Zou een ford 4600 er tegen kunnen als je r een 6 cil blok in legt past dit of kan de bak daar niet tegen zou anders een 4cil (turbo) wel gaan ?
mvg tim
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
das wel anderhalf keer zo veel als standaard. maar bedoel je of het past aan de koppelingshuis of of de versnellingsbak het aankan?
die achterbrugjes worden wel meer gebruikt, veel newholland/ford rijders in de 3.6 ton supersport hebben ook zo'n achterbrug i.v.m het gewicht.
Wat wil je er mee?
waarom een 6 cilinder? Of waarom een 4cil. turbo?
Ja. Wil je er tt mee rijden bijv?
wat voor werk wil je ermee doen dan? Echt laten trekken of wi je hem zwaarder zodat je met minder toeren kan?
Wellicht beter om dan een 5000 achterbrug te zoeken? Heb je meer zekerheid
Dan is een 56/66/7600 of-10 nog makkelijker
Dat weet ik niet... Zijn er trouwens zat van, die vierpitters...
@ford5000
Enig idee van de aantallen?
@ford5000 en @fordfanaat zullen hier meer kennis over en ervaring in hebben.
Wanneer je voor zeker wilt gaan zou ik je een 5000 (of hoger) aanraden.
Ken een akkerbouwer die in het verleden een 5000 met door een hobbyist ingebouwde industriemotor (6cyl. turbo), 3 plaats koppeling, hydr. besturing en opgebouwde supercab had. Hebben hem voor een aftakasrem gehad, maar omdat deze tractor alleen een 540 toeren aftakas had, zijn ze bij 150pk gestopt met meten. De motor was nog niet aan zijn eind. Nooit iets aan kapot gegaan, maar vanwege de 30 km. bak en geen 4WD niet langer aangehouden.
Je kon er bv. met een volle kipper met aardappelen in de een na hoogste versnelling mee wegrijden op het land
Van een 6 pitter van rond de 100 pk voor een achterbrug van een 4000/4600 ga je niet lang plezier hebben denk ik.
Die houdt dat niet vol.
Ga gewoon voor een 5000/6600, want die zijn er heus wel, alleen moet je er redelijk voor in de knip.
De achterbruggen van die trekkers houden het wel. Zelfs als je er 200 pk voor hangt.
Bovendien ben je voor een leuke 4600 na ombouw met een 6 pitter of 4T ongeveer hetzelfde geld kwijt, dus waar zit de winst???
Blijft nog steeds heel zonder aanpassing.