Fendt 312 lsa

Ik ga mijn fendt opmaken (14000uren motor is dood nooit iets aan vervangen )
ik heb een motor van een 611 sa klaar liggen die volledig geriviseerd is voor deze er in de steken
is dit een verstandige kuizen ? 312sla d226-b6
611sa d226-6

Deel dit topic

Reacties

Meneer Kool
Volgens mij is het verschil tussen beide motoren dat de B motor uit de 312 een stukje feller is. En wel geschikt is voor een turbo. Die van de 611 niet(wordt niet aangeraden). Maar ik ben geen expert, dus schiet mijn gebrekkige kennis niet meteen af 😛 Maar de trekker gaat inleveren op z'n vermogen prestaties.
Dr Fendt
Het verschil van de 226-B6 en de 226-6 motor zijn de bussen.

een B motor heeft natte bussen en een 6 cilinder heeft droge bussen.

@Meneer Kool
een 614/615 hebben ook een D226-6 motor met turbo.
een 511 heeft een D226-B motor : 512C/514C/515C heeft een D226-6B motor met turbo.

dus de bussen zijn eigenlijk de grootste verschillen.
Fendttrisixfan
Quote @Meneer Kool:
Volgens mij is het verschil tussen beide motoren dat de B motor uit de 312 een stukje feller is. En wel geschikt is voor een turbo. Die van de 611 niet(wordt niet aangeraden). Maar ik ben geen expert, dus schiet mijn gebrekkige kennis niet meteen af Maar de trekker gaat inleveren op z'n vermogen prestaties.

klopt niet veel van je verhaal, als die 312 van voor 1990 is staat er ook geen turbo op, als de motor voorzien is vant turbo staat de aanduiding TD vooraan het type. En van inleveren van vermogen klopt ook niet want beide hebben origineel 115pk 😉
interpowerrr
Met 14.000 uur al dood??? nooit geen olie ververst ofzo? die blokken gaan met gemak ruim 20-25.000u mee zonder revicie.
Joop3
Ik heb altijd geleerd dat de B-blokken slechter zijn. Door waarschijnlijk bezuinigingsmaatregelen lekken daar de bussen eerder van, en krijg je dus water bij de olie of andersom. De oudere blokken zijn schier onverwoestbaar!
Of het andere blok er zo maar voor te schroeven is, durf ik niet te zeggen.
Meneer Kool
@Fendttrisixfan Maar de 312 van voor '90 heeft ook geen B motor... 😉 En de 312 met B motor heeft wel een turbo 😉 Dus je levert wel degelijk vermogen in. (Als ik Konedata.net mag geloven.. Maar daar staan niet alleen waarheden op)

En wat betreft het Turbo verhaal.. We hebben wel eens geïnformeerd of er een turbo op onze 610 kon. Alleen men zei dat het blok er niet geschikt voor was(Of nou, het kon wel, maar risico was voor ons). Maar daarin tegen heeft een 614 en 615(van voor '87 idd wel een turbo.

Kortom, je argument is ongeldig 😛
Fendttrisixfan
Quote @Meneer Kool:
Maar de 312 van voor '90 heeft ook geen B motor.

mijn fendt bijbel zegt van wel...
Meneer Kool
@Fendttrisixfan Jouw fendt bijbel is een werkplaatshandboek? 😛 In dat geval lijkt me dat die het bij het rechte eind heeft.

Staat mij iets van bij dat de 300's na '90 pas een B motor hebben, net zoals de 600 serie van na '87. (Staat overigens niet als dusdanig vermeld op konedata.net maar die site heeft het wel vaker bij het verkeerde eind)
Fendttrisixfan
@Meneer Kool
nee geen werkplaats handboek, maar een boek met alle typen in dat geschreven is door een echte Fendt kenner met behulp van gegevens uit de fabriek
Meneer Kool
@Fendttrisixfan Ahh ok.. Op die fiets.
6900johndeere
@Meneer Kool
mijn 312 heeft geen turbo !
Fendttrisixfan
@6900johndeere
dan blijft het vermogen normaal hetzelfde, dus als die ervoor past zou ik zegen, zeker doen!!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
8