International 1055 - hydro pomp
Mijn international 1055 heeft steeds meer moeite met bijv. het hydraulisch opklappen van de maaier, als de inter koud is, wil het makkelijker dan wanneer de trekker heet is, dan gaat het heel traag, en moet ik veel gas geven. De hef gaat ook steeds trager naar mijn idee, is het gewoon een kwestie van de hydropomp vernieuwen ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 1055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ieuw.
heft maaier of voorlader nu metlaag toerental
maar als ik hoor dat ie stationair zwaarder stuurt als anders , is de kans groot dat de pomp et is, dat probleem had ik ook met de 10, die stuurde stationair heel niet , en deed et pas met meer toeren, was met de hef idem dito
Als de olie warmer en dus dunner wordt nemen de interne verliezen dus toe omdat de afdichtingen van de pomp versleten zijn.
Als het een filterprobleem zou zijn dan zou hij zowel koud als warm slecht moeten presteren.
ik moet binnenkort ook een nieuwe uitlaatpijp hebben, ik lees ook wel over een rechte verchroomde pijp (mooier geluid), of kan ik beter een orgineel bestellen.
Misschien dat een echter Interkenner nog een paar specifieke aandachtspunten weet te vertellen waar je op letten moet?
Qua uitlaat zou ik voor het origineel gaan.
Wie wil er nou dat mooie fluitje van een 1055 missen?
Daar kan geen open pijp tegenop.
Dan kun je alleen de versleten pomp vervangen, scheelt je hoop geld. Even na vragen bij de lmb welke ze moeten bestellen.
heeft allebei wel wat ,alleen als je er dagelijks mee moet werke adviseer ik met dempert
Bij de 744 ook weleens gehad dattie het slecht deed. Bleek de askering kapot te zijn. Nieuwe kering (a 15 euro) erin en deed het weer als een nieuwe.
Geen 11 + 8?
zou ook kunnen, maar 10+8 meende ik mij nog te herrinnneren.
Bij onze 744 voor het kuilsnijden hebben we het zo gemaakt, wanneer je aan het snijden bent, het stuurcircuit kan 'aftappen' voor het hydrauliekcircuit. Zo heb je meer capaciteit.
maar omdat je olie dik is als doe nog koud is geeft de pomp meer druk dus kan het heeel goed wezen dat je pomp versleten is of inwendig lek is want als die warm is is je olie duner .
maar zouw gewoon eerst je druk effen meten
stuur heeft een arparte pomp
kramp.com/shop-nl/nl/…
Kost ongeveer 533 euro.
ja dat is em ,idd 11+8 ,onze pomp ook via l.m.b bij kramp besteld
nu wel 500 euro kosten maar staks wel voor 1000 meer arbeidsvreugde met je inter.
Alle olie en filters vervangen ja, ik zou zelfs de leidingen nog even leegblazen.