Fendt 712 - foutcode's

Zou er iemand kunnen kijken wat volgende foutcode's willen zeggen van een fendt 712
4.1.86
4.1.64
6.1.B5
6.1.B6
6.1.B7
6.1.B8
6.1.A1
1.1.9E
B.1.23
A.1.C0
5.1.9F

bij voorbaat dank
Fendttrisixfan
Fendttrisixfan

Reacties

casejxu115
Misschien in handleiding kijken van de tractor en dealer bellen?
bert korving
Snel inruilen !
Ruben-Wind
Wij hebben vaak dat hij niet in de I of II staat of er uit gaat. Laatst had ik ook dat hij niet meer in zijn neutraal kwam door op n Te drukken. Hebben meer hier last van?
Fendttrisixfan
@Ruben-Wind
was je aan het rijden of stond je stil, en druk je koppelingspedaal in tijdens veranderen ??

@casejxu115
eeeuuu hallow, moest ik hier een handleiding liggen hebben ging ik wel gekeken hebben, en ik wil gerust dealer bellen maar betaal jij dan de rekening??
bas930
4.1.86 Hogedruksensoren transmissie
4.1.64 magneet ventiel turbokoppeling, aansturing defect
6.1.B5 druktoets aftakas neutraal
6.1.B6 drukknop voorkeuze 540 aftakas
6.1.B7 drukknop voorkeuze 750 aftakas
6.1.B8 drukknop voorkeuze 1000 aftakas
6.1.A1 drukknop aftakas achter inschakelen
1.1.9E sensor handgas, can verbinding gestoort
5.1.9F koelvloeistof peil te laag
A.1.C0 Bedieningskonsole, niet aangesloten
B.1.23 can-bus bedieningskonsole, geen teachin mogelijk

dit zijn ze zoals ze staan beschreven in de storingscode tabel van Fendt.
Ruben-Wind
@Fendttrisixfan Ik reed met de mengwagen er achter. Nee niet de druk van de koppeling veranderd tijdens het rijden. Ik wou hem in zen N zetten maar hij stopte niet dus maar op de koppeling getrapt uit gedaan en toen weer aan. En hij deed het weer.
Alleen dat hij uit zen versnelling schiet gebeurd wel vaak ook tijdens het rijden. Maar vaak als de trekker gewoon stil staat en de motor stationair draaid.
Fendttrisixfan
@Ruben-Wind
beste is altijd koppeling gebruiken om te veranderen van groep, en hoeveel uur heeft die trekker??

@bas930
ok, hier kan ik wat mee, dit bevestigt mijn vermoeden 😉
bas930
En wat is jou vermoeden?? storingsgeschiedenis al eens gewist en gekeken welke er terug komen tijdens gebruik??
Ruben-Wind
@Fendttrisixfan Ja maar ik verander ook niet van groep. Hij staat meestal voor de mengwagen dus staat ie altijd in groep I.
De trekker heeft 7250 uur en 150 pk. Misschien tijd voor een nieuw vario bakje?
johndeerefavo
@Fendttrisixfan Wat is de vermoeden dan? als ik vragen mag
Fendttrisixfan
@bas930
jazeker, laptop heeft er ook al aangehangen.
ben 99% zeker dat er ergens een zwakke plek in de kabel zit.

@Ruben-Wind
ik weet in ieder geval een heleboel vario's lopen die vervangen zijn met minder uur
bas930
Daar zat ik ook aan te denken, succes met zoeken 😃
Fendttrisixfan
@bas930
denk dat ik best compleet nieuwe kabel maak vanaf de voorkant van de cabine naar alle sensoren en onderdelen onder de cabine...
Ruben-Wind
@Fendttrisixfan Ja dat klopt wel. Zit er veel geld in zon nieuwe vario bak?
De 711 met 8500 uur heeft nog zijn eerste bak, maar die is ook niet getuned.
Fendttrisixfan
@Ruben-Wind
voor €10000 heb je eentje dacht ik
claasxerion3800
Snel inruilen
RF-HanomagR19
Quote @claasxerion3800:
snel inruilen

Dat moet wel, want na het oudijzer kan niet met al dat plastic 😃

Wou je zelf een nieuwe kabels trekken?
fendt-412
@Fendttrisixfan

als je de storingscode weet kunnen ze toch wel opzoeken van welke sensor het komt?
Als je er dan een schema bij hebt kun je de kabels toch doormeten voordat je aan andere rigoreuze maatregelen neemt?

