Illustratie van:

International 1055 - hydro pomp

Mijn international 1055 heeft steeds meer moeite met bijv. het hydraulisch opklappen van de maaier, als de inter koud is, wil het makkelijker dan wanneer de trekker heet is, dan gaat het heel traag, en moet ik veel gas geven. De hef gaat ook steeds trager naar mijn idee, is het gewoon een kwestie van de hydropomp vernieuwen ?

Deel dit topic

Reacties

1046
Hoe zit et met et sturen??????????
G R N
Sturen gaat prima
1046
Alle fiters al nagekeken????
Interford
Beste grn als je genoeg olie er in hebt,dan is hij waarschijnlijk op. ik heb vorig jaar de pomp vervangen,had de zelfde klachten. dubbele pomp 10+8,ongeveer500 euro n
ieuw.
heft maaier of voorlader nu metlaag toerental
G R N
Goede tip, zal het filter ook nog een keer extra vervangen, als het dan niet beter wordt, zal het inderdaad de pomp zijn. het lijkt me geen grote klus.
1246 844-s
Ik had laatst stuurprobleem met de 844-s. bleek ook filter te wezen. is goedkoper dan nieuwe pomp dus eerst dat maar proberen
G R N
Ik heb wel eens het idee dat hij stationair iets moeilijker stuurt, maar gewoon tijdens het werk half of vol gas heb ik geen probleem.
1046
@G R N probeer eerst et filter , doet ie dan nog nie wat ie moet doen , ken je altijd nog de pomp doen
maar als ik hoor dat ie stationair zwaarder stuurt als anders , is de kans groot dat de pomp et is, dat probleem had ik ook met de 10, die stuurde stationair heel niet , en deed et pas met meer toeren, was met de hef idem dito
ford5000
Als hij het koud nog redelijk doet, maar naarmate hij warmer wordt steeds minder opbrengst levert is meestal de pomp aan het eind van zijn latijn.
Als de olie warmer en dus dunner wordt nemen de interne verliezen dus toe omdat de afdichtingen van de pomp versleten zijn.
Als het een filterprobleem zou zijn dan zou hij zowel koud als warm slecht moeten presteren.
G R N
Is het nog een grote klus ? of is het de bouten los, en slangen, en je kan de pomp zo wegpakken ?

ik moet binnenkort ook een nieuwe uitlaatpijp hebben, ik lees ook wel over een rechte verchroomde pijp (mooier geluid), of kan ik beter een orgineel bestellen.
1046
@G R N pomp zitten 4 bouten op, 2 om de pomp bij elkaar te houwe en 2 om de pomp op et blok vast te zette
ford5000
@G R N Die pompen eraf halen lijkt me niet zo'n grote klus aangezien ze, meende ik, opzij tegen de motor aan geplaatst zijn. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Misschien dat een echter Interkenner nog een paar specifieke aandachtspunten weet te vertellen waar je op letten moet?
Qua uitlaat zou ik voor het origineel gaan.
Wie wil er nou dat mooie fluitje van een 1055 missen?
Daar kan geen open pijp tegenop. 😉
IH-Kees
Even de druk van de stuurpomp meten, als deze goed is dan is het onnodig om de hele pomp te vervangen.
Dan kun je alleen de versleten pomp vervangen, scheelt je hoop geld. Even na vragen bij de lmb welke ze moeten bestellen.
1046
Quote @ford5000:
Daar kan geen open pijp tegenop

heeft allebei wel wat ,alleen als je er dagelijks mee moet werke adviseer ik met dempert
Corne S
Gewoon de druk even laten meten. Als die niet goed is, andere pomp.

Bij de 744 ook weleens gehad dattie het slecht deed. Bleek de askering kapot te zijn. Nieuwe kering (a 15 euro) erin en deed het weer als een nieuwe.
Corne S
@Interford

Geen 11 + 8?
ErDee
Als je een dubbele pomp hebt is er toch 1 voor het sturen en 1 voor de hef en hydrauliek?
Interford
@Corne S
zou ook kunnen, maar 10+8 meende ik mij nog te herrinnneren.
Corne S
Bij een dubbele pomp is er meestal eentje voor het stuurcircuit en eentje voor de overige hydrauliek. Meestal is de zuigleiding gemeenschappelijk.

Bij onze 744 voor het kuilsnijden hebben we het zo gemaakt, wanneer je aan het snijden bent, het stuurcircuit kan 'aftappen' voor het hydrauliekcircuit. Zo heb je meer capaciteit.
case inter kracht
Je filter kan het niet wezen als ik zoo hoor want als de olie warm is wort het duner gaat het der makelijker door heen in theorie.
maar omdat je olie dik is als doe nog koud is geeft de pomp meer druk dus kan het heeel goed wezen dat je pomp versleten is of inwendig lek is want als die warm is is je olie duner .
maar zouw gewoon eerst je druk effen meten
stuur heeft een arparte pomp
Corne S
Meestal is de stuurpomp net zo versleten, aangezien de olie even vervuild is en net zoveel gedraaid heeft.

kramp.com/shop-nl/nl/…

Kost ongeveer 533 euro.
Interford
@Corne S
ja dat is em ,idd 11+8 ,onze pomp ook via l.m.b bij kramp besteld
nu wel 500 euro kosten maar staks wel voor 1000 meer arbeidsvreugde met je inter.
G R N
De druk laten meten is optie nr 1. dan dus kijken wat daar het resultaat van is, het wordt allen hydrauliek gedeelte vervangen of het stuur gedeelte ook. En het beste is denk ik ook wanneer je de pomp compleet vervangt ook het filter en olie vernieuwen ? of is dat overbodig ?
Corne S
Olie en filter is wel handig. Als wat vuil in zit, is dat er ook uit. Ik weet niet of je losse pompdelen kunt krijgen, bovendien hebben beide pompen even veel gedaan.
IH-Kees
Losse pomp delen kun je zo bestellen. Stuur heeft wel zelfde draai uren, maar is veel minder vaak belast. En hoeft ook maar tot 80 bar dacht ik.
Alle olie en filters vervangen ja, ik zou zelfs de leidingen nog even leegblazen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
17