Illustratie van:

Same Centurion 75 - slaat af

Hallo tfers
mijn centurion slaat som af als ik ineenkeer het gas los laat en de koppeling intrap
voor een bocht. heeft iemand misschien enig idee hoe dit komt ik hoor het graag

alvast bedankt sebastiaan

Deel dit topic

Reacties

Tom VB
Brandstof tekort vermoedelijk ? Werkt je opvoerpomp wel naar behoren ?
old man jose
Het kan ook zijn dat je regulateur stang te zwaar gaat doordat deze misschien gecorrodeerd is, als je gas terugneemt schiet deze stang helemaal op nul dus stopt eigenlijk de brandstof toevoer, als de regulateur te langzaam terug is dan slaat daardoor je motor af. dit kun je op tweemanieren oplossen de handgas op ong 1000 toeren zetten , je kunt ook de pomp open maken en de regulateur goed gangbaar maken.
suc 6
jmos
@old man jose
bij onze renault valt die ook uit als je het gas helemaal terugdoet als hij warm is. als je een beetje gas geeft of als hij koud is blijft hij wel lopen. weet jij wat er is? (Hij loopt met ong. 400rpm stationair)
Tom VB
@jmos
stationair schroef op de pomp goed afstellen dus.
jmos
Quote @Tom VB:
stationair schroef op de pomp goed afstellen dus.

dacht ik zelf ook maar wist niet zeker. en het is een rotorpomp maar ik zal er verder niet aan zitten.
Tom VB
@jmos
Je moet je stationairtoerental ff wat hoger zetten en klaar. Simpel klusje, even naar de smid rijden anders.
jmos
Quote @Tom VB:
Je moet je stationairtoerental ff wat hoger zetten en klaar. Simpel klusje, even naar de smid rijden anders.

dat kan ik zelf wel. zo moeilijk is dat niet. en anders de smid is niet ver maar mag (volgens de wet) er niet heenrijden. (ouders hebben andere gedachten dan die blauwpetten maar goed. 😃 )
hermanmuntstra
Een heel flauw antwoord: komt het niet omdat je aan je stuur draait om een bocht te maken?
joop-same
De regelstang op de brandstofpomp heeft een begrenzing
voor min.en max. uitslag.
het begrenzings pennetje(staaldraadje) van de min.kant
is gebroken,en daar blijft de regelstang op klemmen.
De hele pomp moet je eruit halen om dit te verhelpen.
Het kan verder geen kwaad dat het pennetje stuk is.
Als je de pomp eruit neemt, moet er wel precies de zelfde
pakkingen en afstelplaatjes tussen.
unimogboppe
Ha kollertje. brandstof tekort doordat je het gas tever los laat. iets handgas erop laten. heeft de centurion 75 op mn werk ook.
Wimsumar
Beste
Quote @Jmos:
Je moet je stationairtoerental ff wat hoger zetten

Dat stelschroefje zit uitwendig, boven op de brandstofpomp (schroefje waar het heveltje van "het gasgeven" tegen aan komt).
Zet 'm maar op +/_ 700 toeren.
jmos
@Wimsumar
nee. 700 is wel weer erg veel vindt ik en me vader ook. maar hij loopt bij 350rpm en lager valt ie uit. maar koud draait hij stationar 400rpm en als hij warm is dat lager. maar hoe komt dat dan?
Mielmonteur
700 veel? Is heel normaal hoor!?
Rega
600/700 toeren is normaal stationair toerental, start ie ook makkelijk. Rond de 500 toeren gaan ze stuiteren.
johndeere920
@unimogboppe ken ik jou ofzo (dat je me achternaam weet)
unimogboppe
@johndeere920 we hebben wel is samen bier gedronken:P
johndeere920
@unimogboppe zo goed kunne maar wie ben je dan
306LS
Onze draait op 600 toeren en de meeste traktoren die ik gezien heb ook rond de 600 dus denk dat dat normaal is
tjerk-koetje
Koop een JD 😃
johndeere920
@tjerk-koetje zou wel willen maar daar is geen geld voor tenzij jij wat over hebt
tjerk-koetje
@johndeere920

nee hoor,

kan het beter bewaren voor de slechte melkprijs die eraan komt 😃
johndeere920
@tjerk-koetje
danword het dus geen jd jammer weer

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Centurion 75 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
1