Hallo trekker liefhebbers,
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Farmaal D430 van 1956.
Nu wil ik hem geheel opknappen dus eerst zien dat hij technisch100% wordt.
In de achterbrug kraakt (joelen) hij een beetje.
Nu is het geen nieuwe trekker en ze willen best wel een beetje lawaai maken in de achterbrug/achteras.
De wiellagers zijn totaal versleten maar hoe kan ik deze vervangen. moet dan de hele hef eraf?
Is er iemand die dit ook heeft gehad of weet hoe ik dit het makkelijkst kan repareren.
Ook is het druklager versleten. moet de trekker doormidden of kan ik er op een andere manier bij?
M.v.g
Chris
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Farmall D-430 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
weet nog dat mijn vader ooit eens gezegd heeft dat je van deze trekkers veel makkelijker bij de koppeling kan dan bij andere, en als ik het nog goed weet zit er aan de onderkant van de trekker een plaat die je kan losdoen
De hef moet eraf om bij de bouten van de steekas te kunnen komen.
Wie weet rouwens hoeveel olie er op de achterbrug/versnellingsbak moet en hoe kan ik dat peilen?
Voor gebruikte onderdelen kun je terecht bij A.Ekkel ook hierin de buurt, die heeft bijna alles wel! Dat is @caseih212 hier op Tractorfan.
Is het 1 lager en een keering of moet ik nog meer vervangen?
bij onze d324 waren ze versleten en goed ook, maarja krijg je ook na + 20 000 uur dat die gelopen heeft