Illustratie van:

Same Atlanta 45 - hoe pomp vervangen

Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen,
maar de pomp is op hol geslagen en sins dien wil hij alleen nog maar half gas lopen en loopt dan ook nog beroerd daar bedoel ik mee soms loopt hij met 1100 rpm en dan in eens met 2200rpm zonde aan de gas hendelte komen dat is niet nomaal .
maar de dieselplunjer pomp is stuk ik heb al een nieuwe pomp op gehaald in smilde bij kamping maar nu moet hij er nog eventjes op gezet woorden maar hoe ga ik te werk kan ik dit doen zonder de distrubutie kap er af te sleutelen een tekening zou handig zijn

alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

jordi 1455
@joop-same kan je wel helpen.
langeslagdiesel
Atlanta`s hebben een losse brandstofpomp en een ingebouwde regelateur in het moterblok zitten.
brandstofpomp zelf is eigenlijk nooit stuk.
want dan zou hij op 3 poten gaan lopen.
beetje olie in het rode dopje totdat die diesel uitdrijft en pomp is weer gesmeerd.
probleem van zeer onregelmatig lopen is meestal het stangenstelsel tussen pomp en regelateur wat ruim is.
dat ligt bij dit type open en bloot buiten in weer en wind met stof en zand vanuit de koelribben.
de pennetjes smeren of vervangen en of pennen en gaffels vervangen of smeren is meestal afdoende.
als de motor loopt zie je de uitgaande stang uit de motor bewegen op verandering van toeren.
das het feitelijke afregelen.
als je dus zie dat er speling in 1 van de gaffels zit is de pomp dus te laat met het echte corigeren en veranderd het toerental vanzelf.
moet je er maar eens goed naar kijken als hij draait de motor, dan zie je wat ik bedoel.
motor kan zelfs op hol slaan bij een doorgeslagen gaffel.
of zoals vroeger met een winterjas bij sterke zijwind.
pomp vervangen is dus het laatste waar je aan moet denken.
succes man.
ik lees het wel.
joop-same
De pomp moet op 27 graden voor BDP staan, dat is het
eerste merkteken op de poelie voor op de motor.
arjen patist
Oke pomp is nu vervangen hij start nu stukke beter de oude pomp heb ik even op een test bank gehad daaruit bleek dat hij 4 verschillende druk naar de verstuivers gooit cil 1 en 3 haalde nog geen 100 bar cilinder 2 die was nog in goede staat deze pompte 200 bar en cil 4 net aan 110 bar
dus dit is in oorde nu de verstuivers nog op nieuw op druk zetten nu zegt de een dat ze op 170 bar moeten en de andere zegt dat deze op 200 bar moeten staan dus waar moetten de verstuivers op staan
joop-same
@arjen patist Je pomp moet wel 400bar halen als die goed is,dus deze is aan zij'n eind.
De verstuiverdruk van gebruikte verstuivers moet 185 bar zijn.
Bij nieuwe verstuivers afstellen op 200 bar.
arjen patist
Oke dan zal ik deze ook even op de juiste druk zetten
staan nu op 170 bar aan gezien dat stond in het boek van de samecar

dus zal ze nu naar 185 tot 190 bar zetten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Atlanta 45 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
8