Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen,
maar de pomp is op hol geslagen en sins dien wil hij alleen nog maar half gas lopen en loopt dan ook nog beroerd daar bedoel ik mee soms loopt hij met 1100 rpm en dan in eens met 2200rpm zonde aan de gas hendelte komen dat is niet nomaal .
maar de dieselplunjer pomp is stuk ik heb al een nieuwe pomp op gehaald in smilde bij kamping maar nu moet hij er nog eventjes op gezet woorden maar hoe ga ik te werk kan ik dit doen zonder de distrubutie kap er af te sleutelen een tekening zou handig zijn
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Same Atlanta 45 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
brandstofpomp zelf is eigenlijk nooit stuk.
want dan zou hij op 3 poten gaan lopen.
beetje olie in het rode dopje totdat die diesel uitdrijft en pomp is weer gesmeerd.
probleem van zeer onregelmatig lopen is meestal het stangenstelsel tussen pomp en regelateur wat ruim is.
dat ligt bij dit type open en bloot buiten in weer en wind met stof en zand vanuit de koelribben.
de pennetjes smeren of vervangen en of pennen en gaffels vervangen of smeren is meestal afdoende.
als de motor loopt zie je de uitgaande stang uit de motor bewegen op verandering van toeren.
das het feitelijke afregelen.
als je dus zie dat er speling in 1 van de gaffels zit is de pomp dus te laat met het echte corigeren en veranderd het toerental vanzelf.
moet je er maar eens goed naar kijken als hij draait de motor, dan zie je wat ik bedoel.
motor kan zelfs op hol slaan bij een doorgeslagen gaffel.
of zoals vroeger met een winterjas bij sterke zijwind.
pomp vervangen is dus het laatste waar je aan moet denken.
succes man.
ik lees het wel.
eerste merkteken op de poelie voor op de motor.
dus dit is in oorde nu de verstuivers nog op nieuw op druk zetten nu zegt de een dat ze op 170 bar moeten en de andere zegt dat deze op 200 bar moeten staan dus waar moetten de verstuivers op staan
De verstuiverdruk van gebruikte verstuivers moet 185 bar zijn.
Bij nieuwe verstuivers afstellen op 200 bar.
staan nu op 170 bar aan gezien dat stond in het boek van de samecar
dus zal ze nu naar 185 tot 190 bar zetten