TSA

Ga misschien een TSA 125 aanschaffen. Bouwjaar 2006. 3000 uren. Graag jullie ervaringen met deze trekkers?

Deel dit topic

Reacties

koeninterfan
Ze janken heel erg uit de achterbrug! Ik zeg: Zoek een mooie TM 120! 😄
johndeere6230
Vraag het aan @Wilting NH 😉
newholland6640
@koeninterfan

Dat zegt iedereen. Veel newhollands doen het ook wel. Maar is het ECHT een belemmering?
ford8630power
Wij hebben een vergelijkbare MXU, en het enige wat wij hebben gehad na 5500 uur is een nieuwe pomp omdat die steeds doorpompte als het niet nodig was. Trek een keer aan een hydro hendel en luister of hij niet door pompt als je hem los laat.
woutkuiphuis
Quote @newholland6640:
Maar is het ECHT een belemmering?

Nee vind ik niet.

Zijn goede New Hollands, de meningen zijn er over verdeeld de een vind het een schijt ding de ander vind het een fijne..
Ik vind het wel een fijne trekker het schakelen moet je even aan wennen maar is heel goed te doen 😉
joellll
Die van bij het bedrijf waar ik werk bevalt prima geen iedee hoeveel uren en geen last van een fluitende achterbrug
Jarno slager
Wij hebben een tsa 100 maar die bevalt wel goed
TLA-TSA
Geen ervaring met een TS 125A, maar wel veel met een TS 100 A, die op de motor na gelijk is. Shiften en omkeer gaat soepel, groepen schakelen van b naar c niet, moet je nagenoeg stilstaan, maar dit gebruik je bijna nooit. Goede hydroliekobrengst, klein hefbereik.
ErDee
Het is trouwens TS125A, om het even recht te zetten.
NHtvt135
TS125A ken ik niet maar de TS110A ken ik wel zijn goede degelijke trekkers, het verbruik valt volgens mij wel mee, bij ons staat ie vaak voor een cebeco 16tonner, met een gewichtje in de neus wil ie wel hoor trekken maar, het schakelen vind ik persoonlijk erg handig is zeker geen belemmering, maar ik zeg rij er eens zelf mee en dan kan je al heel veel meer te weten komen, suc6 ermee!
driver-roy
Goeie trekkers, alleen soms met schakelen beetje bokkerig en beetje zwiemelig op de weg.
RTSR97
Me oom heeft er een in de begonia's die bevalt prima,
uren onbekend
ook voor vrezen en diepwoelen doet hij het best
john deere 6630
Ik zelf heb ook een paar dagen met een tsa 135 gereden en tussen versnelling 12 en 13 valt die bijna stil en ik vind heb net iets te traag schakelen. ze verbruiken ook wel redelijk veel, maar ze hebben wel een mooie ruime cabine.
ErDee
@john deere 6630 Omdat ie dan schakelt van groep. Duurt wat lang ja.
t6010plus
Wij hebben een t6010 plus, net 4 jaar maar bevalt heel goed nog niks aan gehad, mooi wendbaar en compact.
dave 7810
Me buurman heeft een MX135U een Case is hetzelfde als TS135A, dit gefluit komt volgens mij door lucht aanzuiging ergens waar het niet hoord. Als hij een km of 2 bij ons vandaan is kan ik niet slapen met dat gejank!
TLA-TSA
@john deere 6630
Moet je eens proberen met de koppeling, kun je horen als die inschakelt, gaat ook sneller dan.
@dave 7810 Gefluit is volgens mij gewoon de uitlaat, had oude TS 100 A van m'n oom ook. Naar mijn idee wel de beste TSA's, met de 'oude' motor, die aan de minste emissie eisen hoeft te voldoen 😉
nhmonteur
Heel wat ts-a trekkers lopen op mijn werk. zijn goede degelijke trekkers. janken in de achterbrug doen ze idd wel eens maar dit kan verder geen kwaad, tenzij je dit een hinderlijk geluid vind.
het schakelen tussen 12 en 13 duurt idd vaak wat langer, dit komt omdat hij dan een groep moet schakelen.

van welk type is de ts125a, een delta of plus?
tombo
Een plus.
nhmonteur
@tombo ok, nou als hij je aanstaat dan zal ik zeggen DOEN
stannetje96
@t6010plus spuiten jullie ook met die trekker?
dave 7810
@TLA-TSA

Open pijp er op en het is over? Haha 😛 Mij maakt het niet uit de cabine is zeker zo stil dat de buurman er geen erg in heeft 😛
Wilting NH
Wij hebben 6 jaar een tsa 115 gehad van bj 2006, dit was een super trekker, bij de eerste tsa's waren de tandwielen niet gepolijst, dus die joelen meer als de latere, bij deze zijn ze het al wel. het enigste verschil tussen 115 en 125 is dat de 125 een commonrail is en de 115 niet. maar die van ons wou tenmiste trekken als een leeuw, en weinig trammelant mee. vind nog steeds jammer dat die weg is (hebben um ingeruild om de uren niet om technische redenen)
TLA-TSA
@dave 7810
waarschijnlijk wel ja, maar 't was ook wel makkelijk zo'n herkenbaar geluid, wist je direct dat et da TSA was 😄
dave 7810
@TLA-TSA

