New holland t6020
Ik ben aan het werk op een 6020, maar er brand altijd een lampje met een pijltje omhoog, recht onder de urenteller. Wat is dat?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het zit dus in het vakje waar 2 lampjes zitten?
in het midden van het dashboard?
Ja
sst... :lol:
denk het..
welke van de 2 onder of boven?
heeft die ook zo'n knopje dat je met een druk op de knop toerental kan veranderen?
van bijv 1800 naar 1000?
want dat hebben we wel op onze T6070. en dat lampje zit op die plek, die hij beschrijft
dus de bovenste deze foto?
zelfde plaatje toch?
ja dat hebben wij ook dat is het lampje van de EMS
Toerental (EMS) is onder, dus dat is dan de boost of niet?
is dat de boost?
dat keteltje met pijltje
ja bij ons wel die er onder lijkt een beetje op een toereteller, en dat is bij ons het lampje voor dat met de toeren te regelen.
ja als het goed is wel, wat voor werk was je aan het doen?
??????????? keteltje ?????? motorblok !
klopt .. dat is de powerboost ! wat dee je op het land voor werk dan ? aftakas werk ?
of was dat andere serie?
ik denk ook dat hij aan het freezen was, maar als je in de automaat over de weg rijd gaat hij ook aan.
ik ook, bij ons is dat ook maar de dealer zegt dat hij er ook niks aan kan doen.
tenminste, wat ik heb gezien.
misschien wel bij me vader...
nouw... bij ons schakelt hij soms de boost al in de 14de versnelling in maar dat licht er dan ook weer aan hoeveel toeren de motor draait.
maar die heeft van zich zelf al meer vermogen , met freezen ook niet?
maar dat zal ik moeten navragen aan me pa.
ooh oke maar dat kan ja, misschien zitten er dan weer verschillen in een 4 cilinder en een 6 cilinder.
ja daarom het zal wel ergens mee te maken hebben,
maar @Fendtgek heeft nu zijn antwoord wat het was
ja , 2 weten meer dan 1
ohh ja
ik heb het ook aan de baas zelf gevraagd, en die had geen idee. Lampje brand altijd al op die trekker, heb er al heel wat uurtjes mee gemaakt, en dacht van ik zal het nu eens uitzoeken. Nu is het duidelijk, had ook al eens in het boek gezocht (wist dat dit antwoord toch komen zou vroeg of laat) maar daar stond het niet duidelijk in beschreven zoals ik me kan herinneren.
bedankt in ieder geval!
Het aan gaan van het lampje betekent trouwens niet dat je gelijk de volledige boost erbij krijgt, de computer regelt zelf hoeveel boost hij erbij doet.
Het aanzetten van je aftakas tijdens het rijden terwijl er niks aan zit heeft in het allereerste begin gekunt, alleen was dit een softwarefout en is dit later hersteld. Als het goed is, is dit vanaf de t6000 serie niet meer mogelijk.
Nee hij is ook niet altijd aan hoor. Bij draaien op de kopakker enzo is hij wel uit, maar 9 van de 10 keer als je op t dashboard kijkt brand hij wel. Maarja, als je op de trekker zit doet hij ook meestal wel aftakaswerk, dus dat klopt dan wel.