Hallo
mijn deutz remde slecht, dus heb ik de remmen opengemaakt omdat ik ban was dat deze versleten waren da was niet zo, eers links dat ging goed, alles afgespoten met remreiniger enz, toen rechts, maar toen ik de steekas eruithaalde viel er in de achteras iets, volgensmij is het de huls voor de sperdifferentieel diezegmaarop de 2e tandenrij van de steekas komt.
Die licht dus nu los in de as, hoe komt dat en hoe krijg ik m weer goed?.. Moet de zgn trompet eraf? Ik hoor graag gr.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr D 6007 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Gewoon ergens aan beginnen met sleutelen.
Gaat er iets verkeerd, oeps en nu.
Wat ik wil zeggen, raadpleeg van te voren even over wie, hoe en wat.
Voorkomen is beter dan genezen.
Wat n onzin dit kan jou ook overkomen ik heb net n moterblok gereficeert van deutzje (heb ook.info van tf gehaald maar daar ist voor toch??) Maar aj beetje blijft nadenken mejje boerenvertand dan ist zo moeilijk niet ps bel jij eerst de dealer op om te vragen of t verstandig is om zelf je remmen te reinigen? Antwoord is dan toch nee wand das makkelijk gekd verdienen voor hun ..
wat ik gedaan heb is de schuifmof eruit gevist.
de schuifmof goed ingesmeerd met vet aan de kant dat hij tegen het differentieel zit, dan op de steekas een grote tyrap vastmaken waarmee je verkomt dat de schuifmof verder de as op schuift.
dan heel voorzichting de as erin en een beetje wrikken en doen. het is ook belangrijk dat de bedieningshendel er weer in valt.
als de schuifmof er inmaal inzit dan met de bedieningshendel de mof tegen het differentieel aandrukken.
de steekas er weer voorzichtig uithalen, de tyrap doorknippen en de steekas weer voorzichtig monteren.
Zo is het bij mij ook gelukt, wel na een aantal pogingen.
succes ermee.
Wat is er onzin aan, totaal niets.
Lees het nog maar eens goed, wat ik aanhaal, je kunt van tevoren toch even vragen wat er voor problemen er op kunnen treden, of zie ik dit weer verkeerd.
Ik zie op je profiel n leeftijd van 1 jaar, niet een foto 4onzintopics dus ik vraag me af hoe serieus ik dat moet opvatten......
Wat heeft mijn leeftijd met dit topic te maken.
Daarbij maak ik zelf wel uit als ik mijn leeftijd bekend maak ja dan wel nee.En waar staat het geschreven dat ik foto's moet plaatsen, en onzinge topic's plaatsen komt hier dan ook zeer vuldig voor.
En het is maar een kleine moeite om iets na tevragen waar je problemen mee kunt verwachten, en die problemen heb je nu, anders open je geen topic dat je problemen hebt met achteras.
En nu krijg je antwoorden, maar het is nog niet zeker er van dat het goede antwoord er tussen zit.
Dus de kans is zeer groot dat je nog een ritje dealer mag maken.
Dus dit had je vantevoren ook al kunnen bedenken, wat kom ik tegen, dit dit gaf ik in feiten al aan in mijn eerste antwoord, dat je het verkeerd leest is jou probleem.
En met 16 jaar heb je echt een brok ervaring, tjonge zeg.
Maar wees maar gerust, ik heb de nodige jaren ervaring zowel monteur als loonwerker.
En hopelijk kun je straks weer mooi rond rijden met je Deutz.
heb vnmorgen ff naar dealer gebeld die heeft mij ff uitgelegt dat dit een vrij normaal verscheinsel was en dat de keerring er ff uit moest en dan met 3 mensen, 1 die die huls dna op de plek houd, 1 die diffslot intrapt en iemand die m blokkeert met stukkie hout.. spul zit weer bijna inmekaar.
oja als je te bang bent om zelf wat te proberen dan kom je nooit aan ervaring....