Illustratie van:

International 845 XL - paar vraagjes

Hallo,
ik heb een paar vraagjes over m'n tractor, als ik de hooier in de hef heb zakt die een beetje en dan heft die weer, is dan de hydro pomp versleten?

en in de winter start die slecht / niet ondanks dat die in de koeienstal staat en voor gloeien, nou was ik benieuwd wie dr ervaring heeft met het ombouwen van een start motor 12 volt naar 9 volt en wat zijn de kosten ong.

mvg Jan

Deel dit topic

Reacties

ErDee
Slecht starten: ik denk dat je er beter aan doet om naar de motor te laten kijken(compressie en zo) of de startmotor draait te langzaam, dan kan er een nieuwe op of er is iets met de accu/bekabeling.
Joop3
Als je hef zakt en daarna weer heft is de pomp niet versleten. Dan zou hij helemaal niet meer heffen....
Er zijn 2 mogelijkheden: Of je hefventiel is lek, of je hefcilinder/cilinders. Dit hoeft verder geen probleem te zijn, een ford heeft dit bijvoorbeeld standaard af fabriek, en kan er heel oud mee worden.... 😃

Startmotor ombouwen heb ik geen ervaring mee, maar in mijn MB-Trac 900 zit een Iskra startmotor, die zijn bij mijn weten al standaard met 9V anker. Deze startmotoren kosten ergens tussen de 200 en 250 euro.
Vaak ligt het probleem ergens anders. Een slechte accu, of slechte massaverbinding. In het wilde weg onderdelen vervangen kost veel geld, terwijl het een eenvoudig probleem kan zijn. Bij elk willekeurig LMB kunnen ze jouw trekker elektrisch doormeten, dan weet je al veel meer.
bram steyr
Een echte inter start niet in de winter
case-inter
Wij hebben het manchet vervangen van de hef, en nu zakt hij niet meer. mischien dat jou trekker ook een nieuwe nodig heeft. en verder heeft dat naar mijn weten niks met de pomp te maken.
t6010plus
@Joop3 @ErDee bedank alvast zal er eens naar kijken van het weekend 😉
japie82
Bij onze lmb (Case ih dealer) gebruiken ze geen 9 volts startmotoren meer, die gingen te snel stuk, vaak al na een jaar. Daar zetten ze er nu altijd sneldraaiende 12 volts startmotoren op, maar het lijkt me verstandig om eerst alles door te laten meten, voordat je startmotor gaat vervangen.
t6010plus
@case-inter wat is een manchet?
dacht dat die mss inwendig lekte en daardoor zakte.
en de hef hendel heeft ook heel veel speling maar dat moet ik nog ff uit vogelen hoe dat zit
case-inter
Euhh ja ik zal ff een foto uploaden 😉
zalker
@t6010plus zit er al een nieuwere start motor op zo niet als dit de orginele nog is is het miss handig als je een nieuwe wilt een iets zwaardere te doen start hij veel vlotter dant hebben mij nu ook op onze trekkers gedaan schild ee hele hoop gerotzooi met startpiloot endat zooi
t6010plus
@zalker die zat er bij de aankoop ook op
zalker
@t6010plus al een zwaardere??
case-inter


op de foto zie je een zwarte kunstof/plastic ring om de hefcilinder dat is het manchet. als het goed is heeft hij een schuin oplopend kantje. bij ons was hij recht dus hebben we hem vervangen, sindsdien zakt de hef niet meer.
t6010plus
Dat weet ik niet dat zal wel niet mar kun je dat ook ergens op de startmotor zien ?>
SJB533
Wat voor startprocedure volg je?

