Ik zach laats in de schuur nog ijzeren dubbellucht staan van de 4000. Het zijn helemaal ijzeren wielen, er zit geen rubber op en dat hoort er ook niet op want er zitten ook ijzeren kammen op.
Maar mijn vraag is ofdat deze orgineel zijn van ford want ik kon er geen informatie over vinden.
En welke kleur waren deze dan orgineel als ze van ford zouden zijn?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En zo ja, heb je er een foto van?
Met een foto kan ik je met een beetje geluk meer vertellen.
En de kleur, dit wat meestal gewoon "roestkleur"
maar zijn ze wel orgineel van ford?
Dubbellucht en kooiwielen waren nooit standaard, maar werden door de dealer geleverd zoals bv. de bekende Molcon dubbelluchtwielen.
Daarom vroeg ik ook om een foto zodat we de zaak helder kunnen krijgen.
"ijzeren" dubbellucht: (Kooiwiel).
img.tweedehands.nl/f/normal/…
1] " € 0,20 per kilo.
2] Leg er 1 plat op de grond, nr 2 er bovenop. Las ze vervolgens aan elkaar vast, snijdt van de bovenste het 'hart' eruit. Zie hier: een mooie voerruif voor ronde balen.
of 3. Voor aan de ford.
Jij hebt nog nooit met kooiwielen gereden zie ik wel.
Alleen op geploegd land is dat wat vol te houden maar op iets harder ondergrond heb je na enkele meters geen vulling meer in je tanden en kiezen.
nee. Maar betekend dat gelijk dat hij ze niet mag gebruiken.
Natuurlijk, als de trekker waar ze aan passen er nog is, moet Cvdbegaaiers (topicvraagsteller) dat zeker een keer doen. Dan is hij levenslang genezen.
Maar hij moet er geen kosten voor maken. ( Bijvoorbeeld passend maken voor ander trekker).
nee. daar heb je gelijk aan. loonwerker hier heeft ze een jaar aan een hakselaar gehad. werkte wel maar dubbele banden waren veel beter.
Nee, dat is de enige toepassing dat kooiwielen in het voordeel zijn:
Onder natte omstandigheden.
Op dubbellucht ga je 'drijven' op de blubber en loopt het bandenprofiel vol. Op kooiwielen zak je door de blubber en krijg je weer grip op vaste ondergrond.
Alleen op geploegd land is dat wat vol te houden maar op iets harder ondergrond heb je na enkele meters geen vulling meer in je tanden en kiezen.
Op een bulldozer werken wil ook goed helpen om dat effect te bereiken.
Toch vind ik het wel wat hebben om kooiwielen aan bv een oldtimer te zetten, puur voor showdoeleinden dan natuurlijk.
(Zie bovenstaande foto van de Super Dexta die ik afgelopen weekend gemaakt heb)
Wa's dat voor rare maat dan?
Ja, toch maar wel. Aan een trekker gemonteerd scheurden ze al vaak aan flarden. Het laat zich raden wat er gebeurd bij montage aan een hakselaar.
B.T.W.: Als de mais dan toch van het land "ge-evacueerd" moet worden, dan gelieve voor rupsonderstellen te kiezen.
Ik heb ook een setje liggen voor een Dexta en of MF35
Ik dacht 28!! ik zal wel eens kijken van de week!!