet dan?
IH-Jansen
@cs-agrar
nee dat niet maar hij houd ontiegelijk in.
Mielmonteur
Het heeft niks te maken met een slechte transmissie of brandstofpomp of motor, Het betreft dus een DPS motor, een GIMA transmissie en Bosch pomp, 3 onderdelen die niet op elkaar afgestemd zijn heb ik het idee. Hebben hier een Renault Ares ook met DPS motor, maar dat ding was ook zo lui als dikke stront, wordt nu steeds beter krijgt de ´hoooeeed` los
john deere 7810
@cs-agrar

kijk daar heb je het al met die vp 44 pomp 😉 ooit al eens op een jd 20 serie gezeten? op de eerste'n zaten ook van die vp 44's op en die willen lang niet zo best trekken als de comorails van jd.
die latere 20 serie's met comorail willen er wel best uit.
cs-agrar
@john deere 7810
eerste 20'ers waren nog zonder elektronica, 10 serie met ander uiterlijk, die hadden we ook, 6320 voor 10m3 tank en 5mtr maaier met knwuzer ging best. Van die VP44 wel gehoord dat ze minder trokken, werden dan vaak 10-serie verstuivers in gezet, wilden ze wel. 20-ers waren wel altijd trager als 10. Heb zelf nog een 6610, qua vermogen meer een 6910, maar die stopt echt nergens voor, 60% koppelstijging gemeten, vindt dat maar ergens. Als je zoveel geweld gewend bent, ga je snel achteruit met iets anders.
Wimsumar
Beste
Quote @C.S.-Agrar:
60% koppelstijging

Tja, wat is efficiëntie?
Kijk, 60% koppelstijging (bij dalend motortoerental) = 60% koppeldaling (bij oplopend toerental).
SJB533
Quote @cs-agrar:
Quote @bert8210: Die Gima bak is toch echt wel een betrouwbare en eenvoudige transmissie

Sorry, eenvoudig? Betrouwbaar? Niets van dat. Ze makken dezelfde fout als N-H TM's met een range command hebben, ze vreten vermogen en schakelen op verkeerde moment en op de verkeerde plek de groepenwissel

Eenvoudig? Ja, de bak is redelijk simpel opgebouwd! Betrouwbaar? Ook wel, na zoveel jaren. En vermogen vreten doet iedere transmissie!
cs-agrar
@Wimsumar Zo is het maar net Wim, mar ja, als je bovenin al met een hoog koppel begint..
Tis wel zo dat ie van 2400 naar2000omw aardig snel zakt, daarna zit ie in dat koppel en houdt ie trekkracht tot 1100omw aan toe. Die 1100 omw heb je natuurlijk bar weinig aan met zwaar aftakaswerk, maar zo rond de 500-540omw liegt de kracht er niet om. De taarup, op 4cm snijden, werd gewoon via 540E aangedreven, gaf wat minder herrie 😄. Bij echt zwaar gewas werd dat natuurlijk ook te gek en moest er weer geschakeld worden naar 540.
Jouw Fendt is ook nog van de oude stempel, die dingen, met het oude MWM-blok, kreeg je ook niet zomaar stil
weurding
@cs-agrar zou hem inruilen voor een degelijke jd, kan je mooi aan de koffietafel lulln over die gebrekkige claas, smullen de heren van jd van 😉, als je trekker niet trekt ga je ermee naar de dealer, heb er zelf geen problemen mee, maai met 120pk en 6 meter breed met kneuzer, 50 ha maaien met 140 liter maak dat de kat wijs, doet geen enkel merk, overdrijven is ook een vak
cs-agrar
@weurding Ding is al meerder keren terug geweest. En helaas, redde ik dat toch met die hoeveelheid liters. Misschien een kwestie van grote percelen en efficient rijden.
Maaiers maken alleen capaciteit op de grond, niet in de lucht

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Ares 577 ATZ ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
46
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
8