Illustratie van:

Ford 4600 - versnelligsbak

Zou een ford 4600 er tegen kunnen als je r een 6 cil blok in legt past dit of kan de bak daar niet tegen zou anders een 4cil (turbo) wel gaan ?
mvg tim

Deel dit topic

Reacties

jmos
Ligt eraan hoeveel pk die 6-cilinder is. je hebt 6-cilinders van 35pk maar ook van 600.
interbriels
@jmos idd maar ik wil een blok dat past en rond de 90 pk ofzo is
jmos
@interbriels
das wel anderhalf keer zo veel als standaard. maar bedoel je of het past aan de koppelingshuis of of de versnellingsbak het aankan?
SJB533
Ik heb mijn twijfels, Tim. Hij is uiteraard iets lichter, dan die van de 5000. Daar zijn wel zescilinderconversies van boven de 100 pk/74kW 😄 Denk echter dat die bakken ook niet ongelimiteerd zijn qua maximale invoer van vermogen. Weet, dat in de Rattle 'n Hum ook een 5000-achterbrug ligt. Die is wel gemodificeerd. Doe je niet voor niets. Uitdraatd zit daar meer vermogen achter, maar heeft er dacht ik ook minder aan gehangen.
Jahn
@SJB533

die achterbrugjes worden wel meer gebruikt, veel newholland/ford rijders in de 3.6 ton supersport hebben ook zo'n achterbrug i.v.m het gewicht.
interbriels
@SJB533 jhaa ik denk eigenlijk dat een 4cil turbo mooier uitziet als zoon lage tractor met een lange neus
interbriels
@jmos jha eigenlijk allebij past het kan hij het aan
SJB533
@interbriels
Wat wil je er mee?
interbriels
Hoezo wat bedoel je wat ik ermee wil doen of wat?
jmos
@interbriels
waarom een 6 cilinder? Of waarom een 4cil. turbo?
SJB533
@interbriels
Ja. Wil je er tt mee rijden bijv?
interbriels
@SJB533 jhaa inde buurt miss 1 of 2 x per jaar maar dan heb je t ook gehad
interbriels
@jmos omdat ik zon model graag zou willen alleen zwaarder en een 6600 vind je niet gouw
jmos
@interbriels
wat voor werk wil je ermee doen dan? Echt laten trekken of wi je hem zwaarder zodat je met minder toeren kan?
SJB533
@interbriels
Wellicht beter om dan een 5000 achterbrug te zoeken? Heb je meer zekerheid 😉
interbriels
Okee zal eens kijken wat ik er mee doe
interbriels
@SJB533 dan kan ik eigenlijk beter een 5000 kopen een 6cil er voor schroeven en een supercab er op zetten of heb ik t mis
SJB533
@interbriels
Dan is een 56/66/7600 of-10 nog makkelijker 😉
interbriels
@SJB533 jhaa maar waar kun je die vinden er zijn veel meer 4600 op de markt dan een 56/66/7600
SJB533
@interbriels
Dat weet ik niet... Zijn er trouwens zat van, die vierpitters...

@ford5000
Enig idee van de aantallen?
johan6640
En achterbrug van en 4600 is en stuk lichter dan en achter brug van en 5000/5600.denk dat dit niet goed gaat komen kwa steek assen en dergelijk
jammermaarhelaas
De versnellingsbak en achterbrug van een 4000 zijn lichter dan die van een 5000. Ruwweg mag je zeggen dat de types van Ford van voor de 40 serie die beginnen met een 5, 6 en 7, dezelfde versnellingsbak en achterbrug hebben (er zit wel zeker een verschil in het aantal remschijven per as).

@ford5000 en @fordfanaat zullen hier meer kennis over en ervaring in hebben.

Wanneer je voor zeker wilt gaan zou ik je een 5000 (of hoger) aanraden.
Ken een akkerbouwer die in het verleden een 5000 met door een hobbyist ingebouwde industriemotor (6cyl. turbo), 3 plaats koppeling, hydr. besturing en opgebouwde supercab had. Hebben hem voor een aftakasrem gehad, maar omdat deze tractor alleen een 540 toeren aftakas had, zijn ze bij 150pk gestopt met meten. De motor was nog niet aan zijn eind. Nooit iets aan kapot gegaan, maar vanwege de 30 km. bak en geen 4WD niet langer aangehouden.
Je kon er bv. met een volle kipper met aardappelen in de een na hoogste versnelling mee wegrijden op het land 😄
ford5000
Ik zou wel voor een achterbrug van een 4 cilinder gaan als je dan toch zo nodig een zwaardere motor wilt.
Van een 6 pitter van rond de 100 pk voor een achterbrug van een 4000/4600 ga je niet lang plezier hebben denk ik.
Die houdt dat niet vol.
Ga gewoon voor een 5000/6600, want die zijn er heus wel, alleen moet je er redelijk voor in de knip.
De achterbruggen van die trekkers houden het wel. Zelfs als je er 200 pk voor hangt.
Bovendien ben je voor een leuke 4600 na ombouw met een 6 pitter of 4T ongeveer hetzelfde geld kwijt, dus waar zit de winst???
Deutz-5006
Ho even, Tim, ik zou @fordfanaat is inlichten die heeft een ford 4000 met TW 6.6 liter 6pitter der voor, en zoals hij mij vertelde houd dit nog prima!
fordfanaat
Doe al jaren met met een ford 4000 met ingebouwde 6cilinder turbo.
Blijft nog steeds heel zonder aanpassing.
weurding
Zolang er v8 en voor een dexta achterbrug gezet worden zie ik voor die paar honderd meter per jaar geen problemen
interbriels
Jhaa ik weet nog niet precies wat ik doe ik wil gewoon informeren of het ging en het is bij mij niet bedoeld voor alleen tt mee te doen dus ga gewoon weer verder zoeken naar een 6/7600

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
9