Illustratie van:

Fendt 611 s - koppakking vervangen

Zoals de meeste ondertussen wel weten heb ik een fendt 611 gekocht nu heb ik enkele vragen in verband met het vervangen van de koppakking.

-Tijdens de demontage van watertoevoer voor de koeling is er wat water in de 5de cilinder gelopen via de uitlaat, kan dit kwaad?? En zoja wat is de oplossing hiervoor

-Toen ik de kop heb afgepakt is er een klepstoter naar beneden gevallen, licht deze dan in het karter of hoe kan ik hieraan komen??

-Er was een lek aan de 6de cilinder maar de koppakking ziet er nog goed uit kan het dan toch zijn dat het water tussen de koppakking en cilinderkop kruipt??

Deel dit topic

Reacties

samie
Zo te horen had je hem beter niet gekocht
Fendt926Driver
@samie bullshit!! kan iedereen gebeuren. je had het water er voor de tijd af moeten laten, in ieder geval een deel ervan. klepstoter ligt in het carter en zal er wel uit moeten, dus olie eraf alle bouten los pakking ven carterpan vernieuwen en weer dicht
samie
@Fendt926Driver maar ik bedoel als je een trekker wilt zonder werk had je hem best niet gekocht
Fendt926Driver
@samie als jij zijn fotos bekijkt heb je dan het idee dat hij een hekel heeft aan sleutelen. iedereen die nog nooit iets verkeerd heeft losgehaald of in elkaar gezet die heeft nog nooit gesleuteld. zijn prachtige projectjes die 611 trekkers kan weinig mis gaan en kunt overal redelijk goed bij
samie
@Fendt926Driver ik had zijn fotos niet eens bekeke
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver
je hebt volledig gelijk ik ben niet bang van te sleutelen, is trouwens wel eerste keer dat ik een motor los haal

maar dat water in die cilinder kan ik dat op een of andere manier eruit halen?? Waarschijnlijk ook kop afpakken??
En is er een verschil tussen klepstoter van in en uitlaat klep??
selten
Quote @Fendt926Driver:
iedereen die nog nooit iets verkeerd heeft losgehaald of in elkaar gezet die heeft nog nooit gesleuteld

+1 @FendtTrisixFan Beste reactie 😃?
Fendttrisixfan
Quote @Fendt926Driver:
olie eraf alle bouten los pakking ven carterpan vernieuwen en weer dicht

ging ik eigenlijk zowiezo nog doen want denk dat die pakking ook een lek heeft 😃 dus geen verloren werk 😃
Fendttrisixfan
Ohh en weet er hier iemand of het nodig is om de pakkingen van in en uitlaat te vernieuwen??
Fendttrisixfan
Quote @samie:
maar ik bedoel als je een trekker wilt zonder werk had je hem best niet gekocht

dit heb ik nooit gezegd, integendeel ik wist dat er werk aan was en zo leer ik weer wat bij
selten
@Fendttrisixfan
Kijken in welke toestand ze zijn...
florianvanhoof
@Fendttrisixfan

daar kan gewoon blauwe kit op
old man jose
@florianvanhoof
Waarop baseer je de uitspraak "" daar kan gewoon blauwe kit op " ??
Op de uitlaat die zo'n 300 graden wordt???
Boemrang
Het best is gewoon, wat je loshaald, doe dan ook gelijk nieuwe pakkingen er op er er tussen.
Niet gaan kloten voor een paar euro's, en als je het doet, doe het dan ook meteen goed. 😉
Wimsumar
Beste
Quote @Fendttrisixfan:
maar dat water in die cilinder kan ik dat op een of andere manier eruit halen?? Waarschijnlijk ook kop afpakken??

Het is de vraag of er koelvloeistof (geen water) in de cylinder is gekomen. Hierbij moest dan immers de uitlaatklep open hebben gestaan.
Mocht het wel zo zijn, dan zou het tussen de zuigerveren door naar het carter kunnen lekken. Om zeker te zijn geen 'waterslag' te maken kun je de verstuiver er even uithalen. De kop demonteren is vooralsnog overbodig.
Fendttrisixfan
@Wimsumar
gaat het niet gaan roesten als het er te lang instaat??
Fendttrisixfan
Is er hier iemand die prijs weet van
-koppakking
-karterpakking
-in en uitlaat pakking??
Wimsumar
Beste
Quote @Fendttrisixfan:
gaat het niet roesten

Eind deze week draait de trekker toch weer? 😉
Je kunt de verstuiver eruit halen en met een slangetje de zuigerkom (zuiger bovenin draaien) leegzuigen er wat olie er weer in gieten en deze met perslucht (ook via het slangetje) in de cylinder uiteen blazen.
Boemrang
@Fendttrisixfan

Internet of de dealer is toch je grootste vriend, hier kun je echt niet omheen.
Gewoon goed en degelijk goed matriaal gebruiken.
En zo wordt je nieuwe trekker wel een stuk duurder 😉
Fendt_favorit
@Fendttrisixfan