"even" kabels doortrekken gaat vies tegen vallen ben ik bang voor.
Fendttrisixfan
Quote @RF-HanomagR19:
Wou je zelf een nieuwe kabels trekken?

absoluut 😉 deze winter als ik even tijd heb
Fendttrisixfan
Quote @fendt-412:
als je de storingscode weet kunnen ze toch wel opzoeken van welke sensor het komt?
Als je er dan een schema bij hebt kun je de kabels toch doormeten voordat je aan andere rigoreuze maatregelen neemt?

"even" kabels doortrekken gaat vies tegen vallen ben ik bang voor.

ah we hebben in het verleden al eens problemen gehad met beschadigde kabel, al de foutmeldingen die hij nu geeft komt van kabels in diezelde kabelboom. Dus dan doe ik het liever direct goed 😉
lucas712
Ik zou zeggen begin bij de accu is die nog goed en zijn de klemmen schoon en zitten ze goed controleer je dynamo. en kijk ook eens naar de massa voor aan de cabine. je hebt teveel verschillende storingen dan is het 99% iets met stroom hebben wij ook vaak genoeg gehad
Fendttrisixfan
@lucas712
ik zie nochtans een duidelijk verband... alle foutmeldingen komen van 1 kabelboom dat onder de cabine loopt, in het verleden hebben we al problemen had met diezelfde kabel dat er kabels door waren door het schuren in de behuizing, deze behuizing is dan ook al na amper een jaar niet meer gebruikt bij mijn weten
fendt-412
@Fendttrisixfan

dan is het wel een keer te overzien.
Fendttrisixfan
@fendt-412
en ik heb een opleiding in electronica en nu in automechanica dus heb er wel wat kennis van 😃
interpowerrr
Een fendt vario 700 gekocht zonder handleiding???? dan heb ik een sterk vermoeden dat die van de vrachtwagen is gevallen.
Fendt-Niels
Als een Vario doorrijd naar N ingedrukt te hebben moet je hem calibreren, ff mee naar een dealer, die heeft immers de codes
Payton
@Fendttrisixfan

Ga je dan gewoon normaal vinyl draad gebruiken, of koop je een echte kabelboom?
Niek1988
Schijnt dat je in Belgie je variobak kan laten reviseren tegen een zacht prijsje, moet je alleen wel je trekker kunnen missen voor een langere periode maarja als t een paar duizend scheelt is dat misschien wel de moeite waard? Nieuwe variobak ben je ook 7000 kwijt en als je hem er niet zelf in zet reken dan maar op 10.000 euro ivm monteurskosten enz.
Niek1988
Kun je in je scherm trouwens ook zien hoeveel druk de bak heeft? Een variobak die slechter wordt geeft ook minder druk aan namelijk. Als hij moet trekken moet je de druk flink zien oplopen als de bak goed is en ik heb eens gezien dat was bij een 824 dat die druk op liep tot zo'n 600 bar
Fendttrisixfan
@interpowerrr
franse handleiding was erbij, en die hebben we nog. En er moet hier nog ergens een nederlandse handleiding rondslingeren alleen vind ik die niet meer 😞
Fendttrisixfan
@Payton
gewone koperdraad en zelf deel van de kabelboom maken 😉
Boemrang
Omruilen voor een paard met voor poot aandrijving. 😃
Payton
@Fendttrisixfan

Dus je flants hem zelf in elkaar?
Fendttrisixfan
@Payton
als ik deze winter tijd heb is dat wel de bedoeling
Payton
@Fendttrisixfan

Echte doe het zelf-er als je het zo leest, knap hoor.
Fendttrisixfan
@Payton
ahja, met wat tijd en geduld kan je heel bereiken en uitsparen!! En het is nog altijd een goede leerschool als je het zelf doet
Payton
@Fendttrisixfan

Zeker dat wel, veel leuker ook nog als je het kan.
ibe_sanders
@bas930 Heb jij toevallig die tabel voor een Fendt 700 Vario serie ?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 712 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!