Ik heb de verstuivers van mijn farmaal D-430 laten reviseren.
Ook heb ik de gloeispiralen eruit gehaals en er stiften in gezet.
De trekker liep voor de tijd ook wel al wou hij alleen slecht aanpakken maar als hij eenmaal liep dan liep hij als een zonnetje.
Alleen is nu het geval dat ik hem helemaal niet meer aan het lopen krijg.
Hij rookt wel veel en krijg de hele tijd het idee dat hij kan aanslaan maar dat doe hij niet.
Nu is mijn vraag toen ik de verstuivers eruit heb gehaald zaten aan de onderkant plaatjes tussen (deze zaten er los tussen)
Toe ik de verstuivers heb opgehaald hebben ze de plaatjes er nog wel bij gedaan maar waren niet schoongemaakt o.i.d.
Moeten die plaatjes er nog tussen of kan ik deze weg laten?
Als ik aan het onluchten ben krijg ik overal dieselolie alleen in de terugvoer leiding niet, weet iemand wat dat kan zijn?
Normaal krijg zo'n beetje alles wel aan het lopen alleen snap ik er nu even helemaal niets meer van.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Farmall D-430 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
70% ... en die andere 30%?? compressie heeft hij genoeg.
Is het ook mogelijk dat de brandstofpomp die 150bar van de verstuivers niet aankan? (lijkt me trouwens sterk want hij rookt wel)
Dus ook de oude plaatjes terug zetten heeft geen zin daar deze al ingedrukt zijn en waarschijnlijk niet meer goed afdichten.
Weet je zeker dat de gloeistiften warm worden?
Feitenlijk moet je die altijd vervangen zodra je de verstuivers er een keer uit hebt gehad.
Zoals je wellicht weet komt iets wat je gedemonteerd hebt zelden 100% op de zelfde manier weer gemonteerd.
Die ringetjes kosten de wereld niet, dus even een paar nieuwe halen. De kurkringen bovenaan de verstuivers kun je ook beter vervangen.
Wat je wel even makkelijk kunt testen is of de verstuivers daadwerkelijk compressieverlies hebben nu.
Dit doe je dmv van een beetje vloeistof rondom de bovenkant van de verstuiver waar hij in de kop gemonteerd zit.
Zie je hier luchtbellen ontstaan tijdens het starten dan weet je ook dat je compressieverlies hebt.
Hoeft niet eens zoveel te zijn, maar het kan net genoeg zijn om ervoor te zorgen dat jouw trekker niet aan wil pakken.
die andere 30% kan je idd zien al compressie en klepspeling.
als je je verstuivers eruit trekt en wel aangeloten laat aan de leiding. dan starten als er nevel uitkomt kan de pomp het gewoon aan
Je hebt het over kurkringen bovenaan de verstuivers. zitten die dan tussen de verstuivers en de kop? toen ik de verstuivers er heb uitgehaald zat er ook niets tussen.
Maar zoals ik het lees zijn die "brandringen" dus voor de afdichting en weer gebruiken kan dus niet. beetje stom van het lmb waar ik ze heb laten reviseren, hadden ze ook wel even kunnen zeggen dat daar nieuwe tussen moeten
Ik heb de gloeicontrole er nog wel tussen zitten maar daar moet hij wel om willen lopen
de ringen zitten tussen de verstuiver en de kop, wij hebben ze toen gewoon opnieuw gebruikt gewoon wat al gezegt wer klein beetje vet er tussen en weel vast zetten
Zo ja, ga er dan even weer heen en vraag er even naar.
Die zijn doorgaans wel coulant.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of er bij jou ook kurkringen boven om de verstuivers zitten, maar vaak zie je dat wel.
Die hebben natuurlijk niks met het compressieverhaal te maken, want tegen gasdruk zijn ze niet bestand.
Die dienen uitsluitend voor afdichting voor vloeistoffen, zoals je ook vaak een kurk pakking tussen bv je cilinderkop en kleppendeksel hebt zitten.
De koperen ringetjes die jij moet hebben zijn ongeveer 1 tot 1,5 mm dik, en moeten precies in het verstuivergat passen, en het gat in de ring moet om de verstuiver gaten heen passen.
De LMB heeft de juiste vast wel op voorraad.
Moeten de verstuivers op moment worden aangedraaid?
Alles goed schoongemaakt. nieuwe koperen ringen erin.
Na dat het allemaal gebeurd was maar weer eens starten.
Eerst weer alles ontluchten. en toen.......accu weer bijna leeg. vloek vloek....case 733 ervoor startkabels ertussen, even gloeien, en starten maar. na 2 slagen liep hij al.
wel een beetje roken maar dat is na een tijdje meest weer weg.
Oooohw, vandaar dat ik nooit startproblemen heb.
B.T.W.: Verklaar eens, waarom dat $#@&^%$#-ding met startkabels wel starte (%$#)&@# ?