Als je een `koppakkingset` besteld, krijg je in en uitlaatpakking en klepdekselpakking enz er bij 😉. Kost per stuk meen ik rond de 40-50 euro.
heimans
@Fendt_favorit

Klopt, bij een complete kopset zitten alle pakkingen die aan de kop zitten erbij, ik meende haast ook de brandplaatjes van de verstuivers en de ringetjes van de retourleiding; kortom de hele rattaplan.
Ik bestel zo'n set vaaks gewoon bij het revisiebedrijf waar ik ook de kop laat vlakken en zij weten ook de aanhaalmomenten wel.
Fendttrisixfan
Quote @Fendt_favorit:
Als je een `koppakkingset` besteld, krijg je in en uitlaatpakking en klepdekselpakking enz er bij . Kost per stuk meen ik rond de 40-50 euro.

€25 heeft het mij gekost
Fendt_favorit
@Fendttrisixfan

Dan heb je alleen een losse koppakking denk ik he? Zonder de rest erbij, want die heb je ook nodig 😉.
Fendttrisixfan
@Fendt_favorit
noppe, met klepdekselpakking en in en uitlaat pakking en nog een koperen en rubberen ring
Fendttrisixfan
Quote @Wimsumar:
Eind deze week draait de trekker toch weer?

hangt er van af hoeveel tijd ik heb...
Fendttrisixfan
Ik heb de motor nu terug samen gestoken en hij draait terug maar nu heb ik nog last van onderdruk en druk op de radiator, zou er nog een koppakking stuk zijn??
heimans
Als de motor koud is en je haalt met draaiende motor de radiatordop eraf, zie je dan luchtbellen?
Zo ja, dan is er hoogstwaarschijnlijk nog een lek.
Maar wil je niet liever alles vernieuwen? Je bent nu toch bezig..
Fendttrisixfan
@heimans
heb nog niet gekeken naar luchtbellen, maar wat bedoel je met alles, alle koppakkingen of de complete motor??
heimans
Nee ik bedoel alle koppakkingen, evt. complete kopset.
Je kan het koelsysteem ook even afpersen met zo'n setje he?
Die kan je zo aansluiten op de radiator met een passend verloop.
Fendttrisixfan
@heimans
maar kan je onderdruk krijgen door slechte koppakking??
heimans
Hoe bedoel je onderdruk? Carterdruk?
Fendttrisixfan
@heimans
ja, carterdruk...
heimans
Als je zuigerveren slecht zijn dan wel ja, anders niet.
Maar ik gebruik als maatstaf altijd het koelsysteem, pers het altijd even af op een druk van ca. 1 bar.
Dr zijn ook wel van die setjes in de handel waar je de hoeveelheid CO in de koelvloeistof meet en als dat zo is dan is er een lek.
heimans
Is je carterontluchting wel goed open trouwens?
Als ie wat rookt uit de ontluchting is dat normaal, heeft dat oude spul allemaal wel wat last van. Niet te druk om maken.
Fendttrisixfan
@heimans
maar er komt olie mee ook uit de carterontluchting en zelfs wat olie langs de peilstok
heimans
Oeh, is zeker vaak gestart en dan gelijk vol gas gegeven?
Niet dat jij dat doet, maar dat zal in het verleden wel veel gebeurd zijn.
Wat wel kan is dat een koppakking lekt naar een oliekanaal/gat voor stoterstangen, dan kan ie wel druk naar het carter opbouwen.
Ik zou gewoon alle koppakkingen vernieuwen, dan weet je dat het tot zover goed is.
Fendttrisixfan
@heimans
dus dit probleem kan wel degelijk aan een koppakking liggen?? hopelijk is het probleem daarmee van de baan, heb in de cilinder die ik heb open gehad ook eens benzine ingegoten om te kijken of die niet lekte en alles bleef mooi staan
heimans
Jazeker kan dat, ik kom het niet zo vaak tegen dat een koppakking lek is naar een oliekanaal of gat waar de stoterstangen door lopen waardoor je carterdruk krijgt, maar het kan wel degelijk. Meestal lekken ze van koelkanaal naar cilinder of koelkanaal naar buiten toe wil ook wel eens. En dan natuurlijk nog van koelkanaal naar oliekanaal waardoor je water in de olie krijgt. Dikwijls is er weinig aan de koppakking te zien, maar toch is het zo.

Maar dan zijn je veren wel goed, de benzine zal na verloop van wel iets wegzakken, maar dat is normaal.
Fendttrisixfan
Quote @heimans:
Maar dan zijn je veren wel goed, de benzine zal na verloop van wel iets wegzakken, maar dat is normaal.

van 1 cilinder tenminste
heimans
Ja precies, van 1 cilinder ja.
Je kan eerst op de andere cilinders ook even de compressiemeter zetten, dan weet je ook weer eens wat.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 611 s ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
40
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
14