Hallo
ik ben aan het helpen met een unimog in elkaar te zetten maar nou komen we niet verder bij het steunlager van de voorste cardan as tegen de versnellingsbak. om de cardan as zit een kunststof ring geklemt en daar zitten weer 2 schalen om heen..
hoe krijg ik die 2 schalen die tegen de versnellingsbak geschroeft worden om de kunstof ring?> zoals we het to nu toe geprobeert hebben komen we hoe dan ook plaats te kort in de schalen.
alsvast bedankt gr dookie!!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Unimog 406 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ik heb het kevin al een keer of 2,3 uit gelegt hoor hihi
maar goed voor jou ook nog een keertje kijken of het jou wel lukt
je moet de voor ass naar links ( van uit bestuurders positie gezien) trekken zo ver als het gaat met een spanband of iets dergelijks en dan eerst de kunstof ring er tussen doen en dan allen het cassie omhoog krikken dus niet de ass want door de ass naar links te trekken en het cassie omhoog krijg je meer ruimte bij je schalen dan moet je eerst de bovenste schaal er tussen frotten (niet makkelijk) en dan de andere er tegen schoeven met die 4 boutjes dan de ass weer op zijn plaats brengen en dan die 6 langen bouten vast zetten op de v bak ! en klaar hihi
geen gemakkelijk klusje hoor
succes er mee mannen
Zijn er wel, maar die moeten soms werken....
Hoewel, ben niet zo bekend met de Unimog, maar bij de MB-Trac is dit hetzelfde. Hoewel ik ze zelf nog niet los heb gehad op die plek, heb ik er al veel verhalen over gehoord. Inderdaad is er weinig ruimte, en kun je die ruimte vergroten door de as met een sjorband of iets dergelijks naar voren te trekken. Toch blijft het gefrummel. Let er wel op dat je de speling juist instelt met vulplaten, anders loopt het spul zo kapot. Ook er voor zorgen dat je de bouten borgt met de omgevouwen blikjes, anders heb je kans dat het losloopt. Bij MB-tracs uit de latere bouwjaren hebben ze de blikjes wegbezuinigd, en loctite gebruikt. Dit zorgt er voor dat er wel eens een as naar z'n grootje loopt, omdat de bouten loskomen....
Duidelijke foto's, en een Duitse omschrijving heb ik hier nog gevonden: unimogfreunde.de/technik-tipp/421/…