Illustratie van:

New Holland T 7050 - Kalibrierung Versnellingsbak.?

Hoe kan ik Kalibreer de versnelling bij het NH T 7050 PC.?

Deel dit topic

Reacties

nhmonteur
Zorg ervoor dat je olie op bedrijfstemperatuur is, dus minimaal 60 graden.
zet de trekker op de handrem
Dan start je de trekker terwijl je haasje en schildpadje tegelijk ingedrukt houd.
nu komt de temperatuur van je olie in je dashbaord te staan.
zet je handgas op ongeveer 1200 toeren, alle verbruikers uit zoals verlichting en airco. trap de koppeling in en zet je shuttlehendel in de vooruit.
dan druk je 1 maal op het haasje.
Als het goed is komt er dan PT te staan. Wat dan het makkelijkste is om te doen is de knop voor automatisch schakelen 3 maal indrukken.
Nu gaat de trekker alle kopellingen en sensoren calibreren die nodig zijn voor het schakelen.
dit zijn PT,DT,A,B,C,D,E,F1,F2,F3,R,19

Als alle koppelingen zijn geweest dan komt automatisch koppling A weer in beeld.
Dan zet je de trekker uit en wacht minimaal 10 seconden om de waardes op te slaan.

Je transmissie is nu volledig gecalibreerd.
Maar wil je hem echt goed gecalibreerd hebben dan kan je het beste even langs je dealer want die kunnen hem nog fijner afstellen.
succes ermee
ErDee
@nhmonteur Super uitleg!
ErDee
Sicherstellen, dass das Öl auf Betriebstemperatur ist, also zumindest 60 Grad.
Den Traktor auf der Handbremse stellen.
Dann starten Sie den Traktor während Sie Hase und Schildkröte gleichzeitig gedrückt halten.
Jetzt erscheint die Temperatur vom Öl im Dashbaord.
Handgas auf etwa 1200 Umdrehungen stellen, alle Verbraucher wie Beleuchtung und Klimaanlage aus. Treten Sie die Kupplung und setze den Vorwärts-Rückwärts Hebel nach vorne.
Drücken Sie dann 1 Mal auf den Hase.
Wenn alles stimmt erscheint im Dashboard PT. Dann die Taste für die automatische Schaltung 3-mal drücken.
Nun werden alle Kupplungen kalibriert.
Die Kupplungen sind PT, DT, A, B, C, D, E, F1, F2, F3, R, 19

Wenn alle Verbindungen kalibriert wurden, wird automatisch Kupplung A eingesetzt.
Dann setzen Sie den Trecker ab und warten Sie mindestens 10 Sekunden, um die Werte zu speichern.

Das Getriebe ist jetzt vollständig kalibriert.
Aber wollen Sie ihn wirklich gut kalibrieren ist es am besten vom Händler zu tun lassen, da er es noch besser Einstellen kann.
Viel Glück
jeroen13
@nhmonteur
amai mooie uitleg! en hoe doe je hat met een TM 155 Power Command? hetzelfde of niet?
ferguson-6475
@nhmonteur mooie uitleg!! 😄
interpowerrr
Ik zeg tijd voor een vario 😉
valmet 605
Hoe lang gaan die NH's nog door met die bak? de 60 Serie verliep al en nu nog steeds bij nieuwere modellen??
sterkte met die bak. Zover ik weet blijven ze verlopen. Ik kan het mis hebben natuurlijk!
Fast Eddy
@valmet 605

Meestal als de stroom eraf is geweest moet je ze al kallibreren. En bij intensief gebruik mooet je ze regelmatig kallibreren.
NHFelix
Altijd Bedankt he Alleman.! 😉
ErDee
Het beste dus maandelijks calibreren?

Am besten also Monatlich Kalibrieren?
ErDee
@interpowerrr Dan begin er maar eentje in je inter te bouwen 😉 😃
samie
Wat is kalibreren?
ErDee
@samie Ales weer op de goede plek zetten en afstellen zeg maar.
nhmonteur
@jeroen13
een tm 155 is in princiepe hetzelfde alleen krijg je daar geen PT en DT.
jeroen13
@nhmonteur ok dank u!
Siebenga
Ik doe het om de 100 uur! Maar het blijven klapperbakken!
nhmonteur
@Siebenga jammer want je kan ze erg lekker laten schakelen.
Siebenga
@nhmonteur met een volle opraapwagen.. maar ben je weer op weg naar het land is het weer hopeloos.. zelfde verhaal als met een volle of lege tank..

NEe wat dat betreft vond ik de autocommand veeel fijner
basia
@nhmonteur

Is kalibreren in feite niet de computer weer aanpassen om de goede olie-druk en aanstuurtijd weer te krijgen ?
Dit vanwege de slijtage in je platenpakketen e.d.

In de automobiel automaat bakken gebeurt dit al automatisch ; dus is een lamellen-pakket nieuw of bijna versleten ; je voelt het echt niet aan het schakelen !
nhmonteur
@Siebenga dat ben ik met je eens dat een autocommand soepeler rijdt, maar als een PC goed gecalibreerd is dan maakt het niet uit of een tank leeg of vol is. hij moet altijd goed blijven schakelen.
soms kan het ook zijn dat de chauffeur zo schakeld dat het best wel bokkerig gaat. want je kan het schakelen zelf ook afstellen als je bv op de automaatstand rijd.

@basia
ja dit klopt helemaal, alleen bij tractoren met een schakelbak moet je dit zelf doen. heb je bv een tvt die doet dit ook zelf.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7050 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
33