Hallo mede tf'ers,
Mijn vraag, wat is het verschil tussen de fendt C, CI en CA series. Hoeveel pk heeft een 309 CA ik zou graag meer info willen over de CA series, zijn het goede trekkers enz..
alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en slipt ie door.
Later werd het wat beter. De 300 CA met schuine neus heeft al elektronische hef, en de Ci is prima trekkertje.
Volgens mij luxe, als je een C serie neemt met vierkante neus, zoals op die van de 500 zit, neemt dan een van de laatste uit de LSA-serie, die zijn dan nog luxer.
Compact....
KLOPT NIET vind het een tank als het om draaien gaat
en EHR of niet gaat toch niet over uitgekleed ? Het is maar net wat je wil/nodig bent! het is misschien niet een super serie maar er word wel heel negatie overgedaan vind ik!.
Wat jij daar omschrijft is GEEN 309C, maar een Farmer 309, zonder `C`. Die C is een goedkope serie.
Later had je 309C met schuine neus, en deze kreeg weer wat later een update naar 309Ci, welke een iets andere motor had. Vanaf de schuine neus hadden ze ook weer EHR.
Klopt nu je het zeg we hebben zelf ook een 308c 2wd met de 500 serie neus deze is zonder ehr en heeft een ijzer dashboard. Maar de oude 309 met mwm motor ehr vooras vering en omkeer schakelaar en lms op de pook zijn super trekkers.
We hebben ook een 309c gehad met ronde neus de motor was goed koppeling werd bij het bermen maaien veel gebruikt maar ging toch 5000 uur mee maar trapte erg zwaar.
Klopt inderdaad. Die hebben de uitlaat door de motorkap. Super trekkers, beresterk en oerdegelijk!
Klopt, die met de ronde neus hadden een al iets verbeterde versie.
-C gen. 1 heeft mechanische hef en mechanische aftakas bediening
-C gen. 2 heeft electrohydraulische aftakas bediening (kort hendeltje), elektronische hef, elektrische stuurpomp bijschakeling en iets meer vermogen.
-Ci (gen 3) heeft nog meer vermogen (motor voelt ook pittiger aan) en nieuw dashbord.
Alle drie series zijn wel goed, afgezien van de koppeling. Als die 8000 uur mee gaat ben je een bofkont.
Of hebben jullie misschien erg geluk?
Dealer had het erover dat in bepaalde steyrs dezelfde koppelingen liggen, en de koppeling in die serie ook het grote euvel is. Die 300C is niet voor niets zo kort verkocht en is de koppeling daarbij aangepakt. Dat het de eerste paar keer kostenloos vervangen wordt en er extra koelgaten in de koppeling worden gemaakt zegt ook al genoeg denk ik. Dan is het probleem wel bekend.
haha hoop het ik zeg niet dat ze erg goed zijn!
en zeker niet met wat voor werk jullie er mee deden denk ik, maar bij de plaatselijke Fendt dealer vervangen ze wel eens maar niet abnormaal vaak de zelfde .... en ook niet allemaal met weinig uren (wel eens hoor) maar niet zo heel vaak.
werktuigen.nl/machine-specificaties/fendt/…