Mf 5400-6400 steepnose

Hallo, Ik heb al heel wat fotos gezien van de nieuwe 5400 series met steepnose , wat is dan het verschil met de 6400 met steepnose ?? alsvast bedankt

Lees meer »

Tim-MF3080

Reacties

bert8210
Vnl de transmissie en achterbrug. 6400 heeft dyna 6, 5400 dyna 4 en lichte achterbrug
Turbo broekie
De mf 6465 is full power schift en de 54 serie moet je het orangje knopje in druken als je naar de 1234 wilt
jmos
@Turbo broekie
Quote @Turbo broekie:
54 serie moet je het orangje knopje in druken als je naar de 1234 wilt

bij de 6400 moet je ook die knop indrukken als je tussen de groepen wil schakelen. alleen tussen de ABCDEF hoef je de knop niet te gebruiken. wat bij de 5400 tussen de ABCD ook niet hoeft.
Turbo broekie
@jmos Ga fietse hoefde ik niet bij de 6465 alleen de t hendel voor uitdrukken geen knopje op de t pook aangerijkt
bert8210
@Turbo broekie 6400 is geen full powershift maar semi powershift !!
bert8210
@Turbo broekie Dat komt omdat je op speedmatching rijdt dat je de rode knop niet moet indrukken!
jmos
@Turbo broekie
bij de 6475 moet ik de knop indrukken om vanaf de F naar de volgende groep te gaan. tenzij je hem op automatisch hebt staan. dan hoef je helemaal niks te doen, alleen je poot op het gas.
Turbo broekie
@bert8210 daarom ik gebruik hem niet ja !
chiel-fendt 936
Gewoon op speed zetten rijdt veel fijner de automaat gaat altijd schakelen op momenten waar ik het niet wil
jmos
@chiel-fendt 936
wordt hier weinig gedaan, in land staat ie op MAN en op de weg op automaat.
ramrod
5400 heeft de motor een tikkie ouderwetser, minder hydraulisch vermogen, in elk geval geen load sensing wat bij de 6400 een optie is, cabine wat simpeler en rumoeriger, en ik geloof lagere topsnelheid.

Met een steepnose wil je zeker een voorlader? Ik weet niet precies voor welke series precies, maar MF heeft ook een soort schakeling van de oliepompen als optie, waardoor de opbrengst een heel eind omhoog schiet, wat erg makkelijk is bij voorladergebruik (hefsnelheid!). Het kan nog wel eens twin-flow heten, maar dat weet ik zo niet.
jmos
Quote @ramrod:
Met een steepnose wil je zeker een voorlader? Ik weet niet precies voor welke series precies, maar MF heeft ook een soort schakeling van de oliepompen als optie, waardoor de opbrengst een heel eind omhoog schiet, wat erg makkelijk is bij voorladergebruik (hefsnelheid!). Het kan nog wel eens twin-flow heten, maar dat weet ik zo niet.

weet ook niet hoe dat heet maar dan wordt de olie voor de hef ook voor de voorlader gebruikt dus dan kun je de hef niet meer gebruiken.
NH-Ford
@jmos ja dus?
gebruik jij vaak de voorlader en de hef tegelijk?
En even omschakelen gaat heel gemakkelijk.
jmos
@NH-Ford
nee, wij hebben een shovel dus geen voorlader en geen 5400 serie van MF maar ik zeg ook niet dat het erg is, ik noem het alleen.
MF- 4255
Vraag het @frank_mf
ramrod
Die twin flow of wat het mag heten hoeft toch niet ingeschakeld te worden? Ik meen dat de tweede pomp bij gaat springen indien de vraag groter wordt dan zo'n 50 liter p/m
bert8210
@ramrod die moet wel degelijk ingeschakeld worden. Ikzelf heb load sensing en SMS joystick bediening op de voorlader, werkt echt fantastisch!
agriko
Opties weinig verschil onderhuids totaal anders. we hebben ze beide rijden. 6400 is veel stiller, meer opties. zoals voorasvering en cabine vering. electrohydrolische ventielen load sense pomp e.d. ook de bak is totaal anders dyna 6 ipv dyna 4 dus meer versnellingen en een automatenstand. ook kun je datatronic nemen met automatisch toerental. er zit dan ook dual control op voor je kopakkermanagement. kortom een 5400 is voor het makkelijkere mechanische werk en een 6400 voor veelzijdiger en meer hydrolisch werk.
frank_mf
Jonges lees eens goed. Hij stelt een vraag over de steepnose modellen. Het grootste verschil zit hem in de bediening en luxeniveau.

Alleen de 6445 en 55 zijn als steepnose te krijgen, alles daarboven valt dus al af. Deze moet je vergelijken met de 5445 en 55.

Ik lees hierboven over hogere rijsnelheid. De 5400 is standaard met een 40 bak uitgevoerd en sneller is niet mogelijk zonder grotere banden te monteren. De 6400 is er wel met 50 bak maar pas vanaf de 6460. De 6445 en 55 zijn er alleen met een 40 bak.

Verder is de inspuiting en de grootte van de motor gelijk, allemaal electronische brandstofinspuiting met een boost van 10% in de transportgroep (vanaf 3A) of bij aftakaswerk.

Het prijsverschil tussen de 5400 en 6400 van zo'n 8000 euro in de basisuitvoering zit hem in de hogere hefcapaciteit, de transmissie en de standaard van veel elektronisch vernuft voorziene cabine. Er is bij de 6400 al veel via het dashboard te regelen, dan heb ik het dus nog nieteens over de optionele datatronic.

Verder is er op de 5400 alleen mechanische cabinevering te krijgen. Bij de 6400 is er bijvoorbeeld ook een luchtgeveerde (pneumatisch) cabine beschikbaar en een geveerde vooras. Al geldt ook dat niet voor de 45 en 55.

Dit zijn zo een aantal verschillen, maar er zijn er nog wel meer 😉
frank_mf
Zo heb je ook nog armleuningbediening en een stillere cabine op een 6400 😉
SimonD
@Turbo broekie

full powershift kun je iedere versnelling nemen onder belasting, met een dyna 6 kun je dit niet.
Moest je voor de trekkertrek kar of ploeg of dergelijke van B naar A gaan ofzo zou deze even kort stoppen (koppelen dus).
jmos
@SimonD
inderdaad.
NH-Ford
@ramrod twin flow (als dat nog zo heet eigenlijk, wel iets met twin) is bij de huidige 5400 modellen niet meer dan tuimelschakelaar om hefpomp bijop externe hydrauliek te schakelen.
Alla 300/500/600 serie zegmaar, maar dan elecktrisch 😉
De twee pompen was meer een bevlieging voor even.
ramrod
@NH-Ford
Aha, je merkt het al, ik ben niet meer zo up-to-date
Tim-MF3080
Bedankt mannen
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!