Hallo,
ik heb een paar vraagjes over m'n tractor, als ik de hooier in de hef heb zakt die een beetje en dan heft die weer, is dan de hydro pomp versleten?
en in de winter start die slecht / niet ondanks dat die in de koeienstal staat en voor gloeien, nou was ik benieuwd wie dr ervaring heeft met het ombouwen van een start motor 12 volt naar 9 volt en wat zijn de kosten ong.
mvg Jan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Er zijn 2 mogelijkheden: Of je hefventiel is lek, of je hefcilinder/cilinders. Dit hoeft verder geen probleem te zijn, een ford heeft dit bijvoorbeeld standaard af fabriek, en kan er heel oud mee worden....
Startmotor ombouwen heb ik geen ervaring mee, maar in mijn MB-Trac 900 zit een Iskra startmotor, die zijn bij mijn weten al standaard met 9V anker. Deze startmotoren kosten ergens tussen de 200 en 250 euro.
Vaak ligt het probleem ergens anders. Een slechte accu, of slechte massaverbinding. In het wilde weg onderdelen vervangen kost veel geld, terwijl het een eenvoudig probleem kan zijn. Bij elk willekeurig LMB kunnen ze jouw trekker elektrisch doormeten, dan weet je al veel meer.
dacht dat die mss inwendig lekte en daardoor zakte.
en de hef hendel heeft ook heel veel speling maar dat moet ik nog ff uit vogelen hoe dat zit
op de foto zie je een zwarte kunstof/plastic ring om de hefcilinder dat is het manchet. als het goed is heeft hij een schuin oplopend kantje. bij ons was hij recht dus hebben we hem vervangen, sindsdien zakt de hef niet meer.
@bram steyr
Wat een onzin... Iedere Inter start in de winter. Als hij niet start ligt het aan de eigenaar!
en anders onder normaal weer gewoon starten en rijden
Een nieuwe zwaardere ISKRA startmotorv bestellen en monteren dan ben je serieus van de ellende af, een omgebouwde startmotor met een 9volts anker gaat nog te traag rond, staat maar te zagen en te zagen en nooit dat de motor aanslaat doordat het starttoerental te laag is maar met een snellere startmotor is t starten en lopen.
Beter @Joop3 als iemand bij zijn volle verstand.
Het is mij helemaal niet om het plagen te doen. Het is gewoon een feit, wat ik in het werkelijke leven geconstateerd heb. Het is niet voor niets dat er bij Fords een knop op zit, waarmee je de hef kunt afsluiten. Dit is overigens wel een goede mogelijkheid om te testen of het in de cilinders of in het ventiel ligt.
Ik denk dat @ford5000 wel kan bevestigen dat dit een kwaaltje van Ford is. Ook bij andere trekkers zal het voorkomen, maar het is mij daarbij nooit zo consequent opgevallen.
Werkt perfect!
En qua starten van die motoren betreft; Case heeft niet voor niets een modificatie gemaakt, met een dunnere koppakking voor een hogere eindcompressie, om startproblemen op te lossen.
Zolang het nog een beetje nieuw is gaat het wel een jaar of wat goed.
Zodra er wat interne lekkage optreed krijg je vrij snel het nahef probleempje. Voor zover je het een probleem kunt noemen.
Zolang dat aantal keren naheffen onder de 5 per minuut blijft is er niet veel aan de hand.
Kom je in de buurt van de 10 keer per minuut dan wordt het tijd dat je de oorzaak van het naheffen eens nader gaat onderzoeken, en passende maatregelen treft.
De kleinere types met plunjerpompen, zoals de 2000/3000 hebben er doorgaans meer last van als de 5000 die een tandwielpomp heeft.
Tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring.
Gebruik je de koudestart ook?
Iskra startmotoren kan je niet ombouwen naar 9V.
net als bij de 85 serie een vlamstart , is alles oke dan start een inter ook bij -20 in de winter