Nieuwe 500 Vario serie van Fendt

Fendt heeft officieel de 500 Vario serie voorgesteld vandaag.
Het gaat om vierpitters van de 110 tot 150 PK.

Zie bij de lees meer link een video van Landwirt.com over de nieuwe serie.

Deel dit topic

Reacties

Koentjuh
...
JJ
Kijk hier ook even voor heel uitgebreide info:
landwirt.com/Fendt-500-Vario-Das-Comeback-einer-Le…
JJ
@Koentjuh Serie gaat tot 165pk staat er ook tussen.
Siebenga
Is al een topic over.....

en hier film

-all-u
jmos
@Siebenga
mooi filmpje is het wel he. kan ik mijn duits ook wat bijspijkeren. 😃 al kan ik het wel aardig goed verstaan. niet echt dat ik denk: "huhhhh???? wat wordt er gezegd?" 😃
debanne
Mooi trekkeretje
paardeboertje
Ja 512 125pk tot 516 165 pk
ik heb de folder voor me liggen
is precies een 700 die een paar tikken met de grote hamer heeft gehad
Loonwerker_Erwin
@paardeboertje er is inderdaad weinig anders aan dan de 700.... nieuwe serie maar eigelijk ook niet echt iets nieuws...
claasenfendtfan
512 heeft 110 pk en 516 heeft 150 pk
Fendt_favorit
Er was al veel over bekend haha! @paardeboertje Kijk trouwens eens wat het gewicht van de 512 vario is? En wat de standaard bandenmaat is?
Valtra-Fordpower
Is al een topic over!?!?! Ik heb handen te kort om ze allemaal te tellen. Gek word je ervan............
koenjohndeere
Zou de 600 serie ook weer terug komen
koenjohndeere
Zou de 600 serie ook weer terug komen
StefanZ
Wat kan je met die 2 zwarte knoppen op de achterkant?
TLA-TSA
@Fendt_favorit
je hoef paardenboertje niet de spammen hoor 😃
paardeboertje
Gewicht 512 =6050kg max toelaatbaar 10500
banden voor 480/65r28,achter600/65r38
zijn geen zwarte koppen maar afgeblinde gaten
jmos
@paardeboertje
hoe kom je aan die folder dan?
Fendt_favorit
Pfoe, dat TF is weer kapot volgens mij, moest 10x klikken voordat hij m plaatste, gebeurd het 10x achter elkaar haha, maar ff alles verwijderd.
jmos
@Fendt_favorit
tf is (was) erg traag. kon er eerst niet eens opkomen. toen ineens wel maar erg traag maar gaat steeds beter nu. denk dat @tinus weer bezig is geweest.
rickky
Dus dit is de nieuwe 400?
jmos
Quote @rickky:
Dus dit is de nieuwe 400?

nee. dit is de nieuwe 500. die tussen de 400 en de 700 in zit.
Hurli356
Mooie trekker om te zien
rickky
@jmos
Ja oke snap ik maar ik bedoel dit is de vervanger van de 400?
jmos
Quote @paardeboertje:
@jmos gewoon bij de Vor gehaald

kun je deze boekjes ook bij een gewone fendt dealer halen? dus een gewone LMB die fendt trekkers verkoopt?
dirkie ten hove
Ziet er weer mooi uit allemaal maar 1 ding zegen zen niet zo snel de prijs !!!! 😉
Meneer Kool
@dirkie ten hove Kwaliteit heeft zo zijn prijs..

Maar knap trekkertje in iedergeval.
Deutz-oldie
Ik haat het als Fendt weer eens een nieuwe serie voorstelt. Véél te grote concurrentie 😛.
In het begin vond ik ze qua design niet zo geslaagd als de oude serie, maar intussen vind ik ze helemaal niet meer zo mis (om maar niet te zeggen dat ik ze mooi vind).
Er zullen er ongetwijfeld heel wat gaan rondrijden, want dit lijkt me toch nog steeds de populairste vermogenklasse.
Fendtvent94
De pk's vallen me toch wat tegen eerlijk gezegd. Heb wel eens gehoord dat er dit najaar vier-cilinders met 170+ pk van Fendt kwamen.
jmos
@Deutz-oldie

zo dacht ik ook over de nieuwe mf's. eerst vond ik ze niet om aan te zien maar nu vind ik ze helemaal niet verkeerd. erg mooi zelfs. het is gewoon een kwestie van gewenning. 😛
Koentjuh
@Siebenga

