Illustratie van:

Case International 845 XL - voorwielaandrijving!!!!!!!

Hallo ik heb een probleem ontdekt met men case 845xla
maar kan er niet achter kommen want de voorwielaandrijving kan ik met een schakelaar in en uit schakelen maar nu in een keer krijg hem niet meer uit HELP

Deel dit topic

Reacties

AW217
Als je 4 wielaandrijving niet uit wil, dan is meestal de zekering kapot. Dit kun je makkelijk zien door de schakelaar op de aan staand te zetten. Brand er dan geen lampje in de schakelaar is meestal de zekering stuk . (maar dan moet je lampje niet stuk zijn natuurlijk)
Dus geen stroom: staat 4 wiel AAN !
dx11
@AW217 Klopt. Probleem hadden wij ook. Toen was er een draad van het remlicht stuk, deze maakte kortsluiting. Als we dan remde (en de 4wd dus ook inschakelt) was de zekering meteen weer stuk en bleef de 4wd er op staan
AW217
Heb het al een paar keer gehad met een geleende aanhanger\mestcontainer achter m'n trekker. Eén keer remmen en je 4 wielaandrijving wil niet meer uit, door kortsluiting in de aanhangwagen verlichting. Daar word je niet echt vrolijk van......
afbrekerke
Idd zekering of kortsluitingkje ga gewoon even na begin bij de zekering dat is het meestal en schrijf als winterwerkje op stroomtoevoer schakelaar voorwielaandrijving opniuew trekken vanaf baterrij gedaan met de miserie
Robert87
Klopt, maar wat nog wel eens voor wil komen met deze trekkers is dat de hydraulische klep die in de pot van de vierwiel aandrijving zit vol gaat zitten met gruis. Bijvoorbeeld van de handrem band.
Maar eerst even kijken of de zekeringen er in zitten dan of je stroom krijgt op je schakelaar. Als dat allemaal goed is zou je dan kunnen kijken of je stroom bij je spoel op de bak hebt. Klopt dit allemaal maar schakelt die dan nog niet moet je 4wd pot onder de trekker weg om alles goed schoon te maken.
DaanHaar
Mooi systeem maar wel gevoelig. Links onder de cabine zit een electro/hydro inschakeling van de 4WD. Hier dus even meten of er stroom op zit zo ja dan kan deze magneet schakelaar vastzitten. Met de 4 imbus boutjes kun je deze eruit halen waarna schoonmaken een simpel klusje is. Blijft de 4WD er dan nog in staan dan heb je duurdere problemen, echter hierbij heb je een ander storingsbeeld. Dan springt de 4WD er bijvoorbeeld in als de trekker warm wordt en kun je hem niet meer uitschakelen.
PascalStruijs4440
Of de schakelaar die je met de rem bediend, branden de remlichten ook?
JohnDeere 1640
Wij hebben de spoel van de vierwielaandrijving ook kapot gehad, kost 350 euro
casefluitje
Okey allemaal bedankt voor het advies hopelijk vindt ik het probleem maar dan horen jullie het wel
casefluitje
Klopt het dat het transmissie olie tot aan de grote bout links onder de cabine op ongeveer 10cm moet zitten hij word behoorlijk warm tijdens het persen
Robert87
@casefluitje

Klopt die stop achter het linker trappetje daar moet de olie achter staan. Precies tot aan de rand van de stop
casefluitje
Bedankt allemaal de zekering zat los dus het probleem is ver holpen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
15