Hallo allemaal,
De vloer van m'n autoaanhanger rot me veel te snel weg. Het betonplex beschadigd iets waarna het vocht er gewoon in kan, de plaat zacht wordt en gauw achteruit gaat. Laats zag ik een keer een aanhanger met een soort kunstof coating over de bodem.
Heeft iemand ervaring met zoiets? Ik zit te denken aan een nieuwe dikke betonplex plaat met een soort dikke coating wat niet snel beschadigd.
Andere ideeën ook welkom!
Alvast bedankt.
Mvg,
Guido
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bedankt! Zoiets bedoelde ik.
Traanplaat kan ook maar is zo glad...Beetje regen erbij, wat grond oid erop en machines glibberen alle kanten op. Kar wordt nl gebruikt om allerlei landbouwmachines te vervoeren.
Traanplaat is natuurlijk wel steviger maar gewichtig!
Traanplaat is echt niet glad. Wees maar niet bang. Wij rijden zo al jaren mee. Het grotere probleem zal eerder zijn dat het zoveel zwaarder wordt.
Ik betwijfel het, volgens mij is dat een stuk gladder dan gewoon hout... Gewicht is inderdaad ook nog een nadeel. 8m2 weegt er wel in.
aanhanger weegt op kenteken 350kg. In het echt nu 650kg
weegt iest van 25 kg meer .
goed ingekit en gebeurd niks mee .
vervoer er regelmatig mijn oldstock op en glijd niks.
een duurder op lossing is alluminuim traan plaat dat heb ik op de oprij auto ook maar dat is duur . maar werkt ook goed
in dit filmpje laten ze de kracht van bed-liner zien. aardig sterk zo te zien. is wel in engels, hoop dat je het verstaat.
Jammer dat de prijs van Bedliner zo 'bad' is .
mqsprl.com/nl/catalog/…
maar dan heb je wel wat.
Echter, grofweg geschat wordt iedere aanhangwagen 1X in z'n 'leven' gejat, dan zou ik er liever eentje hebben die er wat minder aantrekkelijk uitziet.
Dikke plaat. En hoe weet jij hoe groot onze aanhanger is??
gewoon goed wegzetten uit het zicht. ik heb ook wel eens gehoord dat ze zo overdag van de dam afgehaald werden maar dan stonden ze ook in het zicht. nog nooit gehoord dat er een uit de schuur of achter het huis vandaan gehaald is. en op beurzen o.i.d. zorg je er gewoon voor dat ze hem er nooit weg kunnen krijgen.
staat als tandemasser op het kenteken. Met op het kentekenbewijs 350kg
Dat is niet veel, de autotransporter die we met een groepje hebben weegt op kenteken toch behoorlijk stukje meer, en dat is alleen maar een frame met 2 stroken voor de wielen, dus geen vlakke vloer. 'degelijkheid'
In 'Grinslan' betekent 'jatten' 'vingers' en stelen zijn daar die stukken hout aan een vork, bezem of schep
Dan wist ik het wel. Betaalde tijdje terug 2 euro per kilo voor mooie grote stukken 2e hands aluminium traanplaat.
Ja, kijk maar uit dat niemand met zijn/haar tengels aan je aanhangwagen zit!
We leven in een maatschappij waarin je allerbeste vrienden (althans dat zou je kunnen denken) je aanhangwagen te leen vragen en 'm vervolgens achter je rug om verpatsen en er dan ook nog op rekenen dat je ze wel even matst.
Is het zo erg gesteld in Suameer? Nu weet ik ook zeker, waarom ik niet graag de Kuinder oversteek
'Kweenie, ik heb geen aanhangwagen.
Meer...
daar doe ik geen uitspraak over.
Kunstofplaten heb ik ook over gedacht ja, mooi stevig en licht. Alleen waar vind je zoiets? Liefst 1 grote plaat en anders twee. I.v.m. naden, staan veel schudders harken enz op de aanhanger en als het wiel net op de naad staat druk je de bodem zo in ben ik bang voor.
Of je moet je wagen vol leggen met 1 zon plaat, en vervolgens onder een steunpoot een stuk rubber leggen. Helemaal vol met rubber is zwaar zat. Ben je zo 150kg verder.
Je hebt ook wel ruwe kunststofplaten volgens mij
Dit vond ik op google: jansenkunststoffen.nl/index.php/en/…
Zelfs nog met rubbercoating.
Alleen zijn deze met 20 mm wel aan de dunne kant lijkt me...
20 of 2,0mm?
Wat wij erin hadden was niet meer dan 5mm, meer dan dik genoeg. Was heel hard spul. Daar gebeurt vrij weinig mee. 2centimeter is wel een beetje overbemeten.
zoals je misschien wel gezien hebt guido heb ik een ruwe betonplex-achtige plaat in mn kar en gebruik ik losse rubbermatjes tegen glijden en beschadigingen.