Die staat toch onder de lees meer link !?
SpaceCowboy
Check: www.fendt.com of/en www.abemec.nl voor meer info.
Brabant
Is er al bekend wat er allemaal verdwijnt?
StefanZ
fendt.com/int/5969.asp/ Link naar de fendt site
Renze
Quote @Fendtvent94:
De pk's vallen me toch wat tegen eerlijk gezegd. Heb wel eens gehoord dat er dit najaar vier-cilinders met 170 pk van Fendt kwamen.

Waarom wil je zo graag een vierpitter met veel pk's, ipv een zespitter ?
jmos
@Renze
wendbaar, licht, compact. en ga zo maar door.
Renze
@jmos 2.56 wielbasis zeiden ze in het filmpje, met een gewicht van 6.4 ton ? De oude 512-514 waren 5540kg en hadden een wielbasis van 2.61 dus wendbaar licht compact gaat volgens mij niet op voor deze 500 serie, of de 170pk Valtra vierpitter. WEL voor de 300 en 400 serie.
jmos
@Renze
dan snap ik ook niet waarom een viercilinder. voor de lengte hoeft het dus niet. en een zes cilinder trekt naar mijn idee beter door en kwa brandstofgebruik maakt het niet veel denk ik bij dezelfde pk s.
Renze
@jmos qua levensduur maakt het wel uit of je 4.04 liter of 6.06 liter hebt. de vierpitter is een storingsgevoelige variabele turbo nodig en van alles meer om dat vermogen te halen. Het is nu eenmaal mode, maar doe mij dan maar een 716 die maar 200kg zwaarder, en 14cm langer is als een 516 (voor het geval ik OOIT een Fendt zou kopen 😛 )
jmos
@Renze
ja. ik heb ook liever een 6pitter. op een of andere manier lijkt mij dat beter. en dan een zonder turbo. net zoals de dx van deutz met de uitspraak: “het volle vermogen op alle toerentallen.“ 😃
jmos
@Renze
oja. een fendt zou ik wel willen maar dan moet het een oude 5 of 600 zijn. dat zijn naar mijn idee de mooiste trekkers van fendt. (En toen kwamen ze met de vario 😞 )
WimBe
@Renze

Ben het geheel met je eens hoor, maar vergelijk je nu niet appels met peren? ivm. emissies wordt de motorkap nog voller gepropt als voorheen. Het lijkt me dat je de kortere bouw wel gebruiken kunt om het koelpakket ook nog ruimte te bieden?
Renze
@WimBe boven een zespitter heb je meer ruimte voor een roetfilter gecombineerd met SCR installatie. Bij deze 500 zit hij trouwens in de uitlaatpijp weggewerkt.
Renze
Quote @jmos:
ja. ik heb ook liever een 6pitter. op een of andere manier lijkt mij dat beter. en dan een zonder turbo. net zoals de dx van deutz met de uitspraak: %u201Chet volle vermogen op alle toerentallen.%u201C :D

Daarmee haal je geen emissie eisen, koppelstijging en brandstofverbruik meer. Ik denk dat de Deutz slogan komt uit de tijd dat men nog geen wastegates op turbos had, waardoor ze erg lang nodig hadden om op druk te komen als je gasgaf, en je in principe vanaf 16-1700 toeren vermogen erbij kreeg. Dat is met waste gate in de jaren 90, en variabele turbos van tegenwoordig, wel anders.

Wat mij betreft is het ideaal een motor met waste gate turbo en interkoeler, en 30pk per liter.
jmos
@Renze
ja komt ook uit de tijd van de dx. maar vindt turbo‘s niet zo mooi. heb liever gewoon een kale 6pitter.
Fendtvent94
@Renze

Ja dat vraag ik me ook af, maar ik had zo hier en daar geruchten gehoord dat het topmodel van deze 500 serie 180 PK zou hebben.
Renze
There aint no replacement for displacement 😃
unimogboppe
Vandaag folder binnengekregen van de nieuwe 500 vario!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
47
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
4