International 423 - koppeling
Ik heb een inter 423 en ik kan helemaal niet terug schakelen is dit normaal of niet.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Gaat als volgende
1 koppeling in
2 zet hem in zijn vrij
3 koppeling los laten
4 effe gas geven
5 koppeling in en dan kun je hem in de versnelling zetten
@423-1246: Is dit ook jouw probleem?
Ik hen op. Me 10 leren rijden op een tractor met dubbel kluts in begin nog niet nodig maar na tijdje wel en toen he'd opa het een keer voorgedaan. En na paar keer ken je het wel.
juist oefenen baart kunst
Ja, ik herken het. ( Ik heb in m'n jeugd de allerbeste leerschool gehad bij het trekkerrijden: Met Massey-Ferguson).
Bij opschakelen is het bij ongesynchroniseerde versnellingsbakken erg comfortabel de "dubble-clutch"-methode*** toe te passen. Dit houd in dat je bij het opschakelen de koppeling intrapt, de versnelling in ''vrij'' schakelt, de koppelingkortstondig op laatkomen en direkt weer intrappen, vervolgens een hoger versnelling inschakelen en de koppeling wederom oplaten komen en gas geven.
***= de bedoeling van het '[i]dubble-clutchen' is dat je de tandwielen van opeenvolgende versnellingen op gelijk toerental brengt waardoor ze zonder gekraak ingeschakeld kunnen worden.
P.S.: In tegenstelling tot bij het terugschakelen, bij opschakelen géén tussengas geven.