Fendt heeft officieel de 500 Vario serie voorgesteld vandaag.
Het gaat om vierpitters van de 110 tot 150 PK.
Zie bij de lees meer link een video van Landwirt.com over de nieuwe serie.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
landwirt.com/Fendt-500-Vario-Das-Comeback-einer-Le…
en hier film
-all-u
mooi filmpje is het wel he. kan ik mijn duits ook wat bijspijkeren. al kan ik het wel aardig goed verstaan. niet echt dat ik denk: "huhhhh???? wat wordt er gezegd?"
ik heb de folder voor me liggen
is precies een 700 die een paar tikken met de grote hamer heeft gehad
je hoef paardenboertje niet de spammen hoor
banden voor 480/65r28,achter600/65r38
zijn geen zwarte koppen maar afgeblinde gaten
hoe kom je aan die folder dan?
tf is (was) erg traag. kon er eerst niet eens opkomen. toen ineens wel maar erg traag maar gaat steeds beter nu. denk dat @tinus weer bezig is geweest.
nee. dit is de nieuwe 500. die tussen de 400 en de 700 in zit.
Ja oke snap ik maar ik bedoel dit is de vervanger van de 400?
kun je deze boekjes ook bij een gewone fendt dealer halen? dus een gewone LMB die fendt trekkers verkoopt?
Maar knap trekkertje in iedergeval.
In het begin vond ik ze qua design niet zo geslaagd als de oude serie, maar intussen vind ik ze helemaal niet meer zo mis (om maar niet te zeggen dat ik ze mooi vind).
Er zullen er ongetwijfeld heel wat gaan rondrijden, want dit lijkt me toch nog steeds de populairste vermogenklasse.
zo dacht ik ook over de nieuwe mf's. eerst vond ik ze niet om aan te zien maar nu vind ik ze helemaal niet verkeerd. erg mooi zelfs. het is gewoon een kwestie van gewenning.
Die staat toch onder de lees meer link !?
Waarom wil je zo graag een vierpitter met veel pk's, ipv een zespitter ?
wendbaar, licht, compact. en ga zo maar door.
dan snap ik ook niet waarom een viercilinder. voor de lengte hoeft het dus niet. en een zes cilinder trekt naar mijn idee beter door en kwa brandstofgebruik maakt het niet veel denk ik bij dezelfde pk s.
ja. ik heb ook liever een 6pitter. op een of andere manier lijkt mij dat beter. en dan een zonder turbo. net zoals de dx van deutz met de uitspraak: “het volle vermogen op alle toerentallen.“
oja. een fendt zou ik wel willen maar dan moet het een oude 5 of 600 zijn. dat zijn naar mijn idee de mooiste trekkers van fendt. (En toen kwamen ze met de vario )
Ben het geheel met je eens hoor, maar vergelijk je nu niet appels met peren? ivm. emissies wordt de motorkap nog voller gepropt als voorheen. Het lijkt me dat je de kortere bouw wel gebruiken kunt om het koelpakket ook nog ruimte te bieden?
Daarmee haal je geen emissie eisen, koppelstijging en brandstofverbruik meer. Ik denk dat de Deutz slogan komt uit de tijd dat men nog geen wastegates op turbos had, waardoor ze erg lang nodig hadden om op druk te komen als je gasgaf, en je in principe vanaf 16-1700 toeren vermogen erbij kreeg. Dat is met waste gate in de jaren 90, en variabele turbos van tegenwoordig, wel anders.
Wat mij betreft is het ideaal een motor met waste gate turbo en interkoeler, en 30pk per liter.
ja komt ook uit de tijd van de dx. maar vindt turbo‘s niet zo mooi. heb liever gewoon een kale 6pitter.
Ja dat vraag ik me ook af, maar ik had zo hier en daar geruchten gehoord dat het topmodel van deze 500 serie 180 PK zou hebben.