Ja hier in de buurt weet je precies welke boer zo'n ''gier ding'' heeft 😛
Newholland-Fendt
Wij heben thuis een van de eerste T6050 plus, eigenlijk haast hetzelfde als een TS125A. Bevalt erg goed!
JDpander
Het is een goeie trekker, thuis hebben we een tsa135 plus. het schakelen tussen de 12 en de 13 duurt wat te lang. met een volle gronddumper ofzo sta je in het land dan bijna stil. verder hebben we hem nu bijna 5 jaar en is er alleen iets met de brandstofleiding geweest. en een soort van stekker die was doorgebrand, waardoor er niks meet werkte. verder is het voor ons een super trekker
t6010plus
@stannetje96 nee wij spuiten nooit en hebben geen spuit,
al het andere land werk wel en voor de voerbak, is nu net 4 jaar en draait 1000 uuren per jaar 😉
stannetje96
@t6010plus ok, want buurman had ook een T6010 maar die kreeg em niet de kopakker op met de spuit. toen na een week meteen weer ingeruild voor T6020. die trekt em wel
machendrickx
Wij hebben thuis een ts100a plus. We hebben alleen 1x problemen gehad met de automaat. Het was een dure reparatie, maar die viel in de verzekering. Verder kun je ook de koppeling gebruiken voor naar zijn 12 naar zijn 13 te gaan. Dat gaat wel sneller. Verder rijdt hij erg comfortabel met vooras vering en cabine vering. Wij hebben een preirooier die redelijk zwaar is en die voor het grootste gedeelte recht van de tractor hangt. Dan rijdt hij op de weg niet fijn, hij zwabbert dan heel erg, maar als er iets zwaars recht erachter hangt rijdt hij fantastisch 😃
machendrickx
@stannetje96
Dat is wel heel raar dat je met 10 pk meer zoveel meer kan doen. Lijkt mij niet het geval.
stannetje96
@machendrickx komt omdat je met de kopakker oprijden je een bocht maakt en je heb nog druk erop, dit trekt wel redelijk zwaar. hierdoor sloeg die gewoon af.
het is ook een behoorlijk grote spuit hoor 😛
nhmonteur
@machendrickx het kan zijn dat die T6020 een commonrail motor heeft en die T6010 niet. De common rail motor houd veel langer vast dan de motor met mechanische pomp. dus daar kan het verschil ook in zitten dat de 6020 veel meer doet.
machendrickx
@nhmonteur
Als je het zo zegt kan het wel, maar ik dacht dat de T6000 helemaal commonrail waren. Blijkbaar niet, want je bent niet voor niets monteur van nh. Bij de TS-A serie is het precies hetzelfde ts100a plus mechanisch en ts110a plus commonrail. Wij hebben spijt dat we geen ts110a plus gekocht hebben in verband met commonrail motor. Wat is eigenlijk het verschil tussen een T6000 en TSA plus serie? Behalve de benaming.
jmos
@stannetje96
hee. ben net een artikel in de landbouwmechanisatie aan het lezen en dan op een bepaalde pagina met een nh t6020 en het verhaal had ik eerder gehoord hier. 😃 wel een mooi artikel over die nh.
stannetje96
@jmos waar gaat dat artikel over dan?
jmos
@stannetje96
de titel is:
“trekkerkosten
tweeënhalf jaar onderweg

landbouwmechanisatie volgt sinds mei vorig jaar drie akkerbouwers uit de kop van Noord-Holland die even daarvoor een nieuwe trekker hebben aangeschaft. Hoe bevallen de trekkers van hun keuze? Wat hadden ze graag anders gezien? En vooral: Hoe hoog vallen de kosten voor onderhoud en brandstof in de praktijk uit?“

Dit zijn de titel en inleiding en dan is een van de drie akkerbouwers ( gert pons ) de eigenaar van de t6020 waar jij het eerder over had. 😄
stannetje96
@jmos klopt, dat is me buurman.
wie nog meer? ken ik misschien ook
dave 7810
@stannetje96

Wel een beetje een buurman die uit de richting zit dan
stannetje96
@dave 7810 gert pons? dacht het niet.
dave 7810
@stannetje96

Die woont toch medemblikkerweg?
stannetje96
@dave 7810 op de hoek van de medemblikkerweg en onze weg 😉
dave 7810
stannetje96
@dave 7810 hij woont dichterbij ons dan moors die naast ons woont.
jmos
@stannetje96
edwin borst en niels kistennmaker zijn de andere twee.
stannetje96
@jmos ok die ken ik verder niet.
jmos
@stannetje96
ik ook niet. 😃
stannetje96
@jmos verrassend 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
48
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
4