Mf 5400-6400 steepnose
Hallo, Ik heb al heel wat fotos gezien van de nieuwe 5400 series met steepnose , wat is dan het verschil met de 6400 met steepnose ?? alsvast bedankt
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
bij de 6400 moet je ook die knop indrukken als je tussen de groepen wil schakelen. alleen tussen de ABCDEF hoef je de knop niet te gebruiken. wat bij de 5400 tussen de ABCD ook niet hoeft.
bij de 6475 moet ik de knop indrukken om vanaf de F naar de volgende groep te gaan. tenzij je hem op automatisch hebt staan. dan hoef je helemaal niks te doen, alleen je poot op het gas.
wordt hier weinig gedaan, in land staat ie op MAN en op de weg op automaat.
Met een steepnose wil je zeker een voorlader? Ik weet niet precies voor welke series precies, maar MF heeft ook een soort schakeling van de oliepompen als optie, waardoor de opbrengst een heel eind omhoog schiet, wat erg makkelijk is bij voorladergebruik (hefsnelheid!). Het kan nog wel eens twin-flow heten, maar dat weet ik zo niet.
weet ook niet hoe dat heet maar dan wordt de olie voor de hef ook voor de voorlader gebruikt dus dan kun je de hef niet meer gebruiken.
gebruik jij vaak de voorlader en de hef tegelijk?
En even omschakelen gaat heel gemakkelijk.
nee, wij hebben een shovel dus geen voorlader en geen 5400 serie van MF maar ik zeg ook niet dat het erg is, ik noem het alleen.
Alleen de 6445 en 55 zijn als steepnose te krijgen, alles daarboven valt dus al af. Deze moet je vergelijken met de 5445 en 55.
Ik lees hierboven over hogere rijsnelheid. De 5400 is standaard met een 40 bak uitgevoerd en sneller is niet mogelijk zonder grotere banden te monteren. De 6400 is er wel met 50 bak maar pas vanaf de 6460. De 6445 en 55 zijn er alleen met een 40 bak.
Verder is de inspuiting en de grootte van de motor gelijk, allemaal electronische brandstofinspuiting met een boost van 10% in de transportgroep (vanaf 3A) of bij aftakaswerk.
Het prijsverschil tussen de 5400 en 6400 van zo'n 8000 euro in de basisuitvoering zit hem in de hogere hefcapaciteit, de transmissie en de standaard van veel elektronisch vernuft voorziene cabine. Er is bij de 6400 al veel via het dashboard te regelen, dan heb ik het dus nog nieteens over de optionele datatronic.
Verder is er op de 5400 alleen mechanische cabinevering te krijgen. Bij de 6400 is er bijvoorbeeld ook een luchtgeveerde (pneumatisch) cabine beschikbaar en een geveerde vooras. Al geldt ook dat niet voor de 45 en 55.
Dit zijn zo een aantal verschillen, maar er zijn er nog wel meer
full powershift kun je iedere versnelling nemen onder belasting, met een dyna 6 kun je dit niet.
Moest je voor de trekkertrek kar of ploeg of dergelijke van B naar A gaan ofzo zou deze even kort stoppen (koppelen dus).
inderdaad.
Alla 300/500/600 serie zegmaar, maar dan elecktrisch
De twee pompen was meer een bevlieging voor even.
Aha, je merkt het al, ik ben niet meer zo up-to-date