@bram steyr
Wat een onzin... Iedere Inter start in de winter. Als hij niet start ligt het aan de eigenaar!
GD tuning Garyp
@SJB533 Nou idd, m'n opa's 844, 1 keer in de rondte en lopen.... ZONDER TE GLOEIEN!!!!!!!
t6010plus
@case-inter aha daar zal ik eens naar kijken met m'n oom
t6010plus
@SJB533 in de winter 2 min gloeien en starten maar als het vriest heb ik geen kans 😉
en anders onder normaal weer gewoon starten en rijden
GD tuning Garyp
Quote @Joop3:
een ford heeft dit bijvoorbeeld standaard af fabriek, en kan er heel oud mee worden....
Hé, plaag @ford5000 niet zo 😃 😃
case-inter
En over het starten zou ik eerst de massa aansluitingen inspuiten met contactspray. scheelt misschien een hoop euro's 😉
t6010plus
@case-inter kijk eerst de contacten wel na enz 😉
case-inter
Oké suc6 ermee!
t6010plus
@case-inter dankje, hoopen dat die in de winter wel wil starten, fietsen is ook niet alles als de auto niet vrij is haha 😉
dx11
Onze startmotor was versleten zijden ze, draaide te zwaar ofzo. Had er nog nooit van gehoord, maar met een nieuwe er op is het met een tikkie lopen. Zomer en winter.
schaubagri
@bram steyr wij zeggen altijd een echte inter start wel in de winter onze 844s is zomer en winter gloeien starten en lopen
monteurtje
@t6010plus

Een nieuwe zwaardere ISKRA startmotorv bestellen en monteren dan ben je serieus van de ellende af, een omgebouwde startmotor met een 9volts anker gaat nog te traag rond, staat maar te zagen en te zagen en nooit dat de motor aanslaat doordat het starttoerental te laag is maar met een snellere startmotor is t starten en lopen.
ford5000
@GD tuning Garyp Ik weet wie het zegt.
Beter @Joop3 als iemand bij zijn volle verstand. 😃
Joop3
@GD tuning Garyp
Het is mij helemaal niet om het plagen te doen. Het is gewoon een feit, wat ik in het werkelijke leven geconstateerd heb. Het is niet voor niets dat er bij Fords een knop op zit, waarmee je de hef kunt afsluiten. Dit is overigens wel een goede mogelijkheid om te testen of het in de cilinders of in het ventiel ligt.

Ik denk dat @ford5000 wel kan bevestigen dat dit een kwaaltje van Ford is. Ook bij andere trekkers zal het voorkomen, maar het is mij daarbij nooit zo consequent opgevallen.
ramrod
Zo'n snellopende startmotor is heet een reductiestarter.
Werkt perfect!

En qua starten van die motoren betreft; Case heeft niet voor niets een modificatie gemaakt, met een dunnere koppakking voor een hogere eindcompressie, om startproblemen op te lossen.
bakker kawasaki
Onze inter heeft er ook moeilijkheden mee om s winters te starten. heb al gedacht om er ook een reductiestarter op te plaatsen.
ford5000
@Joop3 Klopt inderdaad wel een beetje hoor.
Zolang het nog een beetje nieuw is gaat het wel een jaar of wat goed.
Zodra er wat interne lekkage optreed krijg je vrij snel het nahef probleempje. Voor zover je het een probleem kunt noemen.
Zolang dat aantal keren naheffen onder de 5 per minuut blijft is er niet veel aan de hand.
Kom je in de buurt van de 10 keer per minuut dan wordt het tijd dat je de oorzaak van het naheffen eens nader gaat onderzoeken, en passende maatregelen treft.
De kleinere types met plunjerpompen, zoals de 2000/3000 hebben er doorgaans meer last van als de 5000 die een tandwielpomp heeft.
Tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring.
SJB533
@t6010plus
Gebruik je de koudestart ook?
tom 53
Ik heb vorig jaar de culas laten vlakken, nieuwe koppakking, nieuwe injecteurs... sindsdien bij de eerste draai start zelfs bij -10. Te weinig compressie zorgt voor moeilijk starten.
Iskra startmotoren kan je niet ombouwen naar 9V.
Stier69
@GD tuning Garyp Als dat een echte 844 is (zonder s) dan is dat ook een hele andere motor.Dat is de d-246 die ik ook in mijn 824 heb zitten.Die start wel!.Mijn vaders 845xl start als het koud is ook niet.Altijd de 733 erlangs zetten met kabels en dan nog gaat het moeizaam.
GD tuning Garyp
@Stier69 Het is wel een 844-s, en start altijd, ook bij -weetikhet, zonder gloeien.
hewi
Probleem bij de 45 serie is te lage startcompressie druk deze moet zeker boven de 20bar zijn, omdit te realiseren is er een dunne koppakking gemaakt , modificatie , erzijn gegevens van zuigerhoogte wanneer je dit kan gebruiken.tevens is een goede kleppenafdichting vereist

net als bij de 85 serie een vlamstart , is alles oke dan start een inter ook bij -20 in de winter

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
24