Claas Ares 577 ATZ - zit er ook nog ergens kracht in??
Bestaan er ook 577'ers die wel vermogen hebben? MAW wel terugvechten als het er op aan komt en niet direct in elkaar zakken bij minste of geringste tegenstand?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Claas Ares 577 ATZ ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
genoeg uren maken er mee en je komt er wel uit
genoeg uren maken er mee en je komt er wel uit
volgens mij is dit de beste reactie.
P.S.: Het gras maait bij mij ook opvallend zwaar vandaag.
Ik ben JD gewend, die stoppen niet, en gaan ervoor, als je gas geeft krijg je gas. Dit Claas-geval heeft het overal moeilijk me, zelfs als er bijna geen gras voor de maaiers staat. Valt nog mee dat ie 's ochtends starten wil.
Is opgedraaid naar 135pk, hangen 2 maaiers aan, totaal5,5mtr effectieve maaibreedte.
En is niet alleen maaien, mesttank (10m3) gaat ook niet vanzelf, totaal geen koppel in.
Nu lees ik van ene bertd over het onder de knie hebben en je kan rijden of je kan het niet, mijn antwoord daarom is, opscheppen is ook een vak.
Als zo'n ding zelfs bij 8kmh het moeilijk heeft met 5,5mtr maaiers bij een 2500kgds snede, airco zelfs uit, alles nieuwe filters erop, zegt dat echt niets over de chauffeur en als je die strijd aan wilt, kom maar op.
Met 2000 uur moet dat ding wel eens los zijn.
Ik had hier reakties verwacht waar ik wat mee zou kunnen, technische oplossingen zoals bijv andere verstuivers, roetfilters eruit slopen, wat ik nu lees heb ik niets aan.
Overigens niet zelf gekocht, maar bij het bedrijf gekregen. Zou zelf nooit de fout maken om een Claas te kopen.
Claas zit met z'n tengels aan de JD afstelling en zet er een achterlijke transmissie achter.
Dat lijkt inderdaad nergens op.
B.T.W.:
P.S.: Op dit uur van de dag is het de tijd voor : " Hoe leer ik iemand een lampje verwisselen''
jammer dat je zo reageert. Het gaat mijn niet over opscheppen.
had het zelf in het begin heel vaak voor dat hij gewoon doodvalt. ondertussen na enkele jaren heb ik het probleem minder, kwestie van aan te voelen in welke gebieden hij het meest aankan, en tijdig te reageren.
en je mag nog met zo veel trekkers gereden hebben als je wilt, iedere trekker is anders, dus ook al heb je jaren ervaring, andere trekker = opnieuw leren aanvoelen.
PS, jammer dat je nh en dergelijke zo snel afbreekt. tegenwoordig is er geen enkele trekker nog slecht, het komt erop neer wat je zelf prefereert en mee opgegroeid bent
Dat zijn uitspraken.
Overigens had ik vandaag met de 697ATZ ook vergelijkbare problemen. Wss geeft de ECU van Claas storing en daardoor loopt ie maar op halve kracht. Heeeeel irritant wanneer je grond aan het rijden bent en die trekker laat je met een halve kipper staan.
Misschien houdt je met een Claas afgestelde J-D motor wel meer diesel over.
hadden er hier een die gaf met een koude motor al 150graden aan.
Sorry, eenvoudig? Betrouwbaar?
Niets van dat.
Ze makken dezelfde fout als N-H TM's met een range command hebben, ze vreten vermogen en schakelen op verkeerde moment en op de verkeerde plek de groepenwissel
Misschien houdt je met een Claas afgestelde J-D motor wel meer diesel over.[/quote
20ha, 140ltr diesel met claas, deed ik met 6-cil johnny fluitend 50ha mee en nog niet leeg
RV heeft zelf zeer weinig ervaring met meerdere merken, laat staan met meerder werkzaamheden en zeker niet als het op power aankomt.
hoe dan?
en je mag nog met zo veel trekkers gereden hebben als je wilt, iedere trekker is anders, dus ook al heb je jaren ervaring, andere trekker = opnieuw leren aanvoelen.
Ga mij dan nu eens uitleggen hoe ik min 15km/u kan rijden ipv 8-9km bij 540 aftakasomw? Frontmaaier hangt er ook aan he, dus kom niet met eco-standen van aftakas aan. Bij die 8-9km zijnaftakasomw al gezakt naar 500, lager kan echt niet bij deze maaiers. Groep lager rijden in hogere powershift trap gaat ook niet, gaat alleen maar zwaarder.
Kan ik je niet vertellen, is gebeurd toen ik nog niet op dit bedrijf zat.
Zal er eens achteraan gaan hoe ie opgevoerd is, deze heeft wel bosch vp44 pomp, dus kan gechipt worden.
Kans is overigens groter dat ie de deur uit gaat, dealer heeft ook fendt, 512 of 514 terug, zal wereld van verschil zijn.
echter zuipt ie vreselijk, dan zou het zuiniger verhaal niet kloppen.
Hoezo niet?
nee dat niet maar hij houd ontiegelijk in.
kijk daar heb je het al met die vp 44 pomp ooit al eens op een jd 20 serie gezeten? op de eerste'n zaten ook van die vp 44's op en die willen lang niet zo best trekken als de comorails van jd.
die latere 20 serie's met comorail willen er wel best uit.
eerste 20'ers waren nog zonder elektronica, 10 serie met ander uiterlijk, die hadden we ook, 6320 voor 10m3 tank en 5mtr maaier met knwuzer ging best. Van die VP44 wel gehoord dat ze minder trokken, werden dan vaak 10-serie verstuivers in gezet, wilden ze wel. 20-ers waren wel altijd trager als 10. Heb zelf nog een 6610, qua vermogen meer een 6910, maar die stopt echt nergens voor, 60% koppelstijging gemeten, vindt dat maar ergens. Als je zoveel geweld gewend bent, ga je snel achteruit met iets anders.
Tja, wat is efficiëntie?
Kijk, 60% koppelstijging (bij dalend motortoerental) = 60% koppeldaling (bij oplopend toerental).
Sorry, eenvoudig? Betrouwbaar? Niets van dat. Ze makken dezelfde fout als N-H TM's met een range command hebben, ze vreten vermogen en schakelen op verkeerde moment en op de verkeerde plek de groepenwissel
Eenvoudig? Ja, de bak is redelijk simpel opgebouwd! Betrouwbaar? Ook wel, na zoveel jaren. En vermogen vreten doet iedere transmissie!
Tis wel zo dat ie van 2400 naar2000omw aardig snel zakt, daarna zit ie in dat koppel en houdt ie trekkracht tot 1100omw aan toe. Die 1100 omw heb je natuurlijk bar weinig aan met zwaar aftakaswerk, maar zo rond de 500-540omw liegt de kracht er niet om. De taarup, op 4cm snijden, werd gewoon via 540E aangedreven, gaf wat minder herrie . Bij echt zwaar gewas werd dat natuurlijk ook te gek en moest er weer geschakeld worden naar 540.
Jouw Fendt is ook nog van de oude stempel, die dingen, met het oude MWM-blok, kreeg je ook niet zomaar stil
Maaiers maken alleen capaciteit op de grond, niet in de lucht