Illustratie van:

International 633 - lekkende waterpomp

Hallo allemaal,

ik zit met een fit in de pakking van de waterpomp.zal er een nieuwe in moeten steken. ik heb dit ooit bij een 423 gedaan, maar ik heb gen idee meer van de momenten en volgorde van aandraaien. iemand enig idee?

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Spetser: Volgorde en aandraaimomenten van de waterpompbevestigingsmoeren/-bouten komt niet zo precies. Vast = vast.
Robert87
Kruislings aandraaien steeds ieder bout iets strakker en vast is vast
magerehein
Misschien als je toch ergens een waterpomp besteld is het handig te vragen hoe je het ding vast zet.

Hier ook een keer een pomp eraf gehaald waarvan de bouten van ellende afbraken omdat de vorige eigenaar op elke sleutel een pijp zette als die iets aan moest draaien....en die zitten op dat moment wel in de distributie
Corne S
Tip, gebruik vet (op de boutjes) voordat je het weer vast zet. Heb je de volgende keer gemak van. Gewoon vet kan, maar het liefst kopervet.
menke
@Corne S Het beste is Kopervet, omdat dit niet hard wordt. Gewoon vet kan hard worden en dan heb je nog moeite om de bouten er uit te krijgen.
Corne S
@menke

Daar komt in ieder geval geen roest. Beter iets dan niets.
spetser
Ok bedankt nu kan ik weer verder

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
1