Coating oid voor vloer aanhangwagen?

Hallo allemaal,

De vloer van m'n autoaanhanger rot me veel te snel weg. Het betonplex beschadigd iets waarna het vocht er gewoon in kan, de plaat zacht wordt en gauw achteruit gaat. Laats zag ik een keer een aanhanger met een soort kunstof coating over de bodem.

Heeft iemand ervaring met zoiets? Ik zit te denken aan een nieuwe dikke betonplex plaat met een soort dikke coating wat niet snel beschadigd.

Andere ideeën ook welkom!

Alvast bedankt.

Mvg,
Guido

Deel dit topic

Reacties

Valtra-Fordpower
Er zijn coatings voor in veewagens. Dit kan ook natuurlijk prima gebruikt worden in jouw tandemasser. Informeer eens bij Bos rubber.
bartjuh
Ulluminium plaat erover schroeven
selten
Wij hebben er een traanplaat op liggen. Je kan alles erop laten vallen geen gaten niks. Veel degelijker kan niet.
fendtjuh
@Valtra-Fordpower

Bedankt! Zoiets bedoelde ik.

Traanplaat kan ook maar is zo glad...Beetje regen erbij, wat grond oid erop en machines glibberen alle kanten op. Kar wordt nl gebruikt om allerlei landbouwmachines te vervoeren.
bartjuh
Moet je de plaat ook met de traan omhoog leggen he. dan valt het reuze mee hoe glad dat word
Wimsumar
Beste Fendtjuh: Uiteindelijk is eens in de zoveel jaar een nieuwe betonplexplaat het minste werk en kosten.
Traanplaat is natuurlijk wel steviger maar gewichtig!
selten
@fendtjuh
Traanplaat is echt niet glad. Wees maar niet bang. Wij rijden zo al jaren mee. Het grotere probleem zal eerder zijn dat het zoveel zwaarder wordt.
fendtjuh
Klopt Wim, maar bij mij staat hij helaas altijd buiten en ook al gebruik ook wel losse platen e.d., hij beschadigd heel snel.

Ik betwijfel het, volgens mij is dat een stuk gladder dan gewoon hout... Gewicht is inderdaad ook nog een nadeel. 8m2 weegt er wel in.
Valtra-Fordpower
Als je traanplaat neemt, moet je aluminium nemen, weegt het minste en roest nooit.
selten
@fendtjuh
aanhanger weegt op kenteken 350kg. In het echt nu 650kg
sikuman
Ik heb op mijn aanhanger een ijzeren plaat op maat er op gemaakt .
weegt iest van 25 kg meer .
goed ingekit en gebeurd niks mee .
vervoer er regelmatig mijn oldstock op en glijd niks.
een duurder op lossing is alluminuim traan plaat dat heb ik op de oprij auto ook maar dat is duur . maar werkt ook goed
Husqvarna
Heb er ook stalen plaat op, 1 of 2 mm ofzo, als het roest en er keer klinkers in gooit is het echt zo glad niet meer en gaat jaaren mee, anders een rubber mat ofzo
jmos

in dit filmpje laten ze de kracht van bed-liner zien. aardig sterk zo te zien. is wel in engels, hoop dat je het verstaat.
Wimsumar
Beste
Quote @jmos:
bed-liner

Jammer dat de prijs van Bedliner zo 'bad' is . 😞

mqsprl.com/nl/catalog/…
jmos
Quote @Wimsumar:
Jammer dat de prijs van Bedliner zo 'bad' is .

maar dan heb je wel wat.
RF-HanomagR19
@selten 300 KG, dat is een beste traanplaat voor zo'n klein karrtje.
Wimsumar
Beste @JMos: Daar heb je gelijk in.
Echter, grofweg geschat wordt iedere aanhangwagen 1X in z'n 'leven' gejat, dan zou ik er liever eentje hebben die er wat minder aantrekkelijk uitziet. 😉
selten
@RF-HanomagR19
Dikke plaat. En hoe weet jij hoe groot onze aanhanger is??
jmos
Quote @Wimsumar:
Echter, grofweg geschat wordt iedere aanhangwagen 1X in z'n 'leven' gejat, dan zou ik er liever eentje hebben die er wat minder aantrekkelijk uitziet.

gewoon goed wegzetten uit het zicht. ik heb ook wel eens gehoord dat ze zo overdag van de dam afgehaald werden maar dan stonden ze ook in het zicht. nog nooit gehoord dat er een uit de schuur of achter het huis vandaan gehaald is. en op beurzen o.i.d. zorg je er gewoon voor dat ze hem er nooit weg kunnen krijgen.
RF-HanomagR19
@selten 350 kg is niet veel, tandemasser weegt al stuk meer.
selten
@RF-HanomagR19
staat als tandemasser op het kenteken. Met op het kentekenbewijs 350kg
RF-HanomagR19
@selten
Dat is niet veel, de autotransporter die we met een groepje hebben weegt op kenteken toch behoorlijk stukje meer, en dat is alleen maar een frame met 2 stroken voor de wielen, dus geen vlakke vloer. 'degelijkheid'
SJB533
@Wimsumar
In 'Grinslan' betekent 'jatten' 'vingers' en stelen zijn daar die stukken hout aan een vork, bezem of schep 😃
IH-Kees
Vloeibaar rubber idd, duurder als 2e hands alu traanplaat.
Dan wist ik het wel. Betaalde tijdje terug 2 euro per kilo voor mooie grote stukken 2e hands aluminium traanplaat.
Fast Eddy
Je kan ook kunstofrijplaten als bodem gebruiken.
Wimsumar
Beste
Quote @SJB533:
stukken hout

Ja, kijk maar uit dat niemand met zijn/haar tengels aan je aanhangwagen zit!
We leven in een maatschappij waarin je allerbeste vrienden (althans dat zou je kunnen denken) je aanhangwagen te leen vragen en 'm vervolgens achter je rug om verpatsen en er dan ook nog op rekenen dat je ze wel even matst. 😉
SJB533
@Wimsumar
Is het zo erg gesteld in Suameer? Nu weet ik ook zeker, waarom ik niet graag de Kuinder oversteek 😃
Wimsumar
Beste
Quote @SJB533:
Is het zo erg
:
'Kweenie, ik heb geen aanhangwagen. 😄
SJB533
Quote @Wimsumar:
ik heb geen aanhangwagen.

Meer... 😃
HesselFiatpower
@jmos ons zelf in elkaar gebeunde aanhanger stond achter de deuren en grasmaaier bijde weg...
jmos
@HesselFiatpower
daar doe ik geen uitspraak over.
jd4050
Kunststof platen op de bodem dan?
fendtjuh
Ik hoop niet dat die van mij ooit gejat wordt...

Kunstofplaten heb ik ook over gedacht ja, mooi stevig en licht. Alleen waar vind je zoiets? Liefst 1 grote plaat en anders twee. I.v.m. naden, staan veel schudders harken enz op de aanhanger en als het wiel net op de naad staat druk je de bodem zo in ben ik bang voor.
fendt-412
Kunststofplaten is leuk, hebben wij er ook in gehad omdat de bodem doorgezakt was door de kuilhapper. Spul is mooi glad en goed schoon te vegen, maar om er ijzer op te zetten, zoals een schudder met een paar steunpootjes is het glad zat denk ik. Hebben er laatst een nieuwe bodem in laten leggen. Ook een soort betonplex iets, alleen met een ruwe bovenlaag. Wat het precies is weet ik niet.

Of je moet je wagen vol leggen met 1 zon plaat, en vervolgens onder een steunpoot een stuk rubber leggen. Helemaal vol met rubber is zwaar zat. Ben je zo 150kg verder.
jd4050
@fendt-412

Je hebt ook wel ruwe kunststofplaten volgens mij

Dit vond ik op google: jansenkunststoffen.nl/index.php/en/…

Zelfs nog met rubbercoating.

Alleen zijn deze met 20 mm wel aan de dunne kant lijkt me...
leo en irm
Ik heb er een 4mm stalen traanplaat inliggen vervoer van alles ermee machines maar ook haardhout stenen enz nooit geen last meer en staat altijd buiten
fendt-412
@jd4050
20 of 2,0mm?
Wat wij erin hadden was niet meer dan 5mm, meer dan dik genoeg. Was heel hard spul. Daar gebeurt vrij weinig mee. 2centimeter is wel een beetje overbemeten.
interRick
Je kunt ook een rubbermat in je aanhanger leggen. en die rondom vast zetten. zeker voor machine transport wel handig want dan gaat het ook niet schuiven. en is relatief licht en goedkoop

zoals je misschien wel gezien hebt guido heb ik een ruwe betonplex-achtige plaat in mn kar en gebruik ik losse rubbermatjes tegen glijden en beschadigingen.
weurding
Idd zoals hierboven, rubbermat van de laval oid, 9 mm dik, kan tegen piekbelasting en is met een prijs van 40 euro/m2 best te doen
fendtjuh
Ik gebruik nu al losse houten platen maar dan nog zit het er vaak naast of gaat het niet zoals je wil... Misschien zijn grote matten wel een idee op een nieuwe dikke betonplex bodem.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
40
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
73