Fendt opend nieuwe fabriek

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
Let op! Fendt gaat spijt krijgen
boegie
Ja, in deze tijd....
johndeerefendtfan
@Siebenga

Omdat?
rickjd
@Siebenga
Hoezo?
Wim3065
Opent 😄.
eddyscania
@Siebenga

ik denk dat ze durven..........
MarcelFendt
@Siebenga of niet..

omdat het nu laag is met de drukte in de bouw, kan men voor minder meer laten bouwen!

aannemers gaan voor minder aan het werk en hebben dan wel minder winst maar toch werk! mensen die nu geld hebben laten dan ook eerder wat bouwen als 5/6 jaar terug!

een stukje economie fendt kan nu een fabriek laten bouwen die 5/6 jaar geleden mischien een 1/4 van het bedrag meer kosten!

is de economie straks weer op peil hebben hun een nieuwe fabriek voor een prikie ( bij wijze van spreken! )
stuifzand
Tegelijke tijd is de nieuwe 500 serie gepresenteerd op de
BayWa-Stand des Bayerischen Zentral-Landwirtschaftsfestes (ZLF)fendt.com/de/aktuelles_fendtnews_9299.asp/
Over twee weken gaan we weer een kijkje nemen in Bayeren
Siebenga
Het gaat niet alleen om het bouwen van de fabriek maar vooral het gebruik er van! Ben zeer benieuwd hoe ze de productie gaat oppakken! Minder orders en de fabriek gaat gewoon 3 weken dicht of enz enz enz! Ze zullen het wel weten zeggen we dan 😉
Wim3065
Is het Fendt of Agco die een fabriek bouwt? Als je meerdere merken in dezelfde fabriek kan laten construeren, dan is het ook terug een heel ander verhaal. We hebben MF, Challenger, Valtra, Fendt... Als je in allemaal dezelfde techniek draait...
JD6930
Wat moet je toch met een kilometer lange productielijn? Is dat voor het verbeteren van de werkgelegenheid en de arboomstandigheden

nr 1 onderstel, nr 2 achteras, nr 3 vooras, nr 4 moter, nr 5 schroef 1 om de motor vast te zetten, nr 6 t/m 10 de rest van de schroeven en bouten om he,m vast te zetten, nr 11 cabine, nr 12 cabine vast zetten, nr 13 motorkap nr 14 motorkap vastzetten, nr 15 achterwiel links, nr 16 achterwiel rechts, nr 17 voorwiel links, nr 18 voorwiel rechts, nr 19 wielen vastzetten, nr 20 achterhef aansluiten, nr 21 motor aansluiten, nr 22 cabine aansluiten, nr 23 ramen wassen, nr 24, in de trekker stappen, nr 25 gaan zitten, nr 26 je hand richting de sleutel begeven, nr 27 de trekker starten, nr 28 het stuur vast houden, nr 29 in zen vooruit zetten, nr 30 gas geven, nr 31 van de bamd af en de fabriek uit... Tja, zo kun je wel aan de arbowetgeving voldoen, hoe kun je toch in godsnaam een kilometer mensen aan een trekker laten sleutelen voor hij klaar is? of is dat bij ieder merk dat de productielijn een kilomter lang is?
Stef_S
@Wim3065 Agco bouwt, Fendt produceert. In het nieuwe gedeelte komt enkel Fendt van de band.
@Wim3065 ik denk niet dat er een combinatie van merken uit die fabriek gaat rollen 😉
Wim3065
Waarschijnlijk staat het in de tekst, maar het is niet zo eenvoudig als je geen Duits leest 😉.
ramrod
@JD6930 Iets verder in het artikel staat dat een trekker gemiddeld uit 10000 onderdelen bestaat, dus moet er elke 10 cm van de band een onderdeel gemonteerd worden; valt me toch?
Johndeere6210r
@ramrod

Niet alle onderdelen worden ter plaatse aan de band gemonteerd e. Je hebt stukken die voorbereid worden die ze al monteren op voorhand dus, tot een groter geheel en dan aan de band op de trecteur zetten e 😛
ramrod
@Johndeere6210r
Ja je hebt gelijk, het is maar een suggestie, maar anderszijds staan zulke componenten ook wel eens op een lopende band..
Johndeere6210r
Quote @Siebenga:
Let op! Fendt gaat spijt krijgen

Waarom zou Fendt hier spijt van krijgen? Dat zijn ook projecten die lopen jaren op voorhand, die ook niet zomaar stopgezet kunnen worden wanneer het wat minder gaat. Het zou alleen maar meer kosten dan.
dicky
JDe wereld is groter dan europa waar het niet zo goed gaat met de economie maar zuid-amerika, china en rusland zijn wel degelijk groeimarkten. Ze maken ook variobakken voor andere trekkermerken en dat worden er steeds meer. Zelfs in duitsland) gaat t niet heel slecht met de trekkerverkoop. En stilstand is achteruitgang. Fendt is klaar voor de toekomst.
Johndeere6210r
@JD6930

Je hebt de helft nog niet opgesomd wat er allemaal bij komt kijken 😛. Je zou er van verschieten hoeveel werk er niet is tegen dat je een volledige trekker geassembleerd hebt 😉.
Johndeere6210r
@dicky

Als ik denk aan de lanbouw in china zie ik daar nog niet direct een nieuwe fendt vario uit de 500 reeks rijden. Die staan daar nog decennia achter. Idem dito met grote delen uit Zuid-Amerika.
stuifzand
Dit is nog maar het begin in Aschbach-Baumenheim
In Marktoberdorf komt ook nog een nieuwe hal.
Of het allemaal succes heeft kun je vraagtekens bijzetten daar in China de 3 en 400 vario al nagebouwd wordt.
Claas zet er ook een super hal bij en de Fabriek word geheel gemoderniseerd.
Ze kijken toch wel in de toekomst en trekken denk ik leering uit M.F die door Chineesen is gekocht en nu weer terug komt naar Frankrijk.
Zag een hele reportage op Discovery.
JD6930
Quote @Johndeere6210r:
@ramrod

Niet alle onderdelen worden ter plaatse aan de band gemonteerd e. Je hebt stukken die voorbereid worden die ze al monteren op voorhand dus, tot een groter geheel en dan aan de band op de trecteur zetten e

Inderdaad. Cabine is al van top tot teen klaar, motor hetzelfde, en zo zij ner nog meer dingen. Het is in elakar schroeven, dingen aansluiten en klaar zijn ze. Het meeste is van te voren al ergens in een andere fabriek in elkaar gezzet, ik snap wel dat er meer werk bij komt kijken alsj e denkt, maar een kilometer lang aan een trekker sleutelen die om de paar meter een weer een stuk completer wordt?

Is dat bij JD Mannheim enzo ook? Wist in iedergeval niet dat ze zo'n eind op de band staan voor ze de fabriek uit rijden.

Als je hoort hoeveel er per uur uit rollen...
Johndeere6210r
Quote @JD6930:
Als je hoort hoeveel er per uur uit rollen...

Hoeveel rollen er zo per uur van de band? Dat weet ik namelijk niet 😉
fendt 590
@Johndeere6210r ik denk dat je nog verbaast van zal zijn in welke landen over de wereld er Fendts rijden.ben zelf 3 keer bij Fendt geweest en ze hebben nooit niet veel montage hallen bij gebouwd.ze bouwen alle type trekkers door elkaar,mischien door de nieuw bouw gaan ze dat veranderen.
en op een keer kan je niet meer trekkers bouwen dan dat er ruimte is in de fabriek.en met deze uitbreiding is Fendt er klaar voor om er meer te bouwen als dat nodig is denk ik.ze denken vast vooruit.
Mengeledriver
keeko
Leuke lasershow!
Renze
Een cabine zit doorgaans even veel onderdelen in als in een motor of versnellingsbak. al die kleine kutdingetjes tikt hard aan.
JD6930
Quote @Johndeere6210r:
Quote @JD6930:
Als je hoort hoeveel er per uur uit rollen...

Hoeveel rollen er zo per uur van de band? Dat weet ik namelijk niet

Geen idee. Maar wel veel. Ik heb het ooit gehoord, maar weet het preciese aantal niet.
KHD Deutz-Fahr
Quote @stuifzand:
Zag een hele reportage op Discovery.

Link of hoe heet die documentaire ? Alvast bedankt! 😄
stuifzand
@KHD Deutz-Fahr
Ik weet niet de naam van de documentaire maar het ging om grote bedrijven die de laaste jaren Europa hebben verlaten of verkocht zijn aan Cineesen.
De documentaire was afgelopen woensdagmorgen 26-9-12
ITO een Chinees investerings bedrijf had M.F. opgekocht en de gehele fabricage over gebracht naar China.
In een kleine plaats in Frankrijk bleef een lege fabriek achter met wat machine`s en ontslagen specialisten.
De Chinees kreeg al gauw door dat zij niet het specialisme hadden en hebben de Fransen om raad gevraagd.
In de oude Franse fabriek komen nu afgebouwde trekkers uit China en worden in Frankrijk geheel ontmanteld en volgens Europeese normen opgebouwd.
KHD Deutz-Fahr
@stuifzand

M.F. is van Agco, een Amerikaans bedrijf! Er is niks van de Chinezen bij 😉!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
2