Zoals de meeste ondertussen wel weten heb ik een fendt 611 gekocht nu heb ik enkele vragen in verband met het vervangen van de koppakking.
-Tijdens de demontage van watertoevoer voor de koeling is er wat water in de 5de cilinder gelopen via de uitlaat, kan dit kwaad?? En zoja wat is de oplossing hiervoor
-Toen ik de kop heb afgepakt is er een klepstoter naar beneden gevallen, licht deze dan in het karter of hoe kan ik hieraan komen??
-Er was een lek aan de 6de cilinder maar de koppakking ziet er nog goed uit kan het dan toch zijn dat het water tussen de koppakking en cilinderkop kruipt??
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 611 s ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
je hebt volledig gelijk ik ben niet bang van te sleutelen, is trouwens wel eerste keer dat ik een motor los haal
maar dat water in die cilinder kan ik dat op een of andere manier eruit halen?? Waarschijnlijk ook kop afpakken??
En is er een verschil tussen klepstoter van in en uitlaat klep??
+1 @FendtTrisixFan Beste reactie ?
ging ik eigenlijk zowiezo nog doen want denk dat die pakking ook een lek heeft dus geen verloren werk
dit heb ik nooit gezegd, integendeel ik wist dat er werk aan was en zo leer ik weer wat bij
Kijken in welke toestand ze zijn...
daar kan gewoon blauwe kit op
Waarop baseer je de uitspraak "" daar kan gewoon blauwe kit op " ??
Op de uitlaat die zo'n 300 graden wordt???
Niet gaan kloten voor een paar euro's, en als je het doet, doe het dan ook meteen goed.
Het is de vraag of er koelvloeistof (geen water) in de cylinder is gekomen. Hierbij moest dan immers de uitlaatklep open hebben gestaan.
Mocht het wel zo zijn, dan zou het tussen de zuigerveren door naar het carter kunnen lekken. Om zeker te zijn geen 'waterslag' te maken kun je de verstuiver er even uithalen. De kop demonteren is vooralsnog overbodig.
gaat het niet gaan roesten als het er te lang instaat??
-koppakking
-karterpakking
-in en uitlaat pakking??
Eind deze week draait de trekker toch weer?
Je kunt de verstuiver eruit halen en met een slangetje de zuigerkom (zuiger bovenin draaien) leegzuigen er wat olie er weer in gieten en deze met perslucht (ook via het slangetje) in de cylinder uiteen blazen.
Internet of de dealer is toch je grootste vriend, hier kun je echt niet omheen.
Gewoon goed en degelijk goed matriaal gebruiken.
En zo wordt je nieuwe trekker wel een stuk duurder
Als je een `koppakkingset` besteld, krijg je in en uitlaatpakking en klepdekselpakking enz er bij . Kost per stuk meen ik rond de 40-50 euro.
Klopt, bij een complete kopset zitten alle pakkingen die aan de kop zitten erbij, ik meende haast ook de brandplaatjes van de verstuivers en de ringetjes van de retourleiding; kortom de hele rattaplan.
Ik bestel zo'n set vaaks gewoon bij het revisiebedrijf waar ik ook de kop laat vlakken en zij weten ook de aanhaalmomenten wel.
€25 heeft het mij gekost
Dan heb je alleen een losse koppakking denk ik he? Zonder de rest erbij, want die heb je ook nodig .
noppe, met klepdekselpakking en in en uitlaat pakking en nog een koperen en rubberen ring
hangt er van af hoeveel tijd ik heb...
Zo ja, dan is er hoogstwaarschijnlijk nog een lek.
Maar wil je niet liever alles vernieuwen? Je bent nu toch bezig..
heb nog niet gekeken naar luchtbellen, maar wat bedoel je met alles, alle koppakkingen of de complete motor??
Je kan het koelsysteem ook even afpersen met zo'n setje he?
Die kan je zo aansluiten op de radiator met een passend verloop.
maar kan je onderdruk krijgen door slechte koppakking??
ja, carterdruk...
Maar ik gebruik als maatstaf altijd het koelsysteem, pers het altijd even af op een druk van ca. 1 bar.
Dr zijn ook wel van die setjes in de handel waar je de hoeveelheid CO in de koelvloeistof meet en als dat zo is dan is er een lek.
Als ie wat rookt uit de ontluchting is dat normaal, heeft dat oude spul allemaal wel wat last van. Niet te druk om maken.
maar er komt olie mee ook uit de carterontluchting en zelfs wat olie langs de peilstok
Niet dat jij dat doet, maar dat zal in het verleden wel veel gebeurd zijn.
Wat wel kan is dat een koppakking lekt naar een oliekanaal/gat voor stoterstangen, dan kan ie wel druk naar het carter opbouwen.
Ik zou gewoon alle koppakkingen vernieuwen, dan weet je dat het tot zover goed is.
dus dit probleem kan wel degelijk aan een koppakking liggen?? hopelijk is het probleem daarmee van de baan, heb in de cilinder die ik heb open gehad ook eens benzine ingegoten om te kijken of die niet lekte en alles bleef mooi staan
Maar dan zijn je veren wel goed, de benzine zal na verloop van wel iets wegzakken, maar dat is normaal.
van 1 cilinder tenminste
Je kan eerst op de andere cilinders ook even de compressiemeter zetten, dan weet je ook weer eens wat.