International 745 XL - velgen overspuiten

Hallo,
Wij hebben een case international 745xl. Ik wil graag de velgen over spuiten. Wat is het handigst? Ik wou het graag in de winter doen is dat verstandig?
marco_dalton

Reacties

Valtra-Fordpower
Het beste te doen gaat als volgt:

- Je zoekt klossen of assteunen waar de trekker op kan staan.
- Vervolgens een sleutel om de wiel moeren los te draaien.
- Een krik om de wielen te kunnen verwijderen.
- Je zoekt een LMB of Wielservice bedrijf waar de banden eraf gedraaid kunnen worden.
- Je gaat met deze velgen naar een straal/spuit bedrijf die de velgen stralen en aflakken.

- De rest doe je in omgekeerde volgorde.
jmos
Quote @Valtra-Fordpower:
Het beste te doen gaat als volgt:

- Je zoekt klossen of assteunen waar de trekker op kan staan.
- Vervolgens een sleutel om de wiel moeren los te draaien.
- Een krik om de wielen te kunnen verwijderen.
- Je zoekt een LMB of Wielservice bedrijf waar de banden eraf gedraaid kunnen worden.
- Je gaat met deze velgen naar een straal/spuit bedrijf die de velgen stralen en aflakken.

- De rest doe je in omgekeerde volgorde.

dan laat hij het doen. als hij het zelf in de winter wil doen moet het op een geïsoleerde plek met verwarming gebeuren.
wiltie63
@Valtra-Fordpower ergens in een schuur met een warmte kanon, je kunt de banden eraf laten halen of afplakken
inter-Eric
@Valtra-Fordpower waarom de band er afdraaien??? doe ik nooit,heb je kans met het opleggen dat je duure verf en uuren schuurwerk weer beschadigen,kun je weer opnieuw beginnen
Valtra-Fordpower
@inter-Eric Omdat vaak de velg ook achter de hiel gaat roesten. Gewoon eraf draaien, dan weet je zeker dat de velg nergens meer roesten kan. Ik heb het ook gedaan bij de 6400, en met het erop draaien geen krasje te bespeuren! (Ik was erbij)
marco_dalton
Oke nou een geisoleerde plek is het niet echt:d maar de stappen? Velg er afhalen en dan?
jorghofste
Ik zou het nu doen met 15 20oc dan trekt de verf mooi dicht. Doe je het in de winter zou ik de verf ff een dag op de verwarming leggen
marco_dalton
@jorghofste hoebedoel je ferv op de verwarming leggen?
ADB996
@marco_dalton zo dat hij de temperatuur heeft die nodig hebt om de verf goed te laten hechten en op laten drogen
jammermaarhelaas
Ik adviseer ook de methode van @Valtra-Fordpower.

Roest op de plek die je niet ziet, dus achter de band, of tussen de rand velg/band, zou ik dus ook meteen meenemen.

Wanneer je zelf wilt spuiten, en je bent er een beetje handig mee, dan zou ik met een harder (2 componentenlak) werken, hiermee wordt de laklaag echt hard (heb dit voor mijn werk vaker gedaan, werkt perfect, je moet echter wel met de passende combinatie lak en harder werken!).
Even navragen wat voor soort grondverf je daarbij nodig hebt.

Het verwarmen slaat op een ruimte waar de temperatuur niet te laag is en je velgen en verf dus op die temperatuur blijven, dus niet onder de 15 graden celcius, dan kan de verf goed drogen. Dus NIET de verfpot op de verwarming en dan gebruiken bij een lage temperatuur of vorst.

Succes ermee!

Heb zelf afgelopen jaar een stel dubbellucht overgespoten (hobbiematig). De grondverf verdund met thinner, aflak ook. Volgens de leveranncier paste deze thinner bij deze aflak. Mooi niet... verf is nimmer hard geworden. Het is wel droog, maar blijft wat zacht vanwege de verkeerde thinner. Thinner is een verzamelnaam, en wordt geleverd in heel verschillende samenstelling.
Werk dus met het advies van een kenner/spuiter. Volg in elk geval de aanwijzingen op de pot/bus verf/lak.
Ook grondverf of menie (dikker dan aflak) is goed te spuiten, ik gebruik nozzle 2.0, dan gaat het goed. Luchtdruk hoeft nooit hoger dan 2.0 bar.
Valtra-Fordpower
@jammermaarhelaas

Een 2mm nozzle is anders groot zat volgens mij.
jmos
Als je roest in de hiel hebt zou ik als het kan de band alleen van de hiel afhalen en niet van dde hele velg.
marco_dalton
Oke bedankt ik zal tegen die tijd is kijken welke verf enzo. We hebben eerst een andere probleem met de trekker. Hij loopt niet mooi als ik gas geef b.v. 1700 toeren dan gaat die zelf meer gas en dan weer minder heel irritant.
jammermaarhelaas
@Valtra-Fordpower

Klopt, 2mm nozzle is wat mij betreft geschikt voor primer, menie (en dan de soorten die niet zo dun te verdunnen zijn). Heb je 2 componentenlak of gewoon goed verdunbare verf, dan kan het makkelijk met een kleinere nozzle.

Maar omdat ik ervaring heb met een 2mm noemde ik dit hier (was industrieel spuitwerk = als de kleur er dekkend op zit is het goed. Dus grote stappen, snel thuis. Als ondergrond werd vaak gewerkt met zinkverf, kon overal overheen (allerlei soorten oude verflagen) en daar kon dan ook weer alles overheen, waar we daar mee werkten).

Wanneer je een 2.0 mm nozzle hebt hoef (moet) je hem dus zeker niet helemaal open te draaien (bij dunnere verf), maar dat snap je wel. 😄
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!