Hoi, Ik ben al ettelijke jaren liefhebber van oud spul, en naast mijn 3 oldtimer auto's, heb ik me begin dit jaar een Farmall DGD4 uit '56 gekocht.
Voor mij hoeft een trekker niet in nieuwstaat te zijn. Ik zie ze graag als ze echt geleefd hebben. Natuurlijk vind ik compleet gerestaureerde exemplaren ook wel prachtig.
Onlangs heeft een kennis de tractor voorzien van een nieuwe koppeling en een groot onderhoud. Hij start perfect en loopt erg goed. Ook schakelen verloopt prima.
Nu zit ik met wat vragen omtrent dit model.
Bij aankoop was de originele zetelbevestiging (soort bladveer) afgebroken en had de vorige eigenaar de stoel gewoon op een plank gemonteerd. Nu ben ik al maanden op zoek naar zo'n veer, maar niks te vinden. Ook niet via de specialisten, ihcparts en Jo Smeets etc... Ik heb een detailtekening van het geheel, maar het zou fijn zijn als iemand eens een echt foto kon doorsturen van hoe het er eigenlijk uitziet. Dan kunnen we het eventueel zo goed mogelijk namaken. Het is dus enkel de veer dat ik zoek, de houder e.d. is in prima staat.
En dan nog een probleem. Tijdens het vervangen van de koppeling is de trekker gans afgestoomd. Nu werkt de lift niet meer. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan nakijken of repareren? Bij aankoop werkte hij wel, dus ik denk gewoon ergens vocht ingekropen of te weinig olie ofzo...
Alvast bedankt voor de tips!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Farmall DGD4 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bekijk hem maar eens rustig en succes met de reperatie.
Waarschijnlijk heb je lucht in je oliesysteem en/of te weinig olie erin. Niet verder laten lopen, want een hydrauliekpomp laten draaien zonder olie = pomp kapot.
De catalogus van Granit heb ik in bezit, maar zoals hierboven vermeld is er géén veer voor de DGD4 beschikbaar.
CaseIH212 en IHC-power, ik stuur een pb'tje...
Hoe kan ik het oliepeil van de lift nakijken? Ik ben een leek op dat gebied...
heb je die nog liggen????