Hallo
ik heb een vraag waar staat dat t7 voor bij mij op het motorblok van de ford 2600. want op de 2000 staat volgens mij een t5.
gr patrick
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik heb bv een 5000 met een T3 onderblok, maar ook de T5 is een veel voorkomend onderblok in de 5000 uit de 6Y serie.
De 6X serie 5000 had een T1 onderblok.
Welke onderblokken tussen welke bouwjaren gebruikt zijn weet ik zo niet precies want daar heb ik me nooit zo in verdiept omdat het voor de onderdelenvoorziening over het algemeen weinig uitmaakt.
Het type van de trekker en het bouwjaar zijn daarvoor meer steekhoudend als het type onderblok.
Ik heb hier ook een 2000 staan die T4 op het onderblok heeft staan, maar ik weet zeker dat de cilinderinhoud niet hetzelfde is als van de 4000 van @jmos. Om maar even een voorbeeld te noemen.
Ik vermoed zelf dat het nog het meest te maken heeft met op welke gietlijn in de fabriek het onderblok gegoten is, maar pin me er niet op vast.
Zoals gezegd is het een vermoeden.
Misschien dat @jammermaarhelaas of @malcon hier ook iets meer over weten?
De betekenis van de Tx aanduiding is mij niet bekend. Heb het me net als de vragensteller ook aleens afgevraagd.
Het staat immers groot en duidelijk op het gietstuk.
Misschien heeft het te maken met de certificering van het uitgangsmateriaal. Zo is bij gebleken gebreken in het materiaal terug te traceren waar het uitgangsmateriaal vandaan kwam.
Dat je de motorolie opzij aan de motor (distributie) kunt bijvullen, heeft volgens mij alleen te maken met de deksel op de distributie, daar zit deze vulhals aan.
Op de 4000 landbouwtractor zat origineel een andere distributiedeksel (voor zover ik gezien heb in praktijk), en kon je dus de motorolie vullen via die deksel op de kleppendeksel, zoals je weet.
Bij mijn weten heeft dit met het cylinder gietstuk (small block?) niets van doen.
Ze kunnen allemaal wel kapot gaan.
Ik weet het echt niet.
Kom er vast wel achter hoe het zit.
laat maar weten ben nu ook wel benieuwd hoe het in elkaar zit
Tenzij @malcon of iemand anders nog met het verlossende antwoord op de proppen komt.
Daarom ontleen ik aan deze codes ook niks wanneer iemand vragen stelt, en ga af op bouwjaar en type trekker, eventueel aangevuld met foto's.
Bij de originele 4 -cilinder van deze super major staat "T4" met de gietcode "3M30" wat betekent : 30 november 1963
Dus de "Tx" het heeft in ieder geval niets met een bouwjaar